Tarcze Brembo + klocki Ferrodo Premier - ja śmigam tylko na takich zestawach. Klocki spokojnie 60 tyś km dożywają, tarcze 2-3kpl klocków. Do samego końca nie mają żadnych pęknięć, bić i innych odkształceń...piotras84 pisze:Na wiosnę planuje wymienić w pakiecie:) tarcze z klockami, jakiej firmy zestawy polecacie? Myślałem nad brembo, są w dobrej cenie na allegro, ale słyszałem że są twarde.
Drgania na kierownicy przy hamowaniu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- Michał_1977
- _
- Posty: 14142
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Jeśli jest tak jak piszesz,to może przyczyny trzeba szukać gdzie indziej np.w łożysku skrzyni biegówMariusz791006 pisze:No dobrze jesli to faktycznie wina tarcz to dlaczego bije przy rozpedzaniu ale tylko na 4 biegu ???
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
No bo tak na chłopski rozum-co mogą mieć wspólnego hamulce z biciem na tylko jednym biegu.A jak hamujesz i bije,to z wciśniętym pedałem sprzęgła,czy bez znaczenia?
a co to za roznica czy z wcisnietym sprzeglem? u mnie od tygodnia czuc bicie na kierownicy, takie drganie gdy hamuje przy wiekszej predkosci ( 90km/h i powyzej ) jade wtedy na luzie i zaczynam hamowac, wiec sprzeglo mam puszczone a bicie jest. przy mniejszych predkosciach 60-70 km/h praktycznie tego nie ma.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14142
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Może to dziwne,ale mój szwagier miał taki przypadek,że gdy hamował przy wciśniętym sprzęgle (ponoć wtedy był rozwalony docisk),to telepało całym przodem.kenzi pisze:a co to za roznica czy z wcisnietym sprzeglem?
Jak to dokładnie wyglądało to nie wiem,bo mnie nie było wtedy w kraju,a szwagier zielony z mechaniki,odstawił autko do mechaniora i już.
Dla mnie też jest to trudne do zrozumienia,ale ponoć tak było.
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
TZW rezonans. Koło (zawieszenie) ma pewną częstotliwość drgań własnych, jeśli przechodząc przez zakres (np. przy rozpędzaniu) trafi na daną częstotliwość wywołany jest efekt rezonansu (drgania dążą do nieskończoności) - wtedy czujesz przenoszone drgania.Mariusz791006 pisze:No dobrze jesli to faktycznie wina tarcz to dlaczego bije przy rozpedzaniu ale tylko na 4 biegu ???
Przepraszam za ten wykład. Fak na fizyce mi mówiono.
A z tego co wiem, efekt drgania przy hamowaniu, może być spowodowany niewyważeniem koła/kół. To kosztuje koło 50 zł więc można by się skusić.
Ja sam jeżdząc na letnich kołach tak miałem, zmieniłem na zimowe i jak ręką odjął. Teraz przed zmianą pojadę wyważyć letnie.
bicie na kierownicy
napewno tarcze do wymiany, przetoczyłem niedawno tarcze bicie ustąpiło ale na krótko, problem pojawił sie znowu, podjąłem decyzję o zakupie nowych tarcz i klocków i o temacie zapomniałem więc polecam tobie to samo
kiedyś miałem podobny problem, nowe tarcze, po jakimś czasie bicie.. toczenie, chwila spokoju i znowu bicie... pojechalem do jednego mechanika i on mial taki przyrzad do pomiaru bicia osiowego, zdjął tarcze i zmierzył bicie piasty... i po wymianie wszystko bylo ok
[ Dodano: 04 Kwi 2009 22:54 ]
oczywiście oprócz piasty tarcze też nowe bo przez nią się jedna odkształcała.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
[ Dodano: 04 Kwi 2009 22:54 ]
oczywiście oprócz piasty tarcze też nowe bo przez nią się jedna odkształcała.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 470 gości