Jakie cisnienie w cylindrach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Jakie cisnienie w cylindrach

Post autor: dziejo » śr gru 28, 2005 20:37

witam jakie powinno być prawidłowe cisnienie w cylindrach silnik 1.8 75 KM AAM?????????????????????????????????????????????????????????????
Ostatnio zmieniony pn paź 08, 2007 18:22 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr gru 28, 2005 20:42

jak masz na wszystkich cylindrach powyżej 10 atmosfer to jest OK!



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr gru 28, 2005 20:57

no nie bardzo.....
fabrycznie zadana wartosc to 9,5
zresztą jest w poradach "Oznaczenia i dane techniczne silników produkowanych przez koncern Volkswagena"

takze 9,5 pozdro :pub:



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr gru 28, 2005 21:18

sas_gti pisze:no nie bardzo.....
fabrycznie zadana wartosc to 9,5
zresztą jest w poradach "Oznaczenia i dane techniczne silników produkowanych przez koncern Volkswagena"
SAS nie myl pojęć ! Wartość 9,5 jaką podajesz to jest stopień sprężania silnika 1.8 AAM 75KM, wartość czysto matematyczna : stosunek pojemności komory spalania do pojemności całkowitej cylindra! A ciśnienie sprężania dla "zdrowego silnika" powinno być mniej więcej według przelicznika dla silnika czterosuwowego o zapłonie iskrowym: 1,20-1,25 * stopień sprężania, czyli dla silnika jaki ma DZIEJO około 12 atmosfer, ale DZIEJO nie ma silnika o przebiegu 20tys km, więc jeżeli utrzymuje sie ponad 10 atmosfer i jest w miare równe na wszystkich cylindrach, to nie ma się czym przejmować.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr gru 28, 2005 21:47

faktycznie!! 9,5 to kompresja, sorkla za błąd



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr gru 28, 2005 22:15

sas_gti pisze:faktycznie!! 9,5 to kompresja, sorkla za błąd
OK, każdy sie może pomylić , albo nie doczytac czegoś jak w tabelkach z silnikami w poradach
naraziszko!



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw gru 29, 2005 13:55

U mnie w AAM po 150 tysia (przynajmniej tyle mam na zegarze) 11 atmosfer na każdym garze.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

fibolek

Post autor: fibolek » czw gru 29, 2005 17:12

A u mnie w RF 1.6 Na gaźnorze Pierburg 2E2 na 1-wszym biegu 12 atmosfer na każdym garze przed planowaniem głowicy i wymianą uszczelki i gumek a tera z nie wiem ale sprawdzę.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw gru 29, 2005 17:19

a u mnie też 1,6 gażnik Pieburg 2E --11 atm. około 190000 tyś.


:-k ...

fibolek

Post autor: fibolek » czw gru 29, 2005 17:27

U mnie wtedy było 189000 kilometrów a teraz jest 209 000 i nie wiem ile ma.



Awatar użytkownika
Dzaba83
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: sob sie 26, 2006 08:59
Lokalizacja: Ostrow wlkp
Kontakt:

Post autor: Dzaba83 » ndz paź 07, 2007 22:37

Ja przy swoim 1.8 AAM cisnienie mam po 10 przy przebiegu 231 tys czy to dobry wynik ?? czy powoli mozna myslec o remoncie silnika ??


posłużę Vagiem

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: cyliNDRY

Post autor: norek111 » pn paź 08, 2007 08:18

niewielki spadek cisnienia na wszystkich cylindrach to jeszcze nie jest taka tragedia problem zaczyna sie dopiero jak masz wiekszy spadek cisnienia na 1 albo 2 cylindrach



Awatar użytkownika
Urodzony13marca
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: pn paź 09, 2006 12:30
Lokalizacja: Olsztyn

Re: cyliNDRY

Post autor: Urodzony13marca » pn paź 22, 2007 13:58

norek111 pisze:niewielki spadek cisnienia na wszystkich cylindrach to jeszcze nie jest taka tragedia problem zaczyna sie dopiero jak masz wiekszy spadek cisnienia na 1 albo 2 cylindrach
Czesc, kiedys sie pytalem ale chce odswiezyc temat:
czy wartosci sprezania podane przez mechanika 10|8|10|9 sa wystarczajace? Bo wedlug niego powinienem robic silnik (planowanie, moze cos wiecej itd), bo rowniez wysokie spalanie lpg od tego jest uwarunkowane. A to sa koszty dosyc wysokie (okolo 1k 1,5k zl). W ksiazce wyczytalem, ze prawidlowe sprezanie dla tego silnika (AAM) powinno zawierac sie w przedziale od 9 do 12, ale jezeli jest to wartosc rowna 7,5 to jest to jeszcze wartosc prawidlowa. Co o tym sadzicie?
Ostatnio zmieniony pn paź 22, 2007 14:00 przez Urodzony13marca, łącznie zmieniany 1 raz.


AAM już pojechał w siną dal, teraz jest ASZ w octavi
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/184089.html][img]http://images.spritmonitor.de/184089.png[/img][/url]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: cyliNDRY

Post autor: norek111 » pn paź 22, 2007 20:07

smigaj dalej to nie taka tragedia zwiekszone spalanie od tego nie bedzie krytyczne widzialem 0,6 i 0,8 na 2 tlokach i spalanie miescilo sie w normie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 339 gości