słabo grzeje, nagrzewnica?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
słabo grzeje, nagrzewnica?
A więc pokolei:
od jakiegoś czasu zauważyłem że słabo nagrzewa mi sie auto w środku, silnik jest dogrzany 90°C i szybko sie nagrzewa do tej temperatury bo po około 4-5km jazdy - czyli termostat OK!
Wąż wchodzący i wychodzący z nagrzewnicy jest gorący.Gdy włacze 1-wszy bieg na wentylatorze to wieje ciepłe powietrze (ale nie gorące) gdy włacze 2-bieg to wieje juz praktycznie chłodne powietrze, a na 3-biegu całkiem zimne! Co to może być ? Może nagrzewnica zapchana , albo zakamieniona, albo całkiem cos innego? Przy małej predkości powietrza jakie przez nią przechodzi nagrzewnica jeszcze jakoś nagrzewa te powietrze, ale przy wiekszej prędkości (3-bieg) jakby powietrze nie nadążało sie nagrzac od nagrzewnicy i wlatuje zimne do środka auta.
Może ktos już taki problem przerabiał w swoim aucie?
Pozdrawiam.
od jakiegoś czasu zauważyłem że słabo nagrzewa mi sie auto w środku, silnik jest dogrzany 90°C i szybko sie nagrzewa do tej temperatury bo po około 4-5km jazdy - czyli termostat OK!
Wąż wchodzący i wychodzący z nagrzewnicy jest gorący.Gdy włacze 1-wszy bieg na wentylatorze to wieje ciepłe powietrze (ale nie gorące) gdy włacze 2-bieg to wieje juz praktycznie chłodne powietrze, a na 3-biegu całkiem zimne! Co to może być ? Może nagrzewnica zapchana , albo zakamieniona, albo całkiem cos innego? Przy małej predkości powietrza jakie przez nią przechodzi nagrzewnica jeszcze jakoś nagrzewa te powietrze, ale przy wiekszej prędkości (3-bieg) jakby powietrze nie nadążało sie nagrzac od nagrzewnicy i wlatuje zimne do środka auta.
Może ktos już taki problem przerabiał w swoim aucie?
Pozdrawiam.
czesc:)
A sprawdzales poziom plynu chlodniczego? Jezeli szybko lapie temperature to moze masz go poprostu za malo. Sprawdz czy nie ma jakis wyciekow plynu z ukladu. Gorzej by bylo gdyby plyn uciekal ci przez uszczelke pod glowica. Ja tak mialem w swoim MK2 :/
Aby to sprawdzic musisz odkrecic korek od wlewu oleju i sprawdzic czy z oleju nie zrobilo sie mleko. Mozesz tez odpalic silnik, odkrecic wlew plynu chlodniczego i obserwowac czy nie puszcza babelkow. Jezeli tak to czeka cie wymiana uszczelki pod glowica i moze planowanie.
Ale miejmy nadzieje ze to cos lajtowego. Zycze ci braku plynu w ukladzie
pozdro
A sprawdzales poziom plynu chlodniczego? Jezeli szybko lapie temperature to moze masz go poprostu za malo. Sprawdz czy nie ma jakis wyciekow plynu z ukladu. Gorzej by bylo gdyby plyn uciekal ci przez uszczelke pod glowica. Ja tak mialem w swoim MK2 :/
Aby to sprawdzic musisz odkrecic korek od wlewu oleju i sprawdzic czy z oleju nie zrobilo sie mleko. Mozesz tez odpalic silnik, odkrecic wlew plynu chlodniczego i obserwowac czy nie puszcza babelkow. Jezeli tak to czeka cie wymiana uszczelki pod glowica i moze planowanie.
Ale miejmy nadzieje ze to cos lajtowego. Zycze ci braku plynu w ukladzie
pozdro
poziom płynu jest OK w zbiorniczku wyrównawczym, wycieków żadnych nie ma, płyn nie ubywa, oleju nie przybywa, nie wyrzuca czyli nie gotuje płynu w zbiorniczku, ogólnie wszystko jest w porządku, silnik suchy itd itp, a temperaturę nie łapie za szybko , jest OK rozgrzewa sie normalnie i trzyma elegancko temperaturę, tylko ta nagrzewnica nie daje mi spokoju - mam takie odczucie jakby była w połowie niedrożna, choc płyn przez nia przechodzi bo oba wężę są gorące.
Jak sobie pomysle że przy tej pogodzie mam wyciągać nagrzewnice to aż dostaje zimnych dreszczy, brrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jak sobie pomysle że przy tej pogodzie mam wyciągać nagrzewnice to aż dostaje zimnych dreszczy, brrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A odpowietrzales układ chlodzenia? Dzis wymieniałem cały płyn chlodzacy i mialem taki sam objaw w sumie to identyczny temperatura była a nie grzał
Odkrec korek, spróboj zagrzac samochod aby wlaczyl sie wentylator , pozniej zakrec i zobacz wtedy moze cos da , sproboj jeszcze potym pojezdzic z 10min i odpalic samochod ze 3-4 razy w tym czasie i zgasic u mnie pomoglo:)
Jak sie myle to niech ktos poprawi:)
Odkrec korek, spróboj zagrzac samochod aby wlaczyl sie wentylator , pozniej zakrec i zobacz wtedy moze cos da , sproboj jeszcze potym pojezdzic z 10min i odpalic samochod ze 3-4 razy w tym czasie i zgasic u mnie pomoglo:)
Jak sie myle to niech ktos poprawi:)
w sumie to nigdy nie odpowietrzałem układu, bo wydaje mi sie że samoczynnie powinien sie odpowietrzyc bez moich ingerencji. a płyn to wymieniałem z rok temu i uzupełniam tylko drobne ubytki , bardzo niewielkie zresztą! Ale w sumie zrobic tak jak napisałeś nie zaszkodzi, chwila roboty i nic nie kosztuje, a może cos pomoze - choc wątpię żeby był zapowietrzony!
Dzieki, pozdrawiam!
Dzieki, pozdrawiam!
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
takiej odpowiedzi sie obawiałem hehehehehe, no coż prawda czasem boli, tak właśnie czułem że chyba jednak czeka mnie wydłubanie nagrzewnicy!Tomasz Żaguń pisze:Poprostu agonia nagrzewnicy ,czas na jej wymianę i już (na allegro są po40 pln nówki) a golfy same się odpowietrzają bez żadnego cudowania.
Dzieki TOMASZ!
[ Dodano: Czw Gru 29, 2005 22:03 ]
jeszcze tylko jedno : żeby wyjąc nagrzewnice trzeba wykręcic całą deske rozdzielczą (kokpit) w środku auta? Prawda?
poprawka nie trzeba wykręcać całej dechy wystarczy wykręcić plastiki nad pedałami po stronie pasażera kawałek tunelu i tu gdzie radio i juz mamy nagrzewnice acha trzeba też z zatrzasków wyjąć obudowe wentylatora pozdrawia, ,iłej roboty...
www.juniorwwa.fotosik.pl zapraszam
VR-ka zmieniła właściciela.....
pojawiło sie E46 by BMW no cóż życie...
wkrótce toledo 2.3V5 do zmodyfikowania:):)
http://www.forum.auto-moto.sklep.pl/profile.php?mode=register&refer_id=178] [img]http://e-numizmatyka.pl/phpBB2/img/41788.jpg[/img][/url]
VR-ka zmieniła właściciela.....
pojawiło sie E46 by BMW no cóż życie...
wkrótce toledo 2.3V5 do zmodyfikowania:):)
http://www.forum.auto-moto.sklep.pl/profile.php?mode=register&refer_id=178] [img]http://e-numizmatyka.pl/phpBB2/img/41788.jpg[/img][/url]
spokojnie z tą wymianą nagrzewnicy(też to przerabiałem), nie wiam jak u ciebie ja miałem zamontowany termostat do nagrzewnicy, to było zamontowane po to żeby spowodwoac jak najszybsze nagzanie śilnika, czyli grzał się najpierw silnik, a potem termostat od nagrzewnicy otwierał obieg na nagrzewnicę, a jak juz była optymalna temp. silnika to tak jak we wszystkicz silnikach termostat główny otwiera duży bbieg, niepamiętam czy ten termostat juz wyrzuciłem, jeżeli go mam w garażu to ci fotke zapodam, aha jest on zamontowany na ruże która dochodzi do nagrzewnicy
[ Dodano: 06-01-07, 00:21 ]
ja u siebie go wymontowałem i załozyłem kawałek rurki miedzianej
[ Dodano: 06-01-07, 00:21 ]
ja u siebie go wymontowałem i załozyłem kawałek rurki miedzianej
...
no mam takie ustrojstwo, taki jakby bajpass zrobiony przed nagrzewnicą , z tego co czytałem to jest chyba jakies zabezpieczenie jakby nagrzewnica szczeliła??????zawisza74 pisze:a przy rurach wchodzacych do nagrzewnicy od stronu silnika masz trojniki jeden na wejsciu drugi na wyjsciu ppolaczone mala rurka ? jesli tak to te trojniki sa zatkane .mozna je wywalic i grzeje jak talala
Macie rację narazie wywale to dziadostwo całe , zrobie na krutko jakimis rurkami i zobaczymy czy bedzie lepiej - zawsze to duuuuuuuuuuuuużo mniej roboty niż wyciagać nagrzewnice!
Dzieki i punkcik dla was!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 327 gości