ZMIANA BIEGÓW A OBROTY
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ZMIANA BIEGÓW A OBROTY
Przy jakich prędkościach obrotowych zmieniacie poszczególne biegi w swoich dieslach?
ostatnio miałem post na ten temat bo wydawało mi sie że mam coś nie tak z moim autkiem.Ale okazało sie że mam wszystko ok. Ja staram się jeździć pomiędzy 2,2 tyś do 3 tyś. na każdym biegu prócz piątki wtedy jest ekonomicznie i pali mi w granicach 6 litrów a dodam że mieszkam w górach i mam albo do góry albo na dół.Pozdrawiam
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
Tylko kolega ryba_71, ma diesla bez turbo a tam sie nieco inaczej zmienia biegi niż w TD, w TD jest wiecej momenu na dole i dlatego mozna sobie wczesniej zmieniac biegi, zwyklego diesla czasem warto nieco mocniej przeciagnac na obroty, ale bez przesady oczywiscie. PS. ja zmieniam tak żeby się poruszac w granicach 2tys obrotów jesli jade po płaskiej drodze bez przyspieszania, jeżeli sie chce szybciej rozpedzac to zmieniam nieco powyzej 3 tys i czasem trzeba oczywiscie dieselka przegonic na wysokie obroty :>
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
podobnie jak Bula88 - jak trzeba to wkręcam i ponad 4k rpm (czasem trzeba coś szybciuśko wyprzedzić na 2 czy 3 i nie ma czasu na machanie lewarem), jak nie ma stresu to zmiana przy 2,5-3k
na trasie (raczej latem prędkośc obrotowa to zazwyczaj ok. 3100-3300 rpm, co daje 110-120km/h, spalanie przy takiej jeździe to 5-5,1L/100, nigdy więcej nie było
na trasie (raczej latem prędkośc obrotowa to zazwyczaj ok. 3100-3300 rpm, co daje 110-120km/h, spalanie przy takiej jeździe to 5-5,1L/100, nigdy więcej nie było
był mk3, jest prawie mk4
zalezy czy chodzi ci o ekonomie czy o dobre zbieranie sie diesla
jezeli to 1 to do 3tys i zmiana biegu ale niewiem czy warto tak jezdzic dieslem bo roznica w srednim a max spalaniem w zwyklym dieslu wynosi max 1L na 100km dlatego ja niejezdze oszczednie
jezeli chodzi o dobre przyspieszenie to krecic go musisz do 4tys wtedy kolejny bieg i masz 3tys obrotow i znowu do 4tys krecenie wtedy bedzie szedl i to nawet ladnie jak na zwyklasa
niewiem czy tak bedzie w mk3 bo to co napisalem zaobserowowalem w mk2 1.6D
jezeli to 1 to do 3tys i zmiana biegu ale niewiem czy warto tak jezdzic dieslem bo roznica w srednim a max spalaniem w zwyklym dieslu wynosi max 1L na 100km dlatego ja niejezdze oszczednie
jezeli chodzi o dobre przyspieszenie to krecic go musisz do 4tys wtedy kolejny bieg i masz 3tys obrotow i znowu do 4tys krecenie wtedy bedzie szedl i to nawet ladnie jak na zwyklasa
niewiem czy tak bedzie w mk3 bo to co napisalem zaobserowowalem w mk2 1.6D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 245 gości