Zbyt niska temperatura pracy silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

r30q
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:20
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Kontakt:

Post autor: r30q » śr gru 22, 2004 09:55

mialem ten sam problem u siebie w 1.9D , probowałem go przysłaniac w zime ale nic to nie dawało a chciałem bardzo mieć wskazowke na 80C :) wiec wyminiłem termostat i jest ok, temperature trzyma niezaleznie od pogody , jest OK ...


Inne auto z grupy VAG
___________________________________

Awatar użytkownika
Thor
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: pt gru 17, 2004 14:57
Lokalizacja: Halemba

Post autor: Thor » śr gru 22, 2004 10:24

j_jasiu pisze: Będzie lepiej grzał bo będzie miał większą temp. A stać to ci się nic nie stanie poza tym że będzie silniczek niedogrzany i będzie więcej palił.
Sluchajcie z tym spalaniem to o co chodzi? Bo kwestia jest taka, ze na trasie 500km to on mi spalil nawet nie pol baku.
I to jest duze spalanie 4,5-5l? O ja... zaczyna mi sie podobac ten samochod :)

Pozdrowionka
T.



spawmaker

Post autor: spawmaker » śr gru 22, 2004 11:01

kuffa - dzisiaj sprawdzalem po 10 km przejechanych z rana
i dolny waz od chlodnicy wychodzacy jest zimny..
To jednak nie termostat?? Jeszcze nie wymienilem.
Moze to jednak tylko czujnik? Temperatura na wskazniku
po przejechaniu tego dystansu ok 70 stopni, ale dopiero pod
koniec wczesniej baardzo powoli rosla.



Awatar użytkownika
j_jasiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: czw lis 25, 2004 12:28
Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
Kontakt:

Post autor: j_jasiu » śr gru 22, 2004 12:31

spawmaker pisze:kuffa - dzisiaj sprawdzalem po 10 km przejechanych z rana
i dolny waz od chlodnicy wychodzacy jest zimny..
To jednak nie termostat?? Jeszcze nie wymienilem.
Moze to jednak tylko czujnik? Temperatura na wskazniku
po przejechaniu tego dystansu ok 70 stopni, ale dopiero pod
koniec wczesniej baardzo powoli rosla.
Oj chyba jednak termostat jak zimny wąż od chłodnicy, bo dolnym wężem od chłodnicy idzie płyn do pompy w której jest termostat (termostat otwiera się w pełni przy temp 85-87 stopni - ale powinieneś tę rurę mieć ciepłą a nie zimną). Więc termostat nie puszcza płynu, więc chyba coś nie tak, lub coś zablolowane masz lub pompa do dupy i możesz gotować płyn w bloku. Radzę zaglądnąć jak najszybciej.


Pozdrawiam
Jasiu II

Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104

spawmaker

Post autor: spawmaker » śr gru 22, 2004 12:35

j_jasiu pisze: Oj chyba jednak termostat jak zimny wąż od chłodnicy, bo dolnym wężem od chłodnicy idzie płyn do pompy w której jest termostat. Więc termostat nie puszcza płynu, więc chyba coś nie tak, lub coś zablolowane masz lub pompa do dupy i możesz gotować płyn w bloku. Radzę zaglądnąć jak najszybciej.
Nie puszcza plynu bo temperatura jest niska - wiec chyba
nie powinien puszczac? Sam juz nie wiem w morde, jade
do mechanika dzisiaj.. Mam nadzieje ze nie zabule $$ za
glupote ;(



Awatar użytkownika
j_jasiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: czw lis 25, 2004 12:28
Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
Kontakt:

Post autor: j_jasiu » śr gru 22, 2004 12:41

spawmaker pisze:
j_jasiu pisze: Oj chyba jednak termostat jak zimny wąż od chłodnicy, bo dolnym wężem od chłodnicy idzie płyn do pompy w której jest termostat. Więc termostat nie puszcza płynu, więc chyba coś nie tak, lub coś zablolowane masz lub pompa do dupy i możesz gotować płyn w bloku. Radzę zaglądnąć jak najszybciej.
Nie puszcza plynu bo temperatura jest niska - wiec chyba
nie powinien puszczac? Sam juz nie wiem w morde, jade
do mechanika dzisiaj.. Mam nadzieje ze nie zabule $$ za
glupote ;(
Termostat puszcza płyn przy odpowiedniej temp. Wolne nagrzewanie się silnika może być spowodowane niedziałającą pompą wodną lub ledwie działającą, otwartym termostatem (lub jego brakiem - ale wtedy wąż powinien być ciepły) lub zatkanymi przewodami. Jeżeli to termostat to koszt niewielki bo max 35 PLN + wymiana 30 PLN, ale jak pompa to już poważny wydatek.


Pozdrawiam
Jasiu II

Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104

spawmaker

Post autor: spawmaker » śr gru 22, 2004 12:53

j_jasiu pisze: Termostat puszcza płyn przy odpowiedniej temp. Wolne nagrzewanie się silnika może być spowodowane niedziałającą pompą wodną lub ledwie działającą, otwartym termostatem (lub jego brakiem - ale wtedy wąż powinien być ciepły) lub zatkanymi przewodami. Jeżeli to termostat to koszt niewielki bo max 35 PLN + wymiana 30 PLN, ale jak pompa to już poważny wydatek.
To robi sie zupelnie nieciekawie - jesli sie sprawdzi ze pompa jest do
duszy, to umocze na calego ;/ Waz ten od gory jest cieply, chlodnica
tez troche ciepla, ale ten od dolu jest zimny..
A moze to jednak czujnik..? :shock: Jak nie dzisiaj to jutro bede u mech..



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » śr gru 22, 2004 13:07

Thor pisze:
j_jasiu pisze: Będzie lepiej grzał bo będzie miał większą temp. A stać to ci się nic nie stanie poza tym że będzie silniczek niedogrzany i będzie więcej palił.
Sluchajcie z tym spalaniem to o co chodzi? Bo kwestia jest taka, ze na trasie 500km to on mi spalil nawet nie pol baku.
I to jest duze spalanie 4,5-5l? O ja... zaczyna mi sie podobac ten samochod :)

Pozdrowionka
T.
Thor ,wyższe spalanie może dotyczyć tylko benzyny. Moje zdanie na temat temperatury silnika diesla opisywałem już na forum. teraz posiadam 3-ciego diesla (1.6) i w KAŻDYM zakładałem termostat na 75 stopni. Jeżeli drażni Cie wskazówka ,bądż jest Ci zimno w samochodzie to zmień.Wiem że w ksążkach pisze.........,mechanicy mówią............a ja wiem na własnym przykładzie (w praktyce) że stare diesle 1.6/td/tdi , 1.9/td nie lubią dużych temperatur (nie dotyczy TDi !!!).
90% usterek wynika z przegrzania ,wycieki z uszczelki pod głowicą,pęknięcia pomiędzy gniazdami zaworów itd.
Zmiejszenie temperatury roboczej silnika powoduje mniejsze naprężenia termiczne w silniku,dłuższe zachowanie własności smarnych oleju (mineralnego) itd. Zresztą napewno niektórzy z Was zauważyli że samochód w okresie zimowym bierze mniej oleju niż w letnim (oczywiście tym ,którym bierze).
Może to co napisałem to dla Was herezje,ale nie zawsze paz Zdzisiu mechanik i książka napisana przez inż.dypl. jest wyrocznią.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
j_jasiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: czw lis 25, 2004 12:28
Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
Kontakt:

Post autor: j_jasiu » śr gru 22, 2004 13:27

spawmaker pisze:
j_jasiu pisze: Termostat puszcza płyn przy odpowiedniej temp. Wolne nagrzewanie się silnika może być spowodowane niedziałającą pompą wodną lub ledwie działającą, otwartym termostatem (lub jego brakiem - ale wtedy wąż powinien być ciepły) lub zatkanymi przewodami. Jeżeli to termostat to koszt niewielki bo max 35 PLN + wymiana 30 PLN, ale jak pompa to już poważny wydatek.
To robi sie zupelnie nieciekawie - jesli sie sprawdzi ze pompa jest do
duszy, to umocze na calego ;/ Waz ten od gory jest cieply, chlodnica
tez troche ciepla, ale ten od dolu jest zimny..
A moze to jednak czujnik..? :shock: Jak nie dzisiaj to jutro bede u mech..
Po 10 km powinien być gorący a nie ciepły, może masz coś zatkane w chłodnicy, trzeba posprawdzać.


Pozdrawiam
Jasiu II

Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » śr gru 22, 2004 13:38

w jakims posci na forum pokrodce opisywalem jak wymienic termostat w 1.9 TDi szukajcie a znajdziecie !!
na ziem warto termostacik wymienic a nie przyslaniac jaks tektora chlodnice
~jak ktos bedzie mial pytania walic na PM lub gg



Awatar użytkownika
Thor
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: pt gru 17, 2004 14:57
Lokalizacja: Halemba

Post autor: Thor » śr gru 22, 2004 13:50

marek29 pisze: Thor ,wyższe spalanie może dotyczyć tylko benzyny. Moje zdanie na temat temperatury silnika diesla opisywałem już na forum. teraz posiadam 3-ciego diesla (1.6) i w KAŻDYM zakładałem termostat na 75 stopni. Jeżeli drażni Cie wskazówka ,bądż jest Ci zimno w samochodzie to zmień.Wiem że w ksążkach pisze.........,mechanicy mówią............a ja wiem na własnym przykładzie (w praktyce) że stare diesle 1.6/td/tdi , 1.9/td nie lubią dużych temperatur (nie dotyczy TDi !!!).
90% usterek wynika z przegrzania ,wycieki z uszczelki pod głowicą,pęknięcia pomiędzy gniazdami zaworów itd.
Zmiejszenie temperatury roboczej silnika powoduje mniejsze naprężenia termiczne w silniku,dłuższe zachowanie własności smarnych oleju (mineralnego) itd. Zresztą napewno niektórzy z Was zauważyli że samochód w okresie zimowym bierze mniej oleju niż w letnim (oczywiście tym ,którym bierze).
Może to co napisałem to dla Was herezje,ale nie zawsze paz Zdzisiu mechanik i książka napisana przez inż.dypl. jest wyrocznią.
Pozdrawiam
O i ten post mi sie podoba bardzo.
Wlasnie mnie nie drazni ze wskazowka jest nisko... ja po prostu nie wiem czy to dobrze czy nie... nie znam sie i tyle.
Dzis droga do pracy (ok 22km) z rana od zera doszlo do ok 65st.
Mnie to nie dziarga, nie boli tylko interesuje... dobrze to czy nie dobrze....

Pozdrawiam
T.

P.S.

W samochodzie mam cieplo po 5-10min, przy grzaniu na pol gwizdka... jezdze w sweterku lekkim :))



spawmaker

Post autor: spawmaker » śr gru 22, 2004 14:37

Thor pisze: O i ten post mi sie podoba bardzo.
Wlasnie mnie nie drazni ze wskazowka jest nisko... ja po prostu nie wiem czy to dobrze czy nie... nie znam sie i tyle.
Dzis droga do pracy (ok 22km) z rana od zera doszlo do ok 65st.
Mnie to nie dziarga, nie boli tylko interesuje... dobrze to czy nie dobrze....
Tu nie chodzi o dziarganie.. Wszystkie parametry silnika sa ustawiane
i prawidlowe dla silnika ktory trzyma fabryczna temperature dla
niego przewidziana. To ze nic sie nie dzieje nie zmienia faktu ze
silnik nie pracuje w normalnych dla niego warunkach. Ani przegrzanie
ani niedogrzanie nie jest dobre, z tym ze to pierwsze moze byc kosztowne.
pozdr ;)



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » czw gru 23, 2004 01:17

sluchajcie prawidlowy zakres pracy silnika spalinowego wynosi ok ~88 stopni prawidlowo pracujacy uklad chlodzenia gwarantuje poprawna prace i spalanie w silniku wszystko jest tak skonstruowane ze przy zalozeniu iz uk. chlodzenia jest ok nie ma mozliwosci aby silnik ulegl przegrzaniu lub niedogrzaniu, obydwa rodzaje termostatow sa jak najbardziej wskazane i mieszcza sie w zakresie prawidlowej pracy silnika.
Najprostrza metoda na sprawdzeni czy termostat jest ok proponuje wjechac na jakas gore zagrzac silnik do odpowiedniej temp. i z gory zjezdzac na luzie jezeli temperatura chocby spadnie o klika stopni termostat jest do wymiany jezeli przez cala droge w dol temp jest stala jest wsio ok i nie ma potrzeby nic wymieniac



spawmaker

Post autor: spawmaker » czw gru 23, 2004 01:21

BruceLee30 pisze:sluchajcie prawidlowy zakres pracy silnika spalinowego wynosi ok ~88 stopni prawidlowo pracujacy uklad chlodzenia gwarantuje poprawna prace i spalanie w silniku wszystko jest tak skonstruowane ze przy zalozeniu iz uk. chlodzenia jest ok nie ma mozliwosci aby silnik ulegl przegrzaniu lub niedogrzaniu, obydwa rodzaje termostatow sa jak najbardziej wskazane i mieszcza sie w zakresie prawidlowej pracy silnika.
I wlasnie dlatego na jutro wieczor jestem umowiony z mechanikiem
i wymieniam termostat..



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 320 gości