Witam ,
Jakiś ****wa idiota myślał,że ograbuje mi autko ,i wy****lił szybe a dzwii i tak nie otworzył :green_fuck: i teraz :
W jaki sposób wymiania sie tą szybe ,co trzeba zdemontować i jakie trudnosći mnie czekają oto fotka :
Jeśli temat nie w tym dziale co trzeba to prosze o przeniesienie (ale chyba OK )
Jeśli jest juz temat o tym ,prosze o linka (moja wyszukiwarka nie znalazła )
Wymiana "trójkątnej" szyby-MANUAL
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: ndz sty 06, 2008 22:36
- Lokalizacja: Skwierzyna/Newport
- Kontakt:
Wymiana "trójkątnej" szyby-MANUAL
Ostatnio zmieniony pn mar 30, 2009 20:42 przez marek664, łącznie zmieniany 1 raz.
VW TDI AFN 110
akurat w golfie IV nie wyjmowalem ale w swojej skodzie w toledo i innych owszem i wydaje mi sie ze zasada ta sama
podstawa to musisz zdjac tapicerke, odkrecic ( 2-3 sruby na prowadnicy) i wyjac gora duza szybe ( szybka robota i nie bedziesz sie motal z wyjeciem/wlozeniem tej malej, no chyba ze duza szyba chowa ci sie z przekosem tzn. po otwarciu nie styka sie z ta czarna prowadnica-zaznaczona na zdjeciu to jeszcze lepiej bo nie musisz jej wyjmowac tylko sama prowadnice) , odkrecic ta czarna prowadnice (zaznaczona na zolto) - 2 srubki zaznaczone na czrwono- 1 pod tapicerka, druga widoczna na gorze drzwi po ich otwarciu, po ich odkreceniu wyjmujesz ta prowadnice wkladasz nowa szybke w uszczelke wraz z prowadnica i skrecasz w odwrotnej kolejnosci :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10c ... 56999.html
jak sie nie robilo to problemem moze byc zdjecie tapicerki z drzwi zeby nic nie polamac reszta to pikus
podstawa to musisz zdjac tapicerke, odkrecic ( 2-3 sruby na prowadnicy) i wyjac gora duza szybe ( szybka robota i nie bedziesz sie motal z wyjeciem/wlozeniem tej malej, no chyba ze duza szyba chowa ci sie z przekosem tzn. po otwarciu nie styka sie z ta czarna prowadnica-zaznaczona na zdjeciu to jeszcze lepiej bo nie musisz jej wyjmowac tylko sama prowadnice) , odkrecic ta czarna prowadnice (zaznaczona na zolto) - 2 srubki zaznaczone na czrwono- 1 pod tapicerka, druga widoczna na gorze drzwi po ich otwarciu, po ich odkreceniu wyjmujesz ta prowadnice wkladasz nowa szybke w uszczelke wraz z prowadnica i skrecasz w odwrotnej kolejnosci :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10c ... 56999.html
jak sie nie robilo to problemem moze byc zdjecie tapicerki z drzwi zeby nic nie polamac reszta to pikus
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: ndz sty 06, 2008 22:36
- Lokalizacja: Skwierzyna/Newport
- Kontakt:
Dziekuje pięknie za powyzsze wyjaśnienie ,czyli wynika z tego ,że nie jest to takie trudne ,pozdro.(chyba bedzie jakiś manual z tego )
Niestety nie jak w Toledo ,
Ok bardzo trudne to nie jest juz jestem po wiec mini manual jest
szyby sterowane elektrycznie!!:
1.Zdejmujemy tapicerke
-dwa wkrety torx ,na samymy dole tapicerki
-dwa wkrety krzyzaki pod zaślepką rączki do otwierania dzwi(zaślepka na zatrzaskach )
tapicerka jest na zatrzaskach po bokach!
2.Zjeżdzamy szybą na sam dół.
3.Odkrywamy okrągłą zaślepke
4.Wciskamy "bolec"trzymający szybe w mechaniżmie do środka.Odkręcamy wszystkie śruby od blachy ,która jest złączona nitami z mechanizmem podnosz.-opuszczania. szyb elekt.
5.Odkrecamy dwie śruby, które trzymają prowadnice
6.Wyciągamy uszczelke szyby z dżwi (siedzi dośc mocno ,nie jest na kleju ,ale pierwsze wyciągniecie najlepiej pomóc sobie śrubokretem potem ładnie schodzi(tylko ostrożnie ,żeby jej nie uszkodzić!!)
7.Czyścimy uszczelke z kawałków wybitej szyby
8.Wyciągamy szybe(dużą)do góry
9.Wyciągamy prowadnice najpierw na dół ,aż wyskoczy z góry z "ząbka"a potem ostrożnie do góry
10.Wkładamy nową "trójkątna" szybe w uszczelke.
11.Zakładamy uszczelke razem z założoną szybą (trójkątna)tam gdzie jej miejsce ostrożnie dociskając ,pozostawiając ją jeszcze nie wciśnietą w pionową prowadnice w dzwiach dla dużej szyby(ułatwi to wkładanie samej szyby).
12.Wkładamy dużą szybe i opuszczamy ręcznie na sam dół
13.Zakładamy prowadnice (uwaga na szybe!), ,zakładamy na wyciecie u góry dociskamy do jej poprzedniego miejsca wkładając uszczelke od szyby" trójkątnej"i skrecamy 2-oma śrubami ,potem nakładamy duża szybe na prowadnice(tą miedzy szyba trójkatna a dużą)
14.Wciskamy pozostałą cześć uszczelki dużej szyby tam gdzie jej miejsce i podnosimy ręcznie szybe w tą i z powrotem dla pewności ,że nic nie haczy itd.jeśli jest OK i duża szyba bez większych oporów rusza sie w prowadnicach jedziemy nią na sam dół ,żeby zahaczyć ją z mechanizmem opuszczania -podnoszenia (bolec),przed ostatecznym opuszczeniem założyć blache z mechanizmem podn-opuszczania szyb na miejsce i "chwycić "ją w miejscu wkręcając kilka śrub ,nastepnie szyba ręcznie w dół.
15.Patrzymy w odślepione miejsce ,gdzie był "bolec" i sprawdzamy czy duża szyba weszła do plastyku jeśli tak jest wkładamy "bolec" (użyłem śrubokreta i docisnołem jak na zdjeciu wyżej -bolec bez trudu wchodzi).
16.Spawdzamy czy szybka chodzi już elektycznie ,jeśli jest Ok.wkręcamy wszystkie śruby od blachy i na koniec założenie tapicerki dzwi
17.Cieszymy sie ,z nowej szybki
Ja to robiłem pierwszy raz w wyżej opisany sposób ,więc nie wiem czy coś nie potrzebnie demontowałem,jeśli coś opuściłem prosze dopisać
Uwagi i zastrzeżenia mile widziane (te krytyczne też )
Niestety nie jak w Toledo ,
Ok bardzo trudne to nie jest juz jestem po wiec mini manual jest
szyby sterowane elektrycznie!!:
1.Zdejmujemy tapicerke
-dwa wkrety torx ,na samymy dole tapicerki
-dwa wkrety krzyzaki pod zaślepką rączki do otwierania dzwi(zaślepka na zatrzaskach )
tapicerka jest na zatrzaskach po bokach!
2.Zjeżdzamy szybą na sam dół.
3.Odkrywamy okrągłą zaślepke
4.Wciskamy "bolec"trzymający szybe w mechaniżmie do środka.Odkręcamy wszystkie śruby od blachy ,która jest złączona nitami z mechanizmem podnosz.-opuszczania. szyb elekt.
5.Odkrecamy dwie śruby, które trzymają prowadnice
6.Wyciągamy uszczelke szyby z dżwi (siedzi dośc mocno ,nie jest na kleju ,ale pierwsze wyciągniecie najlepiej pomóc sobie śrubokretem potem ładnie schodzi(tylko ostrożnie ,żeby jej nie uszkodzić!!)
7.Czyścimy uszczelke z kawałków wybitej szyby
8.Wyciągamy szybe(dużą)do góry
9.Wyciągamy prowadnice najpierw na dół ,aż wyskoczy z góry z "ząbka"a potem ostrożnie do góry
10.Wkładamy nową "trójkątna" szybe w uszczelke.
11.Zakładamy uszczelke razem z założoną szybą (trójkątna)tam gdzie jej miejsce ostrożnie dociskając ,pozostawiając ją jeszcze nie wciśnietą w pionową prowadnice w dzwiach dla dużej szyby(ułatwi to wkładanie samej szyby).
12.Wkładamy dużą szybe i opuszczamy ręcznie na sam dół
13.Zakładamy prowadnice (uwaga na szybe!), ,zakładamy na wyciecie u góry dociskamy do jej poprzedniego miejsca wkładając uszczelke od szyby" trójkątnej"i skrecamy 2-oma śrubami ,potem nakładamy duża szybe na prowadnice(tą miedzy szyba trójkatna a dużą)
14.Wciskamy pozostałą cześć uszczelki dużej szyby tam gdzie jej miejsce i podnosimy ręcznie szybe w tą i z powrotem dla pewności ,że nic nie haczy itd.jeśli jest OK i duża szyba bez większych oporów rusza sie w prowadnicach jedziemy nią na sam dół ,żeby zahaczyć ją z mechanizmem opuszczania -podnoszenia (bolec),przed ostatecznym opuszczeniem założyć blache z mechanizmem podn-opuszczania szyb na miejsce i "chwycić "ją w miejscu wkręcając kilka śrub ,nastepnie szyba ręcznie w dół.
15.Patrzymy w odślepione miejsce ,gdzie był "bolec" i sprawdzamy czy duża szyba weszła do plastyku jeśli tak jest wkładamy "bolec" (użyłem śrubokreta i docisnołem jak na zdjeciu wyżej -bolec bez trudu wchodzi).
16.Spawdzamy czy szybka chodzi już elektycznie ,jeśli jest Ok.wkręcamy wszystkie śruby od blachy i na koniec założenie tapicerki dzwi
17.Cieszymy sie ,z nowej szybki
Ja to robiłem pierwszy raz w wyżej opisany sposób ,więc nie wiem czy coś nie potrzebnie demontowałem,jeśli coś opuściłem prosze dopisać
Uwagi i zastrzeżenia mile widziane (te krytyczne też )
Ostatnio zmieniony wt mar 31, 2009 21:49 przez marek664, łącznie zmieniany 3 razy.
VW TDI AFN 110
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 117 gości