technika jazdy - konflikt gaz-hamulec
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
technika jazdy - konflikt gaz-hamulec
Podobno w autach koncernu VAG mających gaz sterowany elektronicznie nie możliwe jest efektywne techniki hamowania i przytrzymuwania auta lewą nogą.....
Komputer rozpoznaje polozenie przepustnicy (wcisniety gaz) oraz polozenie pedaly gazu ( lewa noga hamuje) i odczytuje taki manerw jako konfliktowy.....
Jest podobno moduł który "zmula" w takiej sytacji silnik....jakies gazety motoryzacyjne zjechały z tego powodu podobnież Fabię RS i leona badz ibize cuprę....
Chciałbym przy waszej pomocy ustalić jakich konkretnie samochodów to dotyczy?? czy tylko VW z gazem elektronicznym? czy tez inne koncerny? jak to sie ma do starych vw gdzie gaz jest na lince? pozdro
Komputer rozpoznaje polozenie przepustnicy (wcisniety gaz) oraz polozenie pedaly gazu ( lewa noga hamuje) i odczytuje taki manerw jako konfliktowy.....
Jest podobno moduł który "zmula" w takiej sytacji silnik....jakies gazety motoryzacyjne zjechały z tego powodu podobnież Fabię RS i leona badz ibize cuprę....
Chciałbym przy waszej pomocy ustalić jakich konkretnie samochodów to dotyczy?? czy tylko VW z gazem elektronicznym? czy tez inne koncerny? jak to sie ma do starych vw gdzie gaz jest na lince? pozdro
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
dotyczy to wszystkich silnikow z tak zwanym pedalem zyczen. czyli sterowanych czysto elektronicznie, zarowno w benzynie jak i w dieslu. istnieje jednak mozliwosc wylaczenia tego ustrojstwa vag'em jak i w niektorych modelach uszkodzeniem abs'u(bezpiecznik??:P )
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
"czy cos takiego" - to żeś mi wytłumaczył.....jestem jednak chyba troche bardziej dociekliwy i chciałbym dokłądniej poznacten mechanizm...zaprzal pisze:Poprostu jak nacisniesz gaz i hamulec to odcina paliwo czy cos takiego, fakt faktem, że samochód hamuje.
Poza tym moduł odcinający paliwo przy hamowaniu biegami to raczej co innego, bo tam polozenie przepustnicy jest zawsze zerowe (gaz nie jest wcisniety)
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
Zeby auto spelnialo euro4 musi miec ograniczona emisje tlenku wegla, ktory wytwarza sie w duzych ilosciach podczas przeciazania silnika. takie przeciazeanie ma miejsce w normalnym aucie na linke jak masz otwarta na max przepustnice i obciazony silnik jazda pod gorke itp. W momencie wcisniecia gazu do oporu przy pedale zyczen przepustnica lub tez dawka paliwa zwieksza sie delikatnie nie dopusczajac do wykorzystania max mocy auta i do emisji zbyt duzej ilosci tlenku wegla. wiec jednym slowem zieloni sa w sterowniku silnika na plaszczyznie pedal gazu - paliwo. A rozchodzi sie o to ze pewny styl jazdy umozliwiajacy szybsze pokonanie zakretow a takze "ustawienie auta do zadanego toru jazdy" -poslizg przednich kol wymaga nacisniecia lewa noga hamulca podczas gdy prawa nadal naciska pedal gazu ze stala silą lub tez delikatnie mocniej. powoduje to docisniecie kol przednich i odciazenie tylnych, co w zaleznosci od momentu zastosowania tej techniki powoduje :
a. szybsza reakcje samochodu na skret kierownicy- hamujesz lewa noga przed lukiem i trzymajac lewa noge na hamulcu skrecasz kieerownice stopniowo dodajac gaz a odejmujac hamulec przyspieszasz i wychodzisz szybko z luku
b. podczas skretu moze nastapic uslizg kol przednich w tym momencie delikatnie kopiesz lewa w hamulec auto dociaza os przednia odciaza tylna i ustawia sie zzpowrotem do toru jazdy.... i tu jest bol bo do wyprowadzenia pojazdu musisz miec HORSE POWER pod maska bo wprowadzasz celowo auto w poslizg tylnej osi. a w nowych vw jest zonk bo program "zielonych" zabiera paliwo nie dopusczajac do przeciazenia silnika i emisji tlenku wegla i masz akcje -jakbys trzymal hebel dalej- ze nie masz czym wyciagnac przodu auta i krecisz efektownego baczka z finalem w rowie(pol biedy) albo na drzewie.
i to zeby bylo ciekawiej to po wewnetrznej stronie luku i czesto twoja strona....... moral jest taki ze normy spalin euro4 sa niebezpieczne dla twojego autka a głownie dla Ciebie. wiec mozna zrobic tak wylaczyc z vaga ta funkcje lub uszkodzic system informujacy o hamowaniu -abs w niektorych autach wyciagniecie bezpiecznika abs pomaga w tym zakresie
a. szybsza reakcje samochodu na skret kierownicy- hamujesz lewa noga przed lukiem i trzymajac lewa noge na hamulcu skrecasz kieerownice stopniowo dodajac gaz a odejmujac hamulec przyspieszasz i wychodzisz szybko z luku
b. podczas skretu moze nastapic uslizg kol przednich w tym momencie delikatnie kopiesz lewa w hamulec auto dociaza os przednia odciaza tylna i ustawia sie zzpowrotem do toru jazdy.... i tu jest bol bo do wyprowadzenia pojazdu musisz miec HORSE POWER pod maska bo wprowadzasz celowo auto w poslizg tylnej osi. a w nowych vw jest zonk bo program "zielonych" zabiera paliwo nie dopusczajac do przeciazenia silnika i emisji tlenku wegla i masz akcje -jakbys trzymal hebel dalej- ze nie masz czym wyciagnac przodu auta i krecisz efektownego baczka z finalem w rowie(pol biedy) albo na drzewie.
i to zeby bylo ciekawiej to po wewnetrznej stronie luku i czesto twoja strona....... moral jest taki ze normy spalin euro4 sa niebezpieczne dla twojego autka a głownie dla Ciebie. wiec mozna zrobic tak wylaczyc z vaga ta funkcje lub uszkodzic system informujacy o hamowaniu -abs w niektorych autach wyciagniecie bezpiecznika abs pomaga w tym zakresie
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
sas_gti, czego nie zrozumiales w mojej wypowiedzi? prosciej: jak nacisniesz hamulec to samochod tak jakby ignorowal to ze masz wcisniety rowniez gaz i zaczyna hamowac. Oczywiscie mowa o nowych pojazdach, jak masz sterowanie linka to sobie mozesz hamowac do woli
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
w tdi w momencie nacisniecia hamulca nastawnik pompy przestawiany jest na bieg jałowy - jednak nie dzieje się to "od razu" i chyba jednak poniżej pewnych obrotów. Tak czy inaczej hamowanie lewą nogą jest możliwe. W nowszych silnikach być może zrobili ten manewr - ale nie sądzę żeby był jakikolwiek problem dla tunera, żeby to wyłączyć.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ok dzieki evolution, głownie chodziło mi właśnie o to co dzieje sie z silnikiem, włąsnie o taka inf ze to norma spalinowa itd
Teorię dociążania przodu znam, ale na pewno przyda się innym
ja mam mk2 i wiem z autopsji ze w starych autach jest z tym luuz ale pytałem głównie z ciekawości,
aha np yarisa mozna postawić z lewej, a ma chyba pedał życzeń właśnie?
z tym że auto ma mała moc i robie tak:
hamowanie tradycyjnie prawą nogą na prostej włączony bieg np 3,
w momencie wejscia w zakret, gdy masa przeniesie sie na koła zewnętrzne wciskamy lewą nogą hamulec a prawa idzie nad gaz i czeka w gotowaosci (wiadomo kwestia wprawy, z wyczuciem)
w ten sposób dociązanmy koła przednie co zwieksza ich przyczepność, mozemy wiec skrecic kola troszke bardziej nie powodujaćich uślizgu (podsterownosci)
jesli wykonamy to dociazenie przodu w momencie gdy przód już zaczął skrecać a tył jeszcze jedzie w lini prostej, to mozna auto postwic w ten sposób, nie majac wcisnietego gazu, dopiero po podtawianiu i odpuszczniu lewej wciskam gaz i jest ok.
jak tył zacznie uciekac puszczamy lewą a prawa juz czeka nad gazem,
także można postawic go z lewej...
oczywiscie cwiczylem sobie na poczatku na placu a zakret mialem w wyobrazni
Nie zauwazyłem tez zeby zmulało motor w łuku gdy przytrzymuje sie lewą.....
Inaczej mówiać jadąc nawet na prostej możliwe jest zaświecenie stopów, i jednoczesne przyspieszanie.....oczywiscie troche mocniej moge wcisnac hamulec lewa niz samo zaswiecenie stopów, a gaz mam w tym momencie w podłodze i nie zauwazylem zeby go zmulało, no chyba ze yaris gaz na lince??
Teorię dociążania przodu znam, ale na pewno przyda się innym
ja mam mk2 i wiem z autopsji ze w starych autach jest z tym luuz ale pytałem głównie z ciekawości,
aha np yarisa mozna postawić z lewej, a ma chyba pedał życzeń właśnie?
z tym że auto ma mała moc i robie tak:
hamowanie tradycyjnie prawą nogą na prostej włączony bieg np 3,
w momencie wejscia w zakret, gdy masa przeniesie sie na koła zewnętrzne wciskamy lewą nogą hamulec a prawa idzie nad gaz i czeka w gotowaosci (wiadomo kwestia wprawy, z wyczuciem)
w ten sposób dociązanmy koła przednie co zwieksza ich przyczepność, mozemy wiec skrecic kola troszke bardziej nie powodujaćich uślizgu (podsterownosci)
jesli wykonamy to dociazenie przodu w momencie gdy przód już zaczął skrecać a tył jeszcze jedzie w lini prostej, to mozna auto postwic w ten sposób, nie majac wcisnietego gazu, dopiero po podtawianiu i odpuszczniu lewej wciskam gaz i jest ok.
jak tył zacznie uciekac puszczamy lewą a prawa juz czeka nad gazem,
także można postawic go z lewej...
oczywiscie cwiczylem sobie na poczatku na placu a zakret mialem w wyobrazni
Nie zauwazyłem tez zeby zmulało motor w łuku gdy przytrzymuje sie lewą.....
Inaczej mówiać jadąc nawet na prostej możliwe jest zaświecenie stopów, i jednoczesne przyspieszanie.....oczywiscie troche mocniej moge wcisnac hamulec lewa niz samo zaswiecenie stopów, a gaz mam w tym momencie w podłodze i nie zauwazylem zeby go zmulało, no chyba ze yaris gaz na lince??
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: sob maja 07, 2005 20:46
- Lokalizacja: Wrocław
Witam wszystkich,
nawiazując do tematu, jest możliwe jednoczesne operowanie hamulcem i gazem przy zainstalowanym pedale zyczen, jednak trzeba wykonać manewr polegajacy na krótkim odpuszczeniu i ponownym dodaniu gazu prz naciśniętym pedale hamulca-wtedy odzyskuje moc - bólem jest to ,że trzba tak robić przy każdym jednoczesnym naciśnięciu gazu i hamulca- ten system sprawdziłem w Golfie IV TDI -74kW-nie pamietam oznaczenia silnika.
Pozdrawiam Wszystkich i Szczęśliwego Nowego Roku!
nawiazując do tematu, jest możliwe jednoczesne operowanie hamulcem i gazem przy zainstalowanym pedale zyczen, jednak trzeba wykonać manewr polegajacy na krótkim odpuszczeniu i ponownym dodaniu gazu prz naciśniętym pedale hamulca-wtedy odzyskuje moc - bólem jest to ,że trzba tak robić przy każdym jednoczesnym naciśnięciu gazu i hamulca- ten system sprawdziłem w Golfie IV TDI -74kW-nie pamietam oznaczenia silnika.
Pozdrawiam Wszystkich i Szczęśliwego Nowego Roku!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 362 gości