potrzebny schemat wentylatora chłodnicy silnik 1.8 stary typ

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rabbit1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 01:40
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

potrzebny schemat wentylatora chłodnicy silnik 1.8 stary typ

Post autor: rabbit1 » pt mar 27, 2009 23:13

chyba że ktoś przerabiał temat że wentylator chodzi tylko na wyłączonym zapłonie



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt mar 27, 2009 23:46

Stary typ idzie bezpośrednio z akumulatora przez włącznik termiczny w chłodnicy tylko. Często się czujniki paprają i choć chłodne auto to załącza się wiatrak. Masa jest stała na akumulatorze.



Awatar użytkownika
rabbit1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 01:40
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: rabbit1 » pt mar 27, 2009 23:49

chodzi o to, że jak zagrzeje się to wentylator działa ale tylko jak wył. zapłon. Po wł. zapłonu wentylator przestaje działac


www.vwtp.phorum.pl Pabianikcki klub vw

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt mar 27, 2009 23:55

rabbit1, czytaj obok temat o dodatkowym czujniku temperatury włączającym wentylator. Przykręcony zwykle do śróby pokrywy zaworów, ale to zależy jaki silnik - różnie to jest rozwiązane. U ciebie on prawdopodobnie działa, a ten główny w chłodnicy nie. Zacznij testy od zwierania styków we wtyczce czujnika w chłodnicy. Wentylator ma wówczas zadziałać
Ostatnio zmieniony pt mar 27, 2009 23:59 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
rabbit1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 01:40
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: rabbit1 » sob mar 28, 2009 00:02

czujnik sprawdziłem, nawet podmieniałem kilka. Zgłupiałem już z tym, nawet wentylatory podmieniałem. Dziwne jest to, że rusza dopiero jak wył. zapłon, wystudzi się to przestaje


www.vwtp.phorum.pl Pabianikcki klub vw

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob mar 28, 2009 00:33

Odepnij wtyk z pinu 15 tego specjalnego przekaźnika, widocznego w mojej odpowiedzi na Twój post w tym drugim temacie, przekaźnik będzie "myślał" że zapłon jest wyłączony.

A może tak ma być: może to jest dochładzanie by wyrównać napięcia termiczne przy wyłączaniu gorącego silnika - może na przykład bez takiego dochładzania pęknąć dobrze rozgrzana głowica, czy ja wiem?
Ostatnio zmieniony sob mar 28, 2009 00:36 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 113 gości