Obraz świecy - co o tym sądzicie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Moim zdaniem to jechac do serwisu i to najlepiej niemieckiego jak sie blisko mieszka a nie dawac zarobic paprokom.
A co do swiec to ostatnio wymienialem w serwisie na rginalne i wygladaja zupelnie inaczej od tych co ty zamieszczasz na foto orginaly maja jedna elektrode i to bardzo cieniutka.
A co do swiec to ostatnio wymienialem w serwisie na rginalne i wygladaja zupelnie inaczej od tych co ty zamieszczasz na foto orginaly maja jedna elektrode i to bardzo cieniutka.
[url=http://img363.imageshack.us/my.php?image=dsc00062xo0.jpg][img]http://img363.imageshack.us/img363/681/dsc00062xo0.th.jpg[/img][/url]
Moje Autko
http://ferag.wrzuta.pl/audio/eSOsFMaXVU/
http://ferag.wrzuta.pl/audio/eXnqLI2t79/
Moje Autko
http://ferag.wrzuta.pl/audio/eSOsFMaXVU/
http://ferag.wrzuta.pl/audio/eXnqLI2t79/
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
To wskazuje na przewod do 2 cylindra, jego swiece lub jej brak kontaktu z masa. Gdyby walniete byly 2 przewody na stroboskopie mozna by stawiac na cewke. Tu jest jakies g...o. nastepnym w kolei jest sterowanie z kompa, wtyki do kompa.szalonykon pisze:5) Diagnosta podłącza stroboskop na przewody zapłonowe. Na trzech przewodach błyski są regularne, na 2 błyski nieregularne.
TRafiło mnie coś podobnego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2644524#2644524
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2009 20:07 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
szalonykon, dawno mnie tu nie było bo nie miałem ostatnio okazji siedzieć przy kompie, a tu mały zastój. Nie wiem jak to rozumieć, bo albo usterka usunięta, albo brak pomysłów. Jak auto śmiga to daj znać co sprawiało kłopot, jak nie to także napisz, a ja spróbuje się jakoś ustosunkować do twojego ostatniego postu.
JaroW
-
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
- Lokalizacja: Olsztyn
Witam,
Dawno mnie nie było, bo jeździłem po różnych mechanikach, ale problem jak jest tak jest. Każdy mechanik mówił co innego. Jeden nawet nie wiedział co to jest zawór EGR. Ale ogólnie swoją uwagę zwracali na świecę, przewody i cewkę. Ale nic konkretnego nie stwierdzili. Ostatni mechanik, u którego byłem trzeci raz podpiął mnie do komputera. Te same błędy: zawór EGR, wypadanie zapłonu na garze 2. Udało im się odpiąć sterowanie wtryskiwacza, gdzie silnik wcale nie zareagował. Od razu diagnoza - wtryskiwacz padnięty , 500PLN. Ale wczoraj, po raz n-ty zdjąłem kolektor z wtryskiwaczami i sprawdziłem czy sikają. Wszystkie sikały.Czyli chyba OK. Chociaż trochę się zdziwiłem. bo jak wcześniej miałem forda escorta, to z jego wtryskiwaczy było głośne "puff" i wielka mgiełka paliwa. A tu jakby kto sikał z strzykawki.
Chyba wszystkie ewentualności wyczerpałem. Spróbuje jeszcze tylko podmienić sterowanie na cewce, żeby ją ostatecznie sprawdzić. Mam więc pytanie: w wtyczce do modułu zapłonu są dwa przewody brązowe i dwa niebieskie. Które są od sterowania.
No i ten zawór EGR. Macie może gdzieś info dotyczące demontażu i czyszczenia zaworu EGR. Ale chodzi mi konkretnie o ten model. W internecie znalazłem trochę informacji, ale są one przeważnie dla diesli i ich zawory są prostszej budowy.
Coraz bardziej myślę, że jest to wada mechaniczna. Może faktycznie jest coś z głowicą.
Ostatnie pytanie: Czy można zmierzyć podciśnienie w kolektorze ssącym osobno dla każdego cylindra.
Wszystkich pozdrawiam
Dawno mnie nie było, bo jeździłem po różnych mechanikach, ale problem jak jest tak jest. Każdy mechanik mówił co innego. Jeden nawet nie wiedział co to jest zawór EGR. Ale ogólnie swoją uwagę zwracali na świecę, przewody i cewkę. Ale nic konkretnego nie stwierdzili. Ostatni mechanik, u którego byłem trzeci raz podpiął mnie do komputera. Te same błędy: zawór EGR, wypadanie zapłonu na garze 2. Udało im się odpiąć sterowanie wtryskiwacza, gdzie silnik wcale nie zareagował. Od razu diagnoza - wtryskiwacz padnięty , 500PLN. Ale wczoraj, po raz n-ty zdjąłem kolektor z wtryskiwaczami i sprawdziłem czy sikają. Wszystkie sikały.Czyli chyba OK. Chociaż trochę się zdziwiłem. bo jak wcześniej miałem forda escorta, to z jego wtryskiwaczy było głośne "puff" i wielka mgiełka paliwa. A tu jakby kto sikał z strzykawki.
Chyba wszystkie ewentualności wyczerpałem. Spróbuje jeszcze tylko podmienić sterowanie na cewce, żeby ją ostatecznie sprawdzić. Mam więc pytanie: w wtyczce do modułu zapłonu są dwa przewody brązowe i dwa niebieskie. Które są od sterowania.
No i ten zawór EGR. Macie może gdzieś info dotyczące demontażu i czyszczenia zaworu EGR. Ale chodzi mi konkretnie o ten model. W internecie znalazłem trochę informacji, ale są one przeważnie dla diesli i ich zawory są prostszej budowy.
Coraz bardziej myślę, że jest to wada mechaniczna. Może faktycznie jest coś z głowicą.
Ostatnie pytanie: Czy można zmierzyć podciśnienie w kolektorze ssącym osobno dla każdego cylindra.
Wszystkich pozdrawiam
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Trafiłem w internecie na jeden ciekawy przypadek. W skrócie gościowi nieszczelny zawor EGR powodował taki przepływ spalin, że gasiło mu iskrę w jednym cylindrze, chyba 4. Tu musiałbym odszczekać to co mówiłem wcześniej.
Jeżeli masz zawór EGR sterowany komputerem (wtyczka) to mozesz go odpiac - wywali błąd, auto będzie więcej palić. Zawór ten jest chyba nierozbieralny - mam taki.
U mnie rurka dochodząca pod przepustnice wystaje wew. gardzieli pod przepustnicą i po odłączeniu EGR mozna sprawdzic dmuchając w jego instalację w tym miejscu czy jest zamknięty - szczelny.
Gdyby był nieszczelny można go zaślepić i zobaczyc czy to wpłynie na ten nieszczesny 2 cylinder.
Jeżeli masz zawór EGR sterowany komputerem (wtyczka) to mozesz go odpiac - wywali błąd, auto będzie więcej palić. Zawór ten jest chyba nierozbieralny - mam taki.
U mnie rurka dochodząca pod przepustnice wystaje wew. gardzieli pod przepustnicą i po odłączeniu EGR mozna sprawdzic dmuchając w jego instalację w tym miejscu czy jest zamknięty - szczelny.
Gdyby był nieszczelny można go zaślepić i zobaczyc czy to wpłynie na ten nieszczesny 2 cylinder.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
-
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
- Lokalizacja: Olsztyn
Na schemacie, który posiadam kolory są inne, takie jak na rysunku cewki, który podrzuciłem wcześniej a schemat podobno od twojego silnika. Cewka, a dokładnie wzmacniacz przed nią ma sterowanie wg schematu na stykach 1 i 3 (z pinów 112 i 113 sterownika). Na 2 jest + , a na 4 masa.szalonykon pisze:Mam więc pytanie: w wtyczce do modułu zapłonu są dwa przewody brązowe i dwa niebieskie. Które są od sterowania.
Ja niestety nie posiadam w Auto-Dacie, a Vivid mi się póki co wysypał.szalonykon pisze:No i ten zawór EGR. Macie może gdzieś info dotyczące demontażu i czyszczenia zaworu EGR. Ale chodzi mi konkretnie o ten model
Pomiar ciśnienia na to nie wskazuje. Gdyby było coś nie tak z pierścieniami, zaworami, wałkiem lub popychaczami to by były jakieś czary z ciśnieniem. Może pomiary ciśnienia na całkowicie zimnym a potem na rozgrzanym silniku coś by wniosły nowego. Raz tylko spotkałem się z podobnym przypadkiem w aucie "Radzieckiej myśli technicznej", gdzie do cylindra dostawał się płyn chłodzący i zawilgły przez noc elektrody świecy i przez to po nocy nie palił jeden cylinder.szalonykon pisze:Coraz bardziej myślę, że jest to wada mechaniczna. Może faktycznie jest coś z głowicą.
szalonykon pisze:Czy można zmierzyć podciśnienie w kolektorze ssącym osobno dla każdego cylindra.
Za bardzo to nie ma jak.
Jak nie masz schematu silnika to mogę podesłać. Jest tam także namalowany EGR i sposób podłączenia jego do silnika. Wg schematu to w zaworze EGR nie ma nic szczególnego poza czujnikiem jego położenia, co wygląda jak potencjometr i selenoidem po naszemu nazywanym cewką (zapewne sterującą).
JaroW
-
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
- Lokalizacja: Olsztyn
Koledzy,
Czy może ktoś z was demontował zawór EGR w silniku APF. Dzisiaj próbowałem, wykręciłem wszystkie śrubki, ale za cholerę nie mogłem go wyjąć. Z moich obserwacji musiałbym zdemontować cały górny kolektor i coś tam jeszcze. Czy to prawda?
[ Dodano: 25 Mar 2009 22:54 ]
Hej,
Nadal problem mam nierozwiązany. Czekam na kasę, wtedy może coś się ruszy. Ale mam inne pytanie odnośnie podniesionego spalania. Czy może być tak, że silnik pracuje w trybie awaryjnym. Jak to poznać.
Czy może ktoś z was demontował zawór EGR w silniku APF. Dzisiaj próbowałem, wykręciłem wszystkie śrubki, ale za cholerę nie mogłem go wyjąć. Z moich obserwacji musiałbym zdemontować cały górny kolektor i coś tam jeszcze. Czy to prawda?
[ Dodano: 25 Mar 2009 22:54 ]
Hej,
Nadal problem mam nierozwiązany. Czekam na kasę, wtedy może coś się ruszy. Ale mam inne pytanie odnośnie podniesionego spalania. Czy może być tak, że silnik pracuje w trybie awaryjnym. Jak to poznać.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Tryb awaryjny to chyba tylko na Vag wyjdzie, albo kontrolka na tablicy. U mnie po odpięciu wtyczki zaworu EGR, komputer pokazywał prawie 2 krotnie większe spalanie, podobna sytuacja przy walniętej sondzie lambda, ale oba przypadki miałem natychmiast sygnalizowane kontrolką 'check' i "emission workshop".
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
-
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
- Lokalizacja: Olsztyn
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Po prostu sprawdź, a nie "ponoć...." - "jakby babcia miała wąsy to by dziadkiem była", jeżeli masz dostęp do VAG aby skasować błędy, to zmuś go do błędu - odepnij np. sondę albo jeden kabel od świecy albo wtyczkę od EGR i odpal auto. Wyskoczy lampka - jest, nie wyskoczy - nie ma i dopiero kminimy czy da się coś z tym zrobić. Tylko nie ruszaj wtyczek na przekręconym kluczyku, żeby czegoś nie zwalić przez wyładowanie.szalonykon pisze:Tyle, że w moim modelu jest kontrolka check, ale ponoć fabrycznie nie jest podłączona. Ciekawie czy można ją podłączyć.
A propo kabli, mieliśmy tu niedawno przypadek na forum gdzie kilkumiesięczne kable dały d... próbowałeś od kogoś pożyczyć ten kabel do 2 cylindra?
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
-
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
- Lokalizacja: Olsztyn
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 169 gości