Witam
Od dłuższego czasu (po tym jak wymontowany zostal tlumik srodkowy i końcowy, który był wczesniej) wydech nie pracuje najlepiej, to znaczy troche nieprzyjemnie buczy. Najbardziej słychac to w w zakresie obrotów od 2- 2,8 tys. W okolicy 3tys obr wycisza się.
Obecnie tłumik środkowy to Walker. Powinno byc ciszej, ale nie jest
Ostatnio zauważyłem, że ten katalizator który mam wygląda na wersje 16V (ja mam 8v AGG) moze w tym jest problem, może to ma wpływ na dzwięk układu wydechowego. Dodam ze średnice pozostalych tłumików mają 50 mm. Samochod kupiony w szwajcarii wszystko w oryginale, zadnych zmian, moze jednak tłumik był lekko przerobiony?
Jeśli ktoś ma możliwość zrobienia zdjęć wydechu swojego AGG to proszę
Czy to katalizator 8V czy 16V GTI ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
najwięcej hałasu robi przed ostatni tłumik, czyli nie ten końcowy tylko ten do którego wchodzi rura na wprost i wychodzi z boku. Co do kata to on przecież nie wycisza, a poprawia zmniejszenie toksyczności spalin. Co do kata to powinien mieć, na logikę, większą średnicę w wersji 16v niż 8v ze względu że 2 razy więcej zaworów oznacza że cylinder szybciej się napełnia i musi szybciej się opróżnić usuwając spaliny. Więc gdybyś miał wersję 16 zaworową i założony katalizator od 8 to wtedy mógłby złośnic wydech twojego auta (zmniejsza się średnica wydechu na pewnym odcinku). Natomiast w twoim przypadku myślę że średnica katalizatora niewiele zmienia. Należałoby ustalić czy katalizator nie jest już zapchany...
- mono
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 19:46
- Lokalizacja: Wrocław/Muchobór Wlk.
- Kontakt:
Re: Czy to katalizator 8V czy 16V GTI ?
Katalizator masz od wersji 8v, ja równiez mam silnik AGG i mam takiego samego. Niestety juz jest na wykończeniu i sam mam problemy co z nim zrobić.tadix pisze:Witam
Od dłuższego czasu (po tym jak wymontowany zostal tlumik srodkowy i końcowy, który był wczesniej) wydech nie pracuje najlepiej, to znaczy troche nieprzyjemnie buczy. Najbardziej słychac to w w zakresie obrotów od 2- 2,8 tys. W okolicy 3tys obr wycisza się.
Obecnie tłumik środkowy to Walker. Powinno byc ciszej, ale nie jest
Ostatnio zauważyłem, że ten katalizator który mam wygląda na wersje 16V (ja mam 8v AGG) moze w tym jest problem, może to ma wpływ na dzwięk układu wydechowego. Dodam ze średnice pozostalych tłumików mają 50 mm. Samochod kupiony w szwajcarii wszystko w oryginale, zadnych zmian, moze jednak tłumik był lekko przerobiony?
[url=http://images44.fotosik.pl/90/36754eec7d3b48e9m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images49.fotosik.pl/90/977840f7d83a0f47m.jpg]Obrazek[/URL]
Jeśli ktoś ma możliwość zrobienia zdjęć wydechu swojego AGG to proszę
Więc problem "dziwnego dźwieku" u Ciebie leży w czym innym....
@Edit Jutro zrobie Fotki tak na wszelki wypadek
Ostatnio zmieniony czw mar 26, 2009 15:00 przez mono, łącznie zmieniany 1 raz.
MK3 GTi XX Jahre :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2657137#2657137
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2657137#2657137
- tympy mechanik
- Forum Master
- Posty: 1001
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
- Lokalizacja: ERA
- Kontakt:
ja zmieniłem jakis czas temu tłumik środkowy i końcowy na fvm podobno to to samo co bosal tylko nie napisano na nich bosal . zmieniłem ponieważ stare wydechy miały małą dziurkę i trochę wyrczało wiec pomyślałem ze zmienię na nowe nie będę łatał co sie okazało to te nowe wydechy buczą tak jak te stare z dziurą jak bym wiedział ze tak bedzie załatał bym stary i tak jezdził kasa poszła i buczy dalej a stare wydechy jak były szczelne to prawie nie było słychać że auto było odpalone
Ja mam tak samo. Zaluje ze wyciełem oryginał (sypał sie powoli) Teraz mam środkowy Walker i nie jest ok. Między Walkerem a Polmostrowem nie ma róznicy w dzwięku. Tylko jedna róznica Walker kosztuje 400zł, Polmostrów 130 zł. Jedynie oryginał... tylko koszt odstrasza- powyżej 1000zł w aso.tympy mechanik pisze:ja zmieniłem jakis czas temu tłumik środkowy i końcowy na fvm podobno to to samo co bosal tylko nie napisano na nich bosal . zmieniłem ponieważ stare wydechy miały małą dziurkę i trochę wyrczało wiec pomyślałem ze zmienię na nowe nie będę łatał co sie okazało to te nowe wydechy buczą tak jak te stare z dziurą jak bym wiedział ze tak bedzie załatał bym stary i tak jezdził kasa poszła i buczy dalej a stare wydechy jak były szczelne to prawie nie było słychać że auto było odpalone
[ Dodano: Czw Mar 26, 2009 23:55 ]
Ok, dzięki dobrze wiedzieć.. Skąd wiesz ze jest na wykoczeniu ? Te katalizatory sa metalowe, wytrzymuja dużo więcej niz ceramika..mono pisze:Katalizator masz od wersji 8v, ja równiez mam silnik AGG i mam takiego samego. Niestety juz jest na wykończeniu i sam mam problemy co z nim zrobić.tadix pisze:
Więc problem "dziwnego dźwieku" u Ciebie leży w czym innym....
@Edit Jutro zrobie Fotki tak na wszelki wypadek
Osłuchane było wszystko, problem jest w środkowym tłumiku.. A Zaden producent zamiennikow nie zrobi takiego jaki był w oryginale (podwójna blacha).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 287 gości