technika jazdy - konflikt gaz-hamulec

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

technika jazdy - konflikt gaz-hamulec

Post autor: sas_gti » pn gru 26, 2005 14:39

Podobno w autach koncernu VAG mających gaz sterowany elektronicznie nie możliwe jest efektywne techniki hamowania i przytrzymuwania auta lewą nogą.....
Komputer rozpoznaje polozenie przepustnicy (wcisniety gaz) oraz polozenie pedaly gazu ( lewa noga hamuje) i odczytuje taki manerw jako konfliktowy.....
Jest podobno moduł który "zmula" w takiej sytacji silnik....jakies gazety motoryzacyjne zjechały z tego powodu podobnież Fabię RS i leona badz ibize cuprę....

Chciałbym przy waszej pomocy ustalić jakich konkretnie samochodów to dotyczy?? czy tylko VW z gazem elektronicznym? czy tez inne koncerny? jak to sie ma do starych vw gdzie gaz jest na lince? pozdro



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn gru 26, 2005 16:24

dotyczy to wszystkich silnikow z tak zwanym pedalem zyczen. czyli sterowanych czysto elektronicznie, zarowno w benzynie jak i w dieslu. istnieje jednak mozliwosc wylaczenia tego ustrojstwa vag'em jak i w niektorych modelach uszkodzeniem abs'u(bezpiecznik??:P )


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn gru 26, 2005 16:32

hmmm no to nie wiem.....
możesz dokładniej opisać co dzieje sie wtedy z silnikiem?? jak działa ten system?? co powoduje że traci moc?



Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » pn gru 26, 2005 16:47

yyy no szczerze to nie sprawdzalem :oops: ale zaciekawil mnie temat i poporobuje



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn gru 26, 2005 16:56

Poprostu jak nacisniesz gaz i hamulec to odcina paliwo czy cos takiego, fakt faktem, że samochód hamuje. Nie zastosujesz wtedy techniki jazdy z lewa noga na hamulcu


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn gru 26, 2005 17:06

zaprzal pisze:Poprostu jak nacisniesz gaz i hamulec to odcina paliwo czy cos takiego, fakt faktem, że samochód hamuje.
"czy cos takiego" - to żeś mi wytłumaczył.....jestem jednak chyba troche bardziej dociekliwy i chciałbym dokłądniej poznacten mechanizm...
Poza tym moduł odcinający paliwo przy hamowaniu biegami to raczej co innego, bo tam polozenie przepustnicy jest zawsze zerowe (gaz nie jest wcisniety)



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn gru 26, 2005 20:33

Zeby auto spelnialo euro4 musi miec ograniczona emisje tlenku wegla, ktory wytwarza sie w duzych ilosciach podczas przeciazania silnika. takie przeciazeanie ma miejsce w normalnym aucie na linke jak masz otwarta na max przepustnice i obciazony silnik jazda pod gorke itp. W momencie wcisniecia gazu do oporu przy pedale zyczen przepustnica lub tez dawka paliwa zwieksza sie delikatnie nie dopusczajac do wykorzystania max mocy auta i do emisji zbyt duzej ilosci tlenku wegla. wiec jednym slowem zieloni sa w sterowniku silnika na plaszczyznie pedal gazu - paliwo. A rozchodzi sie o to ze pewny styl jazdy umozliwiajacy szybsze pokonanie zakretow a takze "ustawienie auta do zadanego toru jazdy" -poslizg przednich kol wymaga nacisniecia lewa noga hamulca podczas gdy prawa nadal naciska pedal gazu ze stala silą lub tez delikatnie mocniej. powoduje to docisniecie kol przednich i odciazenie tylnych, co w zaleznosci od momentu zastosowania tej techniki powoduje :
a. szybsza reakcje samochodu na skret kierownicy- hamujesz lewa noga przed lukiem i trzymajac lewa noge na hamulcu skrecasz kieerownice stopniowo dodajac gaz a odejmujac hamulec przyspieszasz i wychodzisz szybko z luku
b. podczas skretu moze nastapic uslizg kol przednich w tym momencie delikatnie kopiesz lewa w hamulec auto dociaza os przednia odciaza tylna i ustawia sie zzpowrotem do toru jazdy.... i tu jest bol bo do wyprowadzenia pojazdu musisz miec HORSE POWER pod maska bo wprowadzasz celowo auto w poslizg tylnej osi. a w nowych vw jest zonk bo program "zielonych" zabiera paliwo nie dopusczajac do przeciazenia silnika i emisji tlenku wegla i masz akcje -jakbys trzymal hebel dalej- ze nie masz czym wyciagnac przodu auta i krecisz efektownego baczka z finalem w rowie(pol biedy) albo na drzewie.
i to zeby bylo ciekawiej to po wewnetrznej stronie luku i czesto twoja strona....... moral jest taki ze normy spalin euro4 sa niebezpieczne dla twojego autka a głownie dla Ciebie. wiec mozna zrobic tak wylaczyc z vaga ta funkcje lub uszkodzic system informujacy o hamowaniu -abs w niektorych autach wyciagniecie bezpiecznika abs pomaga w tym zakresie


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn gru 26, 2005 21:17

sas_gti, czego nie zrozumiales w mojej wypowiedzi? prosciej: jak nacisniesz hamulec to samochod tak jakby ignorowal to ze masz wcisniety rowniez gaz i zaczyna hamowac. Oczywiscie mowa o nowych pojazdach, jak masz sterowanie linka to sobie mozesz hamowac do woli :)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » wt gru 27, 2005 00:12

ok sprawdzone :)

efekt jak przy hamowaniu bez sprzegla. Obroty potrafia spac do zera przy malych predkosciach.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt gru 27, 2005 01:15

w tdi w momencie nacisniecia hamulca nastawnik pompy przestawiany jest na bieg jałowy - jednak nie dzieje się to "od razu" i chyba jednak poniżej pewnych obrotów. Tak czy inaczej hamowanie lewą nogą jest możliwe. W nowszych silnikach być może zrobili ten manewr - ale nie sądzę żeby był jakikolwiek problem dla tunera, żeby to wyłączyć.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt gru 27, 2005 02:13

ok dzieki evolution, głownie chodziło mi właśnie o to co dzieje sie z silnikiem, włąsnie o taka inf ze to norma spalinowa itd :pub:
Teorię dociążania przodu znam, ale na pewno przyda się innym
ja mam mk2 i wiem z autopsji ze w starych autach jest z tym luuz ale pytałem głównie z ciekawości,
aha np yarisa mozna postawić z lewej, a ma chyba pedał życzeń właśnie?
z tym że auto ma mała moc i robie tak:
hamowanie tradycyjnie prawą nogą na prostej włączony bieg np 3,
w momencie wejscia w zakret, gdy masa przeniesie sie na koła zewnętrzne wciskamy lewą nogą hamulec a prawa idzie nad gaz i czeka w gotowaosci (wiadomo kwestia wprawy, z wyczuciem)
w ten sposób dociązanmy koła przednie co zwieksza ich przyczepność, mozemy wiec skrecic kola troszke bardziej nie powodujaćich uślizgu (podsterownosci)
jesli wykonamy to dociazenie przodu w momencie gdy przód już zaczął skrecać a tył jeszcze jedzie w lini prostej, to mozna auto postwic w ten sposób, nie majac wcisnietego gazu, dopiero po podtawianiu i odpuszczniu lewej wciskam gaz i jest ok.
jak tył zacznie uciekac puszczamy lewą a prawa juz czeka nad gazem,
także można postawic go z lewej...
oczywiscie cwiczylem sobie na poczatku na placu a zakret mialem w wyobrazni :grin:
Nie zauwazyłem tez zeby zmulało motor w łuku gdy przytrzymuje sie lewą.....
Inaczej mówiać jadąc nawet na prostej możliwe jest zaświecenie stopów, i jednoczesne przyspieszanie.....oczywiscie troche mocniej moge wcisnac hamulec lewa niz samo zaswiecenie stopów, a gaz mam w tym momencie w podłodze i nie zauwazylem zeby go zmulało, no chyba ze yaris gaz na lince??



Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » śr gru 28, 2005 14:39

sas_gti, Yaris ma gaz na lince ;)



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr gru 28, 2005 18:19

aha spoko :jezor:



Marcin1973
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob maja 07, 2005 20:46
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Marcin1973 » czw gru 29, 2005 11:57

Witam wszystkich,
nawiazując do tematu, jest możliwe jednoczesne operowanie hamulcem i gazem przy zainstalowanym pedale zyczen, jednak trzeba wykonać manewr polegajacy na krótkim odpuszczeniu i ponownym dodaniu gazu prz naciśniętym pedale hamulca-wtedy odzyskuje moc - bólem jest to ,że trzba tak robić przy każdym jednoczesnym naciśnięciu gazu i hamulca- ten system sprawdziłem w Golfie IV TDI -74kW-nie pamietam oznaczenia silnika.
Pozdrawiam Wszystkich i Szczęśliwego Nowego Roku!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości