Nie moge odpalic po wymianie rozrzadu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Nie moge odpalic po wymianie rozrzadu
witam
Czy w silniku 1,6 Mpi AEE mozna przy skladaniu zle ustawic rozrzad lub inaczej zalozyc aparat zaplonowy. Pytam bo ww. operacji nie moge go odpalic. Jesli wcisne gaz tak do polowy skoku to zapali, ale chodzi nie na wszystkie gary. Po wykreceniu swiec sa mokre od benzyny. Sytuacja ta to typowy zle zlozony rozrzad. Patrze na to i nie widze innej mozliwosci poskladania. Brak mi pomyslow wiec prosze tutaj o pomoc. Z gory dzieki
Czy w silniku 1,6 Mpi AEE mozna przy skladaniu zle ustawic rozrzad lub inaczej zalozyc aparat zaplonowy. Pytam bo ww. operacji nie moge go odpalic. Jesli wcisne gaz tak do polowy skoku to zapali, ale chodzi nie na wszystkie gary. Po wykreceniu swiec sa mokre od benzyny. Sytuacja ta to typowy zle zlozony rozrzad. Patrze na to i nie widze innej mozliwosci poskladania. Brak mi pomyslow wiec prosze tutaj o pomoc. Z gory dzieki
Ostatnio zmieniony wt mar 24, 2009 20:48 przez areek, łącznie zmieniany 1 raz.
to co dokładnie robiłeś wymieniałeś pasek czy aparat zapłonowy ? Koło Rozrządu napewno dobrze ustawiłeś? znakiem na kole do tego znaku na obudowie plastikowej?
Ostatnio zmieniony wt mar 24, 2009 20:54 przez TomiTT, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147731
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]
dzieki za zainteresowanie
rozbierane bylo z powodu koniecznosci wyjecia walka rozrzadu aby dostac sie do popychaczy.
Rorzad poskladany wg znakow czyli male kolko z zfrezowanym zabkiem do znaku na obudowie pompy oleju, duze kolko kropka do "przecinka " na plastykowej obudowie. Aparatu zaplonowego tez nie idzie wlozyc inaczej. A objaw zle ustawionego rozrzadu. Rozrzad w tym aucie wymienialem juz wczesniej wraz z wymiana zimmeringow. I tutaj pytanie do Was czy jest mozlwosc innego zsynchronizowania walu korbowego wzgledem walka rozrzadu i wzgledem aparatu zaplonowego, lub jakies zaczepne sugestie.
dzieki
rozbierane bylo z powodu koniecznosci wyjecia walka rozrzadu aby dostac sie do popychaczy.
Rorzad poskladany wg znakow czyli male kolko z zfrezowanym zabkiem do znaku na obudowie pompy oleju, duze kolko kropka do "przecinka " na plastykowej obudowie. Aparatu zaplonowego tez nie idzie wlozyc inaczej. A objaw zle ustawionego rozrzadu. Rozrzad w tym aucie wymienialem juz wczesniej wraz z wymiana zimmeringow. I tutaj pytanie do Was czy jest mozlwosc innego zsynchronizowania walu korbowego wzgledem walka rozrzadu i wzgledem aparatu zaplonowego, lub jakies zaczepne sugestie.
dzieki
przed demontazem zostaly zrobione punkty odniesienia na aparacie i glowicy.TomiTT pisze:Wydaje mi się że rozrząd jest ok ! kolego musisz ustawić zapłon na 6 stopni.. do tego potrzebna lampa stroboskopowa i komputer. tylko tak można dobrze ustawić zapłon w tym silniku
Podczas prob odpalenie , kiedy zapalil ( 2000 - 3000rpm) byla proba krecenia delikatnie aparatem w L i R , bez roznicy.
Kiedys w rover 416 zle poskladalem kola wzgledem walkow rozrzadu (sa 4 morzlwosci) efekt byl taki sam, tutaj nie widze innej mozliwosci dlatego pytalem kolege - praktykujacego mechanika-odpowiedz - zle ustawiony rozrzad- co mnie zalamuje.
a kopułka na aparacie dobrze jest zapięta?? kable w odpowiedniej kolejności założone na świece?? zapytam jeszcze qumpla on trochę dłubie przy mechanice może coś doradzi!!
Sprawdź jescze czy iskra jest na wszystkich świecach!!
Sprawdź jescze czy iskra jest na wszystkich świecach!!
Ostatnio zmieniony wt mar 24, 2009 22:18 przez Adek99, łącznie zmieniany 1 raz.
co do kopulki to nie ma watpliwosci bo jak przyjechal z D to do wymiany poszedl wspomniny juz rozrzad, swiece i kable z kopolka , ktore na wzor nie byly wyciagane z kopolki tylko ze swiec. A tak na marginesie to patrzac na kopole od strony kabli to na godzinie 8 jest 1 cylinder za 180* jest 4 cyl. na 11 godzinie jest 2 cyl. a za 180* jest 3 cyl.Adek99 pisze:a kopułka na aparacie dobrze jest zapięta?? kable w odpowiedniej kolejności założone na świece?? zapytam jeszcze qumpla on trochę dłubie przy mechanice może coś doradzi!!
Wałek nawet jeśli jest na znakach nie koniecznie musi być poprawnie ustawiony. i wadomo że kręci się 2:1 względem korby, więc może być sytuacja że jest o 2 suwy przesunięty (360 stopni).
Czujnik Halla wpiąłeś z powrotem?
Czujnik Halla wpiąłeś z powrotem?
Ostatnio zmieniony wt mar 24, 2009 22:27 przez sHpAaKu, łącznie zmieniany 1 raz.
czujnik tak - byl sprawdzany w ten sposob; swiece wykrecone we fajkach kabli, aparat w rekach zaplon wlaczony, wtyczki z wtryskow posciagane i krece- efekt- pompa pracuje non stop iskra na swiecach piekna , czyli halotron ok. Czyszczony byl tez czujnik zespolony podcisnienia i temp. powietrza w kolektorze dolotowym i nic.sHpAaKu pisze:Wałek nawet jeśli jest na znakach nie koniecznie musi być poprawnie ustawiony. i wadomo że kręci się 2:1 względem korby, więc może być sytuacja że jest o 2 suwy przesunięty (360 stopni).
Czujnik Halla wpiąłeś z powrotem?
Co do kolek i stosunku 2:1 to: na wale korbowym jest na znaku czyli 1 cyl. jest w zz, to jesli wtedy przestawimy kolo na walku o 360* to wroci do tej samej pozycji . Czyli czy na wale czy na walku zawsze wzgledem znakow jest obrot 360* - no chyba, ze cos pominolem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 252 gości