Nie moge odpalic po wymianie rozrzadu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

areek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 22, 2009 23:55
Lokalizacja: Chorzów

Nie moge odpalic po wymianie rozrzadu

Post autor: areek » wt mar 24, 2009 20:46

witam
Czy w silniku 1,6 Mpi AEE mozna przy skladaniu zle ustawic rozrzad lub inaczej zalozyc aparat zaplonowy. Pytam bo ww. operacji nie moge go odpalic. Jesli wcisne gaz tak do polowy skoku to zapali, ale chodzi nie na wszystkie gary. Po wykreceniu swiec sa mokre od benzyny. Sytuacja ta to typowy zle zlozony rozrzad. Patrze na to i nie widze innej mozliwosci poskladania. Brak mi pomyslow wiec prosze tutaj o pomoc. Z gory dzieki
Ostatnio zmieniony wt mar 24, 2009 20:48 przez areek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » wt mar 24, 2009 20:50

to co dokładnie robiłeś wymieniałeś pasek czy aparat zapłonowy ? Koło Rozrządu napewno dobrze ustawiłeś? znakiem na kole do tego znaku na obudowie plastikowej?
Ostatnio zmieniony wt mar 24, 2009 20:54 przez TomiTT, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147731
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]

Awatar użytkownika
Adek99
_
_
Posty: 991
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 14:26
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: Adek99 » wt mar 24, 2009 20:59

takk jak pisze TomiTT, albo źle ustawiłeś rozrząd albo aparat zapłonowy!! :bigok:



Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » wt mar 24, 2009 21:01

no właśnie nie wiadomo co kolega wymieniał dokładnie.. rozrząd.. aparat zapłonowy.. czy rozrząd z aparatem hehe :bigok:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147731
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]

areek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 22, 2009 23:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: areek » wt mar 24, 2009 21:16

dzieki za zainteresowanie
rozbierane bylo z powodu koniecznosci wyjecia walka rozrzadu aby dostac sie do popychaczy.
Rorzad poskladany wg znakow czyli male kolko z zfrezowanym zabkiem do znaku na obudowie pompy oleju, duze kolko kropka do "przecinka " na plastykowej obudowie. Aparatu zaplonowego tez nie idzie wlozyc inaczej. A objaw zle ustawionego rozrzadu. Rozrzad w tym aucie wymienialem juz wczesniej wraz z wymiana zimmeringow. I tutaj pytanie do Was czy jest mozlwosc innego zsynchronizowania walu korbowego wzgledem walka rozrzadu i wzgledem aparatu zaplonowego, lub jakies zaczepne sugestie.
dzieki



Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » wt mar 24, 2009 21:55

Wydaje mi się że rozrząd jest ok ! kolego musisz ustawić zapłon na 6 stopni.. do tego potrzebna lampa stroboskopowa i komputer. tylko tak można dobrze ustawić zapłon w tym silniku


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147731
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]

areek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 22, 2009 23:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: areek » wt mar 24, 2009 22:11

TomiTT pisze:Wydaje mi się że rozrząd jest ok ! kolego musisz ustawić zapłon na 6 stopni.. do tego potrzebna lampa stroboskopowa i komputer. tylko tak można dobrze ustawić zapłon w tym silniku
przed demontazem zostaly zrobione punkty odniesienia na aparacie i glowicy.
Podczas prob odpalenie , kiedy zapalil ( 2000 - 3000rpm) byla proba krecenia delikatnie aparatem w L i R , bez roznicy.
Kiedys w rover 416 zle poskladalem kola wzgledem walkow rozrzadu (sa 4 morzlwosci) efekt byl taki sam, tutaj nie widze innej mozliwosci dlatego pytalem kolege - praktykujacego mechanika-odpowiedz - zle ustawiony rozrzad- co mnie zalamuje.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » wt mar 24, 2009 22:13

nawet przy zapłonie na 20 stopni będzie pracował ok
Ostatnio zmieniony wt mar 24, 2009 22:13 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adek99
_
_
Posty: 991
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 14:26
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: Adek99 » wt mar 24, 2009 22:16

a kopułka na aparacie dobrze jest zapięta?? kable w odpowiedniej kolejności założone na świece?? zapytam jeszcze qumpla on trochę dłubie przy mechanice może coś doradzi!! :bigok:
Sprawdź jescze czy iskra jest na wszystkich świecach!!
Ostatnio zmieniony wt mar 24, 2009 22:18 przez Adek99, łącznie zmieniany 1 raz.



areek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 22, 2009 23:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: areek » wt mar 24, 2009 22:22

Adek99 pisze:a kopułka na aparacie dobrze jest zapięta?? kable w odpowiedniej kolejności założone na świece?? zapytam jeszcze qumpla on trochę dłubie przy mechanice może coś doradzi!! :bigok:
co do kopulki to nie ma watpliwosci bo jak przyjechal z D to do wymiany poszedl wspomniny juz rozrzad, swiece i kable z kopolka , ktore na wzor nie byly wyciagane z kopolki tylko ze swiec. A tak na marginesie to patrzac na kopole od strony kabli to na godzinie 8 jest 1 cylinder za 180* jest 4 cyl. na 11 godzinie jest 2 cyl. a za 180* jest 3 cyl.



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » wt mar 24, 2009 22:26

Wałek nawet jeśli jest na znakach nie koniecznie musi być poprawnie ustawiony. i wadomo że kręci się 2:1 względem korby, więc może być sytuacja że jest o 2 suwy przesunięty (360 stopni).

Czujnik Halla wpiąłeś z powrotem?
Ostatnio zmieniony wt mar 24, 2009 22:27 przez sHpAaKu, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

areek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 22, 2009 23:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: areek » wt mar 24, 2009 22:38

sHpAaKu pisze:Wałek nawet jeśli jest na znakach nie koniecznie musi być poprawnie ustawiony. i wadomo że kręci się 2:1 względem korby, więc może być sytuacja że jest o 2 suwy przesunięty (360 stopni).

Czujnik Halla wpiąłeś z powrotem?
czujnik tak - byl sprawdzany w ten sposob; swiece wykrecone we fajkach kabli, aparat w rekach zaplon wlaczony, wtyczki z wtryskow posciagane i krece- efekt- pompa pracuje non stop iskra na swiecach piekna , czyli halotron ok. Czyszczony byl tez czujnik zespolony podcisnienia i temp. powietrza w kolektorze dolotowym i nic.
Co do kolek i stosunku 2:1 to: na wale korbowym jest na znaku czyli 1 cyl. jest w zz, to jesli wtedy przestawimy kolo na walku o 360* to wroci do tej samej pozycji . Czyli czy na wale czy na walku zawsze wzgledem znakow jest obrot 360* - no chyba, ze cos pominolem.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » wt mar 24, 2009 23:17

Jak ustawisz rozrząd do znaków to i aparat też ustaw do znaku.Gdy ściągniesz kopułkę to na górnej powierzchni aparatu jest znak od strony bloku silnika i do tego ustaw palec rozdzielczy żeby był na środku i jest ok.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » wt mar 24, 2009 23:35

masz luz na zaworach?,bo z tego co zrozumiałem to ściągałeś wałek i coś robiłeś z popychaczami,a po każdym zdjęciu wałka trzeba z nich olej wycisnąc.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 201 gości