[Vento 1.8 ABS 66kW] Obroty 2100-2200 i nie spadają - help

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vw_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: czw cze 16, 2005 15:11
Lokalizacja: Z polska

[Vento 1.8 ABS 66kW] Obroty 2100-2200 i nie spadają - help

Post autor: vw_vw » pn gru 26, 2005 01:07

Witajcie
Dziś zauważyłem coś dziwnego, silnik jak w tytule + instalacja gazu i po odpaleniu (benzyna) obroty zatrzymały się w granicach 2100-2200 i nie chciały zejść niżej. Ruszyłem (pierwszy bieg) i jakby zrobiło sie normalnie ale jak tlko wcisnąłem sprzęgło to znów wskoczyły na ponad 2000obr, wyłączyłem i włączyłem silnik i dale to samo. Wróciłem do garażu i odpiąłem klemę na 2min (silnik rozgrzał się trochę) Zapiąłem klemę i w drogę bo wszystko wróciło do normy. Dojechałem do celu, samochód postał na mrozie (-3st) ok 5h i po odpaleniu znów to samo. Odnosze wrażenie że zależy to od temperatury silnika. Efekt taki sam czy chodzi na LPG czy na benzynie.
Ostatnio wymieniony filtr powietrza a dzień przed tym akumulator.

Dzień wcześniej zalałem gazu (przede mną zalewał Poldek który po zalaniu nie chciał zapalić) Może to kwestia złej jakości gazu?



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pn gru 26, 2005 03:42

Jaka temperature wskazuje wskaznik na desce?
Jezeli glupoty to sparwdzilbym najpierw zolty czujnik w kruccu ktory idzie do glowicy, nastepnie wyczyscil bym silniczek krokowy..
Ewentualnie nieszczalna ta guma pod wtryskiem....



Awatar użytkownika
vw_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: czw cze 16, 2005 15:11
Lokalizacja: Z polska

Post autor: vw_vw » wt gru 27, 2005 23:08

wskazania tamperatury są ok - czyli jak zimny to wskazówka na samym dole
Dzis znajomy powiedział mi ze to może być raczej czujnik temperatury przez co komputer świruje ze ssaniem. Gdzie znajduje się ten czujnik i jak wygląda bo chciałbym go ewentualnie obejrzeć - a jeśli trzeba to i wymienić.

Jeśli macie w międzyczasie inne sugestie to chętnie wysłucham.

Pozdr
Michał



marek85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: śr lis 30, 2005 21:21
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: marek85 » śr gru 28, 2005 00:23

Czujnik temperatury masz przy weżu który wychodzi z glowicy do chlodnicy (ten górny), do niego podlaczona jest taka kostka z 4 przewodami, dosyc łatwo powinienies to znalesc



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » śr gru 28, 2005 00:54

vw_vw pisze:Dzis znajomy powiedział mi ze to może być raczej czujnik temperatury przez co komputer świruje ze ssaniem. Gdzie znajduje się ten czujnik i jak wygląda bo chciałbym go ewentualnie obejrzeć - a jeśli trzeba to i wymienić.

No wlasnie o nim pisalem :D Jest on cztero pinowy - dwa piny do ECU, dwa do wskaznika temperatury - dlatego pytalem czy nie swiruje..



marekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: pn cze 06, 2005 09:16
Lokalizacja: Lyski - Rybnik
Kontakt:

Post autor: marekk » śr gru 28, 2005 01:28

lub - co bardzo mozliwe-- "fachowcy" od gazu zle zaizolowali przeciecie przewodow od sondy lamda. mialem podobna przypadlosc w moim poprzednim aucie-- gdy bylo wilgotno obroty trzymaly sie kolo 2000. wystarczylo wyczyscic polaczenie i porzadnie zaizolowac



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 132 gości