problem z tylnym zawieszeniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rav9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw gru 01, 2005 16:10
Lokalizacja: Kraków

problem z tylnym zawieszeniem

Post autor: rav9 » wt mar 24, 2009 19:02

Witam,

Od dluzeszgo czasu mam problem ze stukami w tylnym zawieszeniu, nawet po wjechaniu w niewielka nierownosc. Po wymianie amortyzatorow minimalnie sie polepszylo ale problem pozostal.
Przy wymianie opon zauwazylem ze tylne opony sa bardziej zuzyte od strony wewnetrznej. I rzeczywiscie jak by sie dobrze przyjrzec to tylne kola sa jakby ustawione lekko pochylo w takich / \ kierunkach.
Czy na podstawie tych informacji moze ktos mi zasugerowac co moze byc do wymiany i jaki mniej wiecej koszt?
z gory dzieki za wszelkie wskazowki



Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » wt mar 24, 2009 19:12

pewnie do wymiany masz tuleje belki.. na 90 % to będzie to.. sprawdź na szarpakach na stacji diagnostycznej. koszt naprawy około 200zł (zależy gdzie).. a to z kołami że masz je pod skosem to tylko sugerowało by że były jakieś spotkania z krawężnikiem.. bo koła z tyłu nie mają prawa się rozjeżdżać... żaden element tylnego zawieszenia tego nie spowoduje
Ostatnio zmieniony wt mar 24, 2009 19:15 przez TomiTT, łącznie zmieniany 3 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147731
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]

Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » wt mar 24, 2009 19:53

rav9, zaciągnij ręczny i kopnij w tylne opny jeśli koła będą się ruszać na 100% wymiana tulejek tylnej belki. Co do ustawienia kół, pewnie było uderzone w krawężnik, jak pisze kolega wyżej, ewentualnie możesz sprawdzić luz łożysk tylnych kół, ale gdyby był nadmierny to raczej byś to słyszał.

Koszt - tuleje belki koszt od 40 do 80 zł za szt + robocizna około 150-200 zł.



Awatar użytkownika
Jaceklo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt mar 02, 2007 22:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: problem z tylnym zawieszeniem

Post autor: Jaceklo » wt mar 24, 2009 22:41

rav9 pisze: I rzeczywiscie jak by sie dobrze przyjrzec to tylne kola sa jakby ustawione lekko pochylo w takich / \ kierunkach.
Takie pochylenie tylnych kół jest jaknajbardziej prawidłowe - w tej chwili nie pamietam dokłądnych kątowych wartości...


Aktualnie: Golf IV Variant 1,9TDI Pacific (ASZ)
Jeszcze jest: Golf III 1,8 GL (AAM)

Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: LASOT-A » wt mar 24, 2009 22:53

Takie pochylenie tylnych kół jest jaknajbardziej prawidłowe
A to ciekawe. Czy to widać ???

[ Dodano: Wto 24 Mar, 2009 ]
I opony Mu drze od środka. Co Ty gadasz. :helm:


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

Awatar użytkownika
Jaceklo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt mar 02, 2007 22:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jaceklo » wt mar 24, 2009 22:57

lasot pisze:
Takie pochylenie tylnych kół jest jaknajbardziej prawidłowe
A to ciekawe. Czy to widać ???
Ja u siebie widzę to pochylenie :), a jak robiłem geometrię, to wszsytkie kąty były w tolerancji :).

Może zbieżność jest źle ustawiona (czyt. coś jest wygięte, bo typowej regulacji z tyłu nie ma)?


Aktualnie: Golf IV Variant 1,9TDI Pacific (ASZ)
Jeszcze jest: Golf III 1,8 GL (AAM)

rav9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw gru 01, 2005 16:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rav9 » wt mar 24, 2009 22:58

GSOWIEC pisze:rav9, zaciągnij ręczny i kopnij w tylne opny jeśli koła będą się ruszać na 100% wymiana tulejek tylnej belki
dzieki za podpowiedz, sprawdze jutro
Co do ustawienia kół, pewnie było uderzone w krawężnik, jak pisze kolega wyżej

Obydwa? I w dodatku obydwa uderzone do srodka? Tez mi sie wydawalo ze maja byc lekko pochylone ale cos jest jednak nie tak skoro obydwie opony sa bardziej zuzyte od strony auta



Awatar użytkownika
Jaceklo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt mar 02, 2007 22:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jaceklo » wt mar 24, 2009 23:14

Sprawdziłem te kąty (odnoszą się do Golfa III 1992-98, Cabrio, w wyłaczeniem silników: 85kW GTI, VR6, Symcro)

Koło tylne
Kąt pochylenia koła: od -1*40' do -1*20'
Zbieżność: od -0*10'do 0*30'


Aktualnie: Golf IV Variant 1,9TDI Pacific (ASZ)
Jeszcze jest: Golf III 1,8 GL (AAM)

rav9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw gru 01, 2005 16:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rav9 » wt mar 24, 2009 23:20

to u mnie jest zdecydowanie pochylenie wiecej niz 1 stopien, widze ze ktos w innym watku napisal ze opony moga sie scierac od wewnatrz jak sa lozyska do wymiany to moze tez sie tym zainteresuje...



Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » śr mar 25, 2009 07:51

o widzisz.. otwórz klape.. złap za błotnik i bujaj na boki w linii prostej a niech ktoś trzyma rękę na kole... jeśli będzie luz to będzie dobrze wyczuwalny


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147731
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]

rav9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw gru 01, 2005 16:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rav9 » czw mar 26, 2009 17:38

Bylem w warsztacie i stwierdzili ze na stowe silentbloki z tylu takze dzieki za podpowiedzi. Jesli chodzi o scieranie sie opon to powiedzieli ze moze to byc tez z tego powodu ale nie koniecznie. Takze jak wymienie to zobacze czy sie nadal scieraja - troche szkoda opon...
Bo chyba nachylenia tylnych kol to sie nie da za bardzo ustawic, zgadza sie?

[ Dodano: Czw Mar 26, 2009 16:50 ]
a te tuleje to jakiej firmy brac? Bo sa od ok 35 do ponad 80 za sztuke, gosc mi proponowal jakies febi po 47 chyba



Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » czw mar 26, 2009 19:10

rav9 pisze:a te tuleje to jakiej firmy brac? Bo sa od ok 35 do ponad 80 za sztuke, gosc mi proponowal jakies febi po 47 chyba
FEBI są OK, a jeśli zależy Ci na tym, żeby mieć spokój na lata kup LEMFORDERA.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 430 gości