O swapie Pierburga 2E2 na WEBERA z Fiata 125p + ankieta :)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Ile razy gaznik w VW doprowadzil Cie do rozstroju nerwowego :) ??

Czas głosowania minął ndz cze 11, 2006 00:27

ani razu
7
37%
1-5 razy
7
37%
6-10 razy
0
Brak głosów
stracilem rachube :)
3
16%
nawet nie chce mi sie nad tym zastanawiac :)
2
11%
 
Liczba głosów: 19

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » wt mar 24, 2009 18:13

bandyta mk1love, temat o mikuni zostal zalozony :D zapraszam do debaty
golfrox, podziel sie cennymi informacjami jak to zamontowac :D


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
MruCay
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:44
Lokalizacja: Wolin / Warszawa
Kontakt:

Post autor: MruCay » wt mar 24, 2009 18:23

bandyta mk1love, Dobra. A co z dyszami i ustawieniami, Bo przeciez w poldkach i 125p nie bylo 1.8 tylko 1.5/6
I jeszcze jedno pytanie. Jesli bylbym w posiadaniu Weberow 40 DCOE to skad wyrwac laczenie do silnika. W moim przypadku 1.8 Widzialem takie cudo na manii w zeszlym roku, ale koles nie byl rozmowny :grrr:


WOLNOŚĆ = WEBER

vw-oldschool.pl

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt mar 24, 2009 18:55

MruCay pisze:Jesli bylbym w posiadaniu Weberow 40 DCOE to skad wyrwac laczenie do silnika. W moim przypadku 1.8
dorobić najłatwiej/najtaniej



Awatar użytkownika
MruCay
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:44
Lokalizacja: Wolin / Warszawa
Kontakt:

Post autor: MruCay » wt mar 24, 2009 19:09

toffic pisze:dorobić najłatwiej/najtaniej
Masz pojecie mniej wiecej jak robic takie doloty? :chytry:


WOLNOŚĆ = WEBER

vw-oldschool.pl

golfrox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pn lut 11, 2008 17:19
Lokalizacja: Katowice/Siemianowice Śl
Kontakt:

Post autor: golfrox » wt mar 24, 2009 19:49

fifel wskoczylem na chwile tylko na forum bo zaraz gonie do znajomego ale wieczorkiem przysiąde to wszystko opisze w tamtym temacie, tylko daj do niego linka ;) pozdro ;)



bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » wt mar 24, 2009 21:13

Panowie dajcie link do tego tematu bo coś znaleźć nie mogę..

MruCay, DCOE to z tego co mi wiadomo gaźniki poziome ale oprócz wielkiego spalania to nic nie uzyskasz bez zmiany wydechu/dolotu / i chyba najważniejsze ostrych wałków czyli min 306 st. ( tak czytałem ,,gdziestam" wiec mówię ;p )

To łączenie z silnikiem to po prostu kolektor ssący (tylko taki krótki ;p ) i jak napisał toffic najłatwiej i najtaniej dorobić samemu.

Co do robienia takich ,,dolotów" jak to nazywasz (choć w sumie to też poprawnie ;p ) to ja bym to tak zrobił, że najpierw odkręciłbym stary kolektor,później z materiału tj. aluminium albo stal nierdzewna bądź kwasoodporna z jakiegoś płaskownika o 5 mm grubości zrobiłbym tą ,,powierzchnie" która dolega do głowicy a w niej dziury na śruby i otwory na kanały ssące idące do głowicy.

Potem dobrałbym taką długość rur (z tego samego materiału co ten płaskownik) żeby ustawić gaźniki maksymalnie poziomo (czyli teoretycznie trzeba by było ściąć te rury pod kątem 20 st i przyspawać do tego płaskownika za pomocą którego mutujemy nasz kolektor do głowicy).

Następnym krokiem byłoby dorobienie takiego ,,płaskownika " do którego przykręcilibyśmy gaźniki oczywiście z otworami na ich gardziele ;p i oczywiście dospawanie tego płaskownika do tego co stworzyliśmy wcześniej.

Jako że nasze kanały ssące w naszym nowym kolektorze dzięki ścięciu ich przed przyspawaniem pod kątem 20 st są w miarę poziomo a kolektor jest cały PORZĄDNIE pospawany bierzemy poziomice i sprawdzamy czy wszystko jest ok (mierzyny to na gaźnikach bo to one mają być poziomo).

Jeśli się okaże ze np jakiś kanał chce iść bardziej w dół żeby gaźnik był maksymalnie poziomo to kanał ssący nacinamy do 1/4 jego przekroju od góry i doginamy go w dół tak aby gaźniki były jak najbardziej poziomo. Kiedy sytuacja ma się odwrotnie to robimy po prostu na odwrót (nacinamy od dołu i doginamy do góry).

Rowki powstałe przez nacinanie kiedy wszystko jest już ustawione zaspawujemy.





Jest to chyba najprostszy sposób jaki mi przyszedł do głowy na te kolektory i mogę się mylić i na pewno coś trzeba dodać (jak np króciec od serwa) ale to już Ci powiedzą Masterzy a nie ja nowicjusz co na złomie kupuje atsy za 30 zł :green_fuck:


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

golfrox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pn lut 11, 2008 17:19
Lokalizacja: Katowice/Siemianowice Śl
Kontakt:

Post autor: golfrox » wt mar 24, 2009 21:18

bandyta mk1love, o czym Ty teraz dokładniej piszesz bo sie juz poubilem ? o gaznikach ze sciga ?

-

tutaj jest link do tematu o 4 gaznikach ;) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2700413#2700413
Ostatnio zmieniony wt mar 24, 2009 21:38 przez golfrox, łącznie zmieniany 1 raz.



bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » wt mar 24, 2009 23:11

golfrox, odpisywałem koledze MruCay jak stworzyć kolektor do gaźników poziomych. Działania tych od ściga nie znam do końca ale jeśli muszą być poziomo to zasada budowy kolektora na pewno ta sama :D


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

golfrox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pn lut 11, 2008 17:19
Lokalizacja: Katowice/Siemianowice Śl
Kontakt:

Post autor: golfrox » wt mar 24, 2009 23:15

hehe jak cos to ja mam do sprzedania kolektor+ kryze + materiał na kryze ( opcjonalnie ) + webera wszystko poskrecane tylko kolektor przykrecic i poregulowac, ja zaczynam zabawe z gaznikami ze sciga :D ;)



kogan77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 15:18
Lokalizacja: Poznań/Mogilno

Zakupiłem gaźnik Weber

Post autor: kogan77 » śr mar 25, 2009 14:19

Witajcie.

Jestem zielonkawy w tym temacie, ale podejme się niebawem swapa gażnika.

moje pytanie, to:

1.Czy w miejscach zaznaczonych strzałka powinno cos być wkręcone ???
2. Uchyliłem przepustnicę pierwszą cięgłem i.......stoi - nie odbija. Opór straszny - czy to norma w tych gaźnikach???
3. Czy pomiędzy mikserem LPG jak na zdjęciu o góra gaźnika sa przewidziane jakies uszczelki?

P.S Wybaczcie, może to gdzies jest wczesniej, ale brak czasu na przeglądanie.......
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » śr mar 25, 2009 15:52

kogan77 pisze:1.Czy w miejscach zaznaczonych strzałka powinno cos być wkręcone ???
2. Uchyliłem przepustnicę pierwszą cięgłem i.......stoi - nie odbija. Opór straszny - czy to norma w tych gaźnikach???
3. Czy pomiędzy mikserem LPG jak na zdjęciu o góra gaźnika sa przewidziane jakies uszczelki?
1. W tych miejscach powinny byc dysze biegu jalowego i glowna dysza paliwa z tego co widze - pierwszego przelotu, chyba ze z drugiej strony tez nic nie masz, to obu przelotow :)
2. Powinno chodzic luzno i odbijac z powrotem az do zamkniecia przepustnicy - rozebrac, przeczyscic, przesmarowac i zlozyc :)
3. nie mam pojecia bo nie mam lpg ale wydaje mi sie ze cos byc powinno.


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr mar 25, 2009 17:00

MruCay pisze:asz pojecie mniej wiecej jak robic takie doloty? :chytry:
mam, moge wykonać



Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » śr mar 25, 2009 19:18

toffic pisze:
MruCay pisze:asz pojecie mniej wiecej jak robic takie doloty? :chytry:
mam, moge wykonać
Z jakiego materialu wykonujesz ? Bo ze stali to chyba raczej kicha... chyba ze alu?
jesli zdecyduje sie na swap gaznikow mikuni ze sciga, wymierze sobie wszystkoi wysle Ci rysunek techniczny powiedzmy w CADzie ze wsyzstkimi wymiarami i opisani to jestes w stanie takie cos zrobic?
i jakie orientacyjne ceny?


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

vwyj
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lut 26, 2007 23:19
Lokalizacja: Śląsk, okol lotniska Pyrzowice
Kontakt:

Post autor: vwyj » śr mar 25, 2009 20:42

Chłopaki nie wiem czy w dobrym temacie zamieszcze moje zapytanie ale wydaje mi sie ze tak a brzmi ono nastepujaco, jak wyglądają wasze osiągi na weberze ??
Ja moge powiedziec ze na moim 1.8 GU + SKRZYNIA 4T 0-100km/h w niecałe 12s a v-max około 150 (pisze około bo moj licznik chyba cos kanci, mam nadzieje ze pokazuje za mało :helm:) benzyna czy gaz praktyczie nie czuje różnicy. Można to jakoś poprawic ? Wiem ze mozna pokombinowac z dyszami ale narazie nigdzie nie moge dostac takich jakie potrzebuje a na gazowni da sie cos mu jeszcze pomoc ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 289 gości