Jak zamontowac klimatyzacje?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

franek69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 09, 2005 18:16
Lokalizacja: Biecz

Jak zamontowac klimatyzacje?

Post autor: franek69 » pt mar 20, 2009 12:26

Witam serdecznie,

Poszukuję informacji jak zamontować klimatyzację w Golfie II, może ktoś już to robił i może coś podpowiedzieć co jeszcze będzie potrzebne, na co zwracać uwagę, jak to poprawnie zamontować:) Wszelka pomoc mile widziana :)

Spis części które posiadam:
1. Kompletna nagrzewnica z wentylatorem, okablowaniem i podciśnieniami
2. Kompresor
3. Przewody
4. Czujniki i wiązka z przekaźnikami
5. Schowek
6. Panel regulacyjny

pozdrawiam,
Łukasz
Ostatnio zmieniony pt mar 20, 2009 12:48 przez franek69, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt mar 20, 2009 14:15

osuszacz , chłodnica klimy , łapa kompresora , elektrozaworek do podciśnienia , pasek do napędu tego wszystkiego w zależności jaki masz , może Ci jeszcze nie pasować alternator



franek69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 09, 2005 18:16
Lokalizacja: Biecz

Post autor: franek69 » pt mar 20, 2009 15:22

osuszacz i chłodnica klimy jest, zapomniałem wymienić, elektrozaworek do podciśnienia.... muszę sprawdzić, tylko nawet nie wiem gdzie go szukać, gdzieś pod maską ma być czy w środku w nagrzewnicy?

Pasek mam wąski - starego typu, kompresor ma podwójne koło pasowe, masz może jakiś schemat jak te paski pozakładać ? co ma być napędzane i z którego paska ?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt mar 20, 2009 15:34

elektrozaworek jest gdzieś w komorze silnika dochodzą do niego dwa wężyki i wtyczka z dwoma kablami , niestety nie mam schematu jak idą paski



greg

Post autor: greg » pt mar 20, 2009 19:08

nie napisałeś czy diesel czy benzyna
dla benzyny idzie tak
1. alternator
3. kompresor klimy
6. pompa wody
7. koło pasowe na wale korbowym
8. wspomaganie
Obrazek



wojtis1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob gru 20, 2008 15:02
Lokalizacja: Kraśnik Lubelski
Kontakt:

Post autor: wojtis1990 » sob mar 21, 2009 19:43

a jak jest z silnikiem diesla
Ostatnio zmieniony sob mar 21, 2009 19:43 przez wojtis1990, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob mar 21, 2009 20:04

to samo , tylko kolega pytał ze względu na paski , w dieslu masz jeszcze pompe wtryskową



greg

Post autor: greg » sob mar 21, 2009 23:29

wojtis1990 pisze:a jak jest z silnikiem diesla
miś fazi pisze:to samo , tylko kolega pytał ze względu na paski , w dieslu masz jeszcze pompe wtryskową
no to oświecam - pompa wtryskowa nie jest napędzana paskiem klinowym tylko rozrządu
Obrazek



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz mar 22, 2009 10:22

greg pisze:
wojtis1990 pisze:a jak jest z silnikiem diesla
miś fazi pisze:to samo , tylko kolega pytał ze względu na paski , w dieslu masz jeszcze pompe wtryskową
no to oświecam - pompa wtryskowa nie jest napędzana paskiem klinowym tylko rozrządu
[url=http://img5.imageshack.us/img5/7381/paskiz.jpg]Obrazek[/URL]

Obrazek

dzięki za oświecenie :bajer: ale mi chodziło głównie o łapę kompresora , a to że pompę wtryskową napędza rozrząd dowiedziałem się dopiero po Twojej podpowiedzi , dzięki



franek69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 09, 2005 18:16
Lokalizacja: Biecz

Post autor: franek69 » wt mar 24, 2009 12:18

Silnik benzynowy, dzięki greg za schemat. Trochę zabawy z tymi paskami mnie czeka, wnioskując z rysunku będę jeszcze potrzebował podwójne koło pasowe na pompę wody :/

Tak się zastanawiam czy może znacie jakąś metodę na sprawdzenie kompresora? oczywiście sprzęgło wiem jak sprawdzić na "ostro", chodzi o sprawdzenie czy ten kompresor zrobi wystarczające ciśnienie w układzie - olej w nim jest i lekko się obraca, jak się wylot zatka palcem i obróci to coś tam dmuchnie... jest sens go rozbierać czy lepiej nie ryzykować ? Może ktoś posiada jakiś rysunek techniczny.... typ kompresora to B508S4



greg

Post autor: greg » wt mar 24, 2009 18:43

franek69 pisze:jest sens go rozbierać czy lepiej nie ryzykować
nie ryzykować

[ Dodano: Wto Mar 24, 2009 5:43 pm ]
chyba że masz komplet uszczelniaczy



franek69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 09, 2005 18:16
Lokalizacja: Biecz

Post autor: franek69 » śr kwie 29, 2009 10:40

Czy może ktoś dysponuje jakimś schematem elektrycznym? Nie mam pojęcia gdzie te kable mają iść bo osoba od której kupiłem klimatyzacje dała mi prawie całą wiązkę elektryczną ... kabli co niemiara ....



greg

Post autor: greg » śr kwie 29, 2009 12:28

franek69, ale schemat czego ? jakie auto jaki silnik i wiązka klimy z jakiego modelu



franek69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 09, 2005 18:16
Lokalizacja: Biecz

Post autor: franek69 » wt maja 05, 2009 10:50

auto to oczywiście golf II, chodzi o to że w ogóle nie mam pojęcia gdzie podłączyć te przewody z czujników, sprężarki, do którego przekaźnika itd. Wiązka klimy którą dostałem również pochodzi z golfa II, jaki silnik to nie wiem. Zastanawiam się czy nie prościej będzie zrobić nową wiązkę niż adaptować tą którą otrzymałem bo kabli tam co nie miara, praktycznie z całego auta.
Interesuje mnie wszystko, gdzie zamontować przekaźnik, jakie przewody do niego podłączyć.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 219 gości