Wtrysk jak rozpoznac ze popsuty??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

arekzx6r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:15
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Wtrysk jak rozpoznac ze popsuty??

Post autor: arekzx6r » sob mar 21, 2009 19:09

Witam
Szukałem po forum ale nic nie znalazłem na temat jak rozpoznac uszkodzowny wtryskiwacz badź jakie sa objawy uszkodzonego wtrysku w 1.8 ABS, jesli by ktoś był mi w stanie pomóc bede wdzięczny. pozdro
Ostatnio zmieniony sob mar 21, 2009 19:15 przez arekzx6r, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » sob mar 21, 2009 19:33

a co sie dzieje?

jeżeli jest uszkodzony to może paliwa nie podawać - po zdjęciu obudowy mono wtrysku możesz zaobserwować czy psika w gardziel czy nie. Możesz też zaobserwować jak rozpyla - powinien ładnie rozpylać (na wolnych obrotach może być inne wrażenie - ale tylko na wolnych).


18K4F inside... RWD car :)

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob mar 21, 2009 19:45

objawy moga byc rozne
przy zapieczonym wtrysku moze nie podawac w ogole paliwa badz za malo - objawy: nie odpala, niestabilne obroty biegu jalowego, problem ze zwiekszaniem predkosci obrotowej
gdy wtrysk bedzie lal to objawy sa podobne jak wyzej z tym ze czuc z tlumika niespalone paliwo
zrob tak jak kolega wyzej pisze
powinien ladnie rozpylac paliwo
przyschodzeniu z obrotow powinien odciac paliwo, gdy dojdzie do ok 2 tys obr/min powinien znowu zaczac podawac paliwo
po zgaszeniu auta z wtrysku nie powinno juz leciec paliwo



arekzx6r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:15
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: arekzx6r » sob mar 21, 2009 21:06

objawym mam takie ze na zimnym silniku mi przerywa czasem wogole nie chce odpalic ( jak wykrece świece sa całkowicie mokre, przeczyszcze i odpali bez problemu świece sa nówki NGK) jak juz uda mi sie oodpalic to czuc benzyną i mam takie wrazenie jakby nie chodzil na wszystkie gary,kiedy rusze i przejade jakies 3-4 km to w tedy "załacza" sie i chodzi równiutko, przerywa tylko jak postoi z 8h i dobrze osrygnie



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » sob mar 21, 2009 21:11

jeśli po nagrzaniu jest ok to mi raczej wygląda na sonde.... albo czujnik temp..


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

arekzx6r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:15
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: arekzx6r » sob mar 21, 2009 21:12

kiedys jak rozebrałem cały"wtrysk" i wszystko tam powyczyszczałem to przez jakis tydzien moze dwa było okej ale teraz dalej jest to samo

[ Dodano: 21 Mar 2009 20:14 ]
sonda, czujnik temperatury, czujnik hala, świece , kopółka i palec nowe



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob mar 21, 2009 22:41

podpinales go pod VAGa?
jaka sonde wstawiles?



arekzx6r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:15
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: arekzx6r » ndz mar 22, 2009 10:01

pod VAGa postaram sie w tym tygodniu podpiąc, bo ciężko u mnie z czasem a sonde wstawiłem BOSCH LS 01 ( 0258 986 501-36Y taki jest numer na opakowaniu) na jeden przewód, taką mi dali w sklepie dodam ze auto w trasie dużo mi nie spaliło w 4 osoby zmieściłem sie w niecałych 8litrach na 100 km , jadac normalnie a na krótkich odcinakch gdzie silnik sie dobrze nie zagrzeje tzn 10-15 km spalił mi 12,5 i to mnie własnie najbardziej dziwi



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz mar 22, 2009 18:55

twoj silnik jest po pazdzierniuku 94 czy przed bo te nowsze maja 4 przewodowa sonde



arekzx6r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:15
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: arekzx6r » ndz mar 22, 2009 19:11

przed 94 dokładnie to z 93



pawel kog
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt gru 26, 2008 11:50
Lokalizacja: irlandia

Post autor: pawel kog » ndz mar 22, 2009 19:36

wracajac do zalanych swiec lub trudnosci z odpaleniem jezeli zmieniles sobie przewody palec i kopulke wstaw inna cewke z modulem bo moze byc tak jak ja mialem.wszystko wskazywalo na sonde lambda przepustnice czujnik temp cieczy lub komputer a okazala sie cewka z modulem ktora wziolem z innego samochodu by sprawdzic czy to ona.okazalo sie ze tak a chcialem juz odprowadzic samochod do mechanika


pozdrowienia

arekzx6r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:15
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: arekzx6r » pn mar 23, 2009 08:15

a jest jakiś sposób na sprawdzenie czy cewka jest dobra?? nnie bradzo mam od kogo wziąść taką cewke na podmianke, dzieki za wszystkie odpowiedzi



Awatar użytkownika
krisch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lis 05, 2007 23:16
Lokalizacja: Rumia

Post autor: krisch » wt mar 24, 2009 11:53

U mnie problem z wtryskiwaczem nasilił się po ostatnich mrozach. Samochód odpalał, ale po chwili pracy zaczął się dusić, obroty wariowały- gaz wciśnięty na ok 70%, a te w przedziale ok 300-800/min, po czy podskoczyły wysoko, aby po minimalnym odpuszczeniu gazu sytuacja się powtórzyła. Poza tym samochód był słaby, kiepskie przyśpieszenie, a na gazie to aż go cofało przy gwałtowniejszym wciśnięciu gazu (jakby nie było dopływu paliwa). Ponadto spalanie ok 15l w mieście na krótkich dystansach, a w trasie 7,5l. Znajomy mechanik po rozkręceniu stwierdził, że wtryskiwacz "umarł", a nowy ok 1 000 zł kosztuje. Całe szczęście na allegro znalazłem za 100zł używany. Teraz pozostaje mieć nadzieję, że to rozwiąże problemy.



arekzx6r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:15
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: arekzx6r » wt mar 24, 2009 21:07

Dzisiaj ściągłem obudowe monowtrysku żeby popaczyć jak pracuje wtryskiwacz i zobaczyłem cos takiego:
na wolnych obrotach wogóle nie widze żeby wtryskiwacz coś rozpylał tylko na przepustnicy widać takie jakby kropelki czy bąbelki, ciężko to opisać
jak ustawie obroty na 3tys to już widze jak wtryskiwacz podaje paliwo, widać jak rozpyla ale nierównomiernie tzn. raz mocniej raz słabiej, gaz jest ciągle w tej smaej pozycji
czy to świadczy że wtysk jest uszkodzony na 100%?? Niechce kupowac nowego tylko po to żeby sie okazało ze stary mam dobry. Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony wt mar 24, 2009 21:08 przez arekzx6r, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 307 gości