Problem z 1 biegiem oraz wstecznym

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gicek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob sie 16, 2008 19:19
Lokalizacja: KRAKOW
Kontakt:

Problem z 1 biegiem oraz wstecznym

Post autor: Gicek » ndz mar 22, 2009 13:33

Witam.Troszke poczytalem na temat ciezko wchodzacych biegow i mysle ze za czesto blokujaca sie jedynke ktora ostatnio mi dokucza odpowiedzialne
sa mechanizmy wybieraka.Czy moze ktos juz przerabial temat w autku o silniku 1.8 92KW 98r AGN jesli tak to prosilbym o naswietlenie calego tematu bo duzo jest o tym na forum ale niestety bardzo malo o tym wlasnie silniku :grrr:Sprawdzalem jak narazie olej i jest full po koreczek oraz przesmarowalem smarem ten mechanizm na skrzyni i dalej rewelacji nie ma.Gdzie moge zlokalizowac te wszyskie mechanizmy i oczywiscie powymieniac bo koszt jest naprawde nie wielki a moze byc duzo lepiej.Jesli moglby ktos podrzucic namiar na ten zestaw naprawczy do mojego autka bylbym wdzieczny.Pozdrawiam


VW GOLF IV 1.8 20V 125KM

Awatar użytkownika
Rafalek114
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
Kontakt:

Re: Problem z 1 biegiem oraz wstecznym

Post autor: Rafalek114 » ndz mar 22, 2009 15:27

[quote="Gicek"]Witam.Troszke poczytalem na temat ciezko wchodzacych biegow i mysle ze za czesto blokujaca sie jedynke ktora ostatnio mi dokucza odpowiedzialne
sa mechanizmy wybieraka.Czy moze ktos juz przerabial temat w autku o silniku 1.8 92KW 98r AGN jesli tak to prosilbym o naswietlenie calego tematu bo duzo jest o tym na forum ale niestety bardzo malo o tym wlasnie silniku :grrr:Sprawdzalem jak narazie olej i jest full po koreczek oraz przesmarowalem smarem ten mechanizm na skrzyni i dalej rewelacji nie ma.Gdzie moge zlokalizowac te wszyskie mechanizmy i oczywiscie powymieniac bo koszt jest naprawde nie wielki a moze byc duzo lepiej.Jesli moglby ktos podrzucic namiar na ten zestaw naprawczy do mojego autka bylbym wdzieczny.Pozdrawiam


a jestes pewien ze to nie jest np sprzeglo ??? moze po prostu masz juz starta okladzine na tarczy sprzegla i dlatego masz problemy z wbijaniem pierwszego biegu i R


WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm

2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm

2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm

Awatar użytkownika
Gicek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob sie 16, 2008 19:19
Lokalizacja: KRAKOW
Kontakt:

Post autor: Gicek » ndz mar 22, 2009 15:33

No tego akurat jestem pewien na 1000% bo sprzeglo bylo wymienione :grin:


VW GOLF IV 1.8 20V 125KM

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz mar 22, 2009 16:32

Hey, ja tez miałem kłopoty z włączaniem pierwszego biegu i tak sobie jeździłem, aż pewnego dnia startuje z pod domu 1 i 2 mi już nie weszła :grrr: Okazało się, że winę za to ponosiła ta "łapa" (nie wiem jak się to fachowo nazywa). Wielowypust się wykruszał, powoli, aż zniszczył się całkowicie. Też na początku przesmarowałem ten mechanizm, ale nic nie pomogło, po wymianie tego elementu, wszystko wróciło do normy, biegi wchodzą gładko, a luz na dźwigni zmiany biegów znikną . Na fotce zaznaczyłem, element który wymieniłem. Wiem, że mam inny silnik, ale może pomoże ci to w rozwiązaniu problemu.

Obrazek


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
WILCZEK MK4 GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt lis 13, 2007 15:11
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: WILCZEK MK4 GTI » ndz mar 22, 2009 21:22

a jak pozostale biegi?? jak tez wchodza ciezko to na 99% sprzeglo



Awatar użytkownika
Gicek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob sie 16, 2008 19:19
Lokalizacja: KRAKOW
Kontakt:

Post autor: Gicek » ndz mar 22, 2009 23:22

Jesli chodzi o inne biegi to czasami delikatnie zgrzytnie przy wrzucaniu wstecznego biegu a reszta naprawde wporzadeczku :grin: Italiano czy do calej tej operacji musialbym wyciagac skrzynie?bo jesli tak to najpierw poprobuje innych prostszych sposobow a jesli sobie nie poradze to napewno skorzystam z twoich wskazowek.


VW GOLF IV 1.8 20V 125KM

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pn mar 23, 2009 18:38

Gicek pisze:taliano czy do calej tej operacji musialbym wyciagac skrzynie?bo jesli tak to najpierw poprobuje innych prostszych sposobow a jesli sobie nie poradze to napewno skorzystam z twoich wskazowek
Nie, wystarczy odkręcić śrubę z góry, ona trzyma ten element, pościągać wodziki z tej "łapy" i wyjąć do góry ona jest osadzona na wielowypuście. Jeśli chodzi o pozostałe biegi to ja też nie miałem najmniejszego problemu, oporna była tylko "1" . Nie wiem, czy ten element jest, winny u Ciebie, ale chciałem podzielić się spostrzeżeniami, bo ja miałem takie same objawy, a winę za to ponosił ten element :grrr: Mam nadzieje, że uda Ci się zlokalizować źródło usterki. Powodzenia


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Gicek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob sie 16, 2008 19:19
Lokalizacja: KRAKOW
Kontakt:

Post autor: Gicek » wt mar 24, 2009 19:17

Kazda wskazowka jest jak najbardziej mile widziana bo przeciez nic nas to nie kosztuje popatrzec:grin:.Jeszcze jak bys mi napisal ile taka lapka cie kosztowala to mialbym mniej wiecej juz rozeznanie cenowe w razie czego.W sobote sprobuje to rezebrac jak pogoda dopisze i sie zobaczy w jakim to jest stanie.Jesli moglby ktos napisac jak to sie fachowo nazywa to bylo by super.Narazie dzieki sliczne za pomoc.


VW GOLF IV 1.8 20V 125KM

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » śr mar 25, 2009 19:28

Gicek pisze:ile taka lapka cie kosztowala
Tu będzie pewien kłopot, bo ja robiłem to w Holandii, mechanik mi to odkręcił przy mnie i powiedział, że za to zapłacę 85 euro :blush: I tyle zapłaciłem, bo nie miałem innego wyjścia, samochód potrzebny mi jest co dziennie do pracy. A poza tym znalezienie sklepu z częściami nie jest tu za łatwe, a nawet jak się znajdzie to, trzeba czekać czasami tydzień!! Myślę, że w naszym kraju jest to dużo niższy koszt, biorąc pod uwagę, że jest multum zmieników. W Holandii tylko oryginalny.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Gicek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob sie 16, 2008 19:19
Lokalizacja: KRAKOW
Kontakt:

Post autor: Gicek » śr mar 25, 2009 19:36

Mysle ze jakos sobie poradze bo jakby nie bylo wiem gdzie szukac.Jak sie okaze ze to bedzie to napewno dam znac.Dzieki


VW GOLF IV 1.8 20V 125KM

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 111 gości