Witam!
Zabrałem się dzisiaj za sprawdzenie ustawienia rozrządu. Tak profilaktycznie!
Trochę sobie poczytałem i do roboty!
Noi mam kilka wątpliwości.
1. Na skrzyni (patrząc od góry) jest otwór z gumowym wykończeniem rantu. Otwór ten nie jest niczym zatkany. Czy tak ma być? Czy nie zaszkodzi to tarczy albo innym elementom?
2. Rozrząd jest przestawiony chyba o jeden ząbek! Nie mam pewności bo pasek jest trochę lużny????? Tzn. przekręcam dolne koło o jakieś 3 mm i dopiero zaczyna kręcić się górne. Inaczej mówiąc na dolnym kole jest znak (nacięcie gr. 1 mm) a na obudowie wypustka z wgłębieniem (szerokość wgłebienia ok. 4 mm) poruszanie dolnym kołem tak aby znak na kole przemieszczał się w zakresie szerokości wgłębienia na wypustce nie powoduje zmiany położenia górnego koła. Czy tak ma być? Czy może trzeba naciągnąć troche pasek?
3. Ustawiając koło zamachowe "w pozycji zero" rozumiem że przez w/w otwór w obudowie skrzyni ma być widoczny jakiś znak? Dobrze kombinuję?
Z góry dzięki! Pozdrawiam.
Przestawiony rozrzad? Wymiana rozrzadu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Przestawiony rozrzad? Wymiana rozrzadu
Ostatnio zmieniony pn mar 23, 2009 21:59 przez pepe24, łącznie zmieniany 1 raz.
to po pierwsze, a po drugie ten otwór w skrzyni to odpowietrznik i powinien być zaślepiony takim specjalnym plastikowym korkiemnorek111 pisze:paska się nie naciąga tylko wymienia
Ostatnio zmieniony pn mar 23, 2009 15:04 przez chudi01, łącznie zmieniany 1 raz.
Temat przeze mnie przerabiany kilka dni temu
Posłuchaj więc Waść Pan......
Koła rozrządu mają zaznaczone pozycje. Górne koło rozrządu ma tą przypadłość, że ma pozycję zaznaczoną w dwojaki sposób - na każdej ze stron koła co innego. Zaufałem zawnętrznemu oznaczeniu i odpaliłem z przesuniętym i to bardzo rozrządem - na szczęście nic się nie stało (ponoc rozrząd bezkolicyjny - poprawcie mnie jesli sie mylę).
a więc:
1).Po zgraniu za pomoca znaków, dolnych kół rozrządu, górne ustawiasz znakiem na wewnętrznej stronie koła tak, aby ten znak był na równi z krawędzią silnika (tą na której jest umieszczona uszczelna pokrywy zaworów.
2) Kontrolnie zerkasz w ten otwór skrzyni biegów o którym wspomniałeś. Jest tam trójkąt (strzałka) na odlewie, która ma wskazywać prosto na znak w tym otworze.
3. Jeśli jest ok, to naciągasz MOCNO napinacz paska i dokręcasz go.
Pasek klinowy jest dostatecznie naciągnięty, gdy w jego najdłuższej części możesz go obrócić wokół osi wzdłóżnej (np. aby zobaczyc jego grubość)
4) Jeśli masz GAZ LPG zaleca się, aby ten znacznik na skrzyni wskazywał troszkę "przed". (wyprzedzony zapłon).
To tak łopatologicznie.
Posłuchaj więc Waść Pan......
Koła rozrządu mają zaznaczone pozycje. Górne koło rozrządu ma tą przypadłość, że ma pozycję zaznaczoną w dwojaki sposób - na każdej ze stron koła co innego. Zaufałem zawnętrznemu oznaczeniu i odpaliłem z przesuniętym i to bardzo rozrządem - na szczęście nic się nie stało (ponoc rozrząd bezkolicyjny - poprawcie mnie jesli sie mylę).
a więc:
1).Po zgraniu za pomoca znaków, dolnych kół rozrządu, górne ustawiasz znakiem na wewnętrznej stronie koła tak, aby ten znak był na równi z krawędzią silnika (tą na której jest umieszczona uszczelna pokrywy zaworów.
2) Kontrolnie zerkasz w ten otwór skrzyni biegów o którym wspomniałeś. Jest tam trójkąt (strzałka) na odlewie, która ma wskazywać prosto na znak w tym otworze.
3. Jeśli jest ok, to naciągasz MOCNO napinacz paska i dokręcasz go.
Pasek klinowy jest dostatecznie naciągnięty, gdy w jego najdłuższej części możesz go obrócić wokół osi wzdłóżnej (np. aby zobaczyc jego grubość)
4) Jeśli masz GAZ LPG zaleca się, aby ten znacznik na skrzyni wskazywał troszkę "przed". (wyprzedzony zapłon).
To tak łopatologicznie.
kogan77 pisze:Temat przeze mnie przerabiany kilka dni temu
Posłuchaj więc Waść Pan......
Koła rozrządu mają zaznaczone pozycje. Górne koło rozrządu ma tą przypadłość, że ma pozycję zaznaczoną w dwojaki sposób - na każdej ze stron koła co innego. Zaufałem zawnętrznemu oznaczeniu i odpaliłem z przesuniętym i to bardzo rozrządem - na szczęście nic się nie stało (ponoc rozrząd bezkolicyjny - poprawcie mnie jesli sie mylę).
a więc:
1).Po zgraniu za pomoca znaków, dolnych kół rozrządu, górne ustawiasz znakiem na wewnętrznej stronie koła tak, aby ten znak był na równi z krawędzią silnika (tą na której jest umieszczona uszczelna pokrywy zaworów.
2) Kontrolnie zerkasz w ten otwór skrzyni biegów o którym wspomniałeś. Jest tam trójkąt (strzałka) na odlewie, która ma wskazywać prosto na znak w tym otworze.
3. Jeśli jest ok, to naciągasz MOCNO napinacz paska i dokręcasz go.
Pasek klinowy jest dostatecznie naciągnięty, gdy w jego najdłuższej części możesz go obrócić wokół osi wzdłóżnej (np. aby zobaczyc jego grubość)
4) Jeśli masz GAZ LPG zaleca się, aby ten znacznik na skrzyni wskazywał troszkę "przed". (wyprzedzony zapłon).
To tak łopatologicznie.
podejrzewam że w 1.3 sprawa wygląda ciut inaczej. Mianowicie stojąc od strony prawego błotnika i patrząc na rozrząd na górnym kole jest nabity punkt na jego krawędzi a zaraz pod kołem na obudowie jest strzałka. Sprawa oczywista , jedno ma się zgrać z drugim.
Dolne koło ma podobnie (nacięcie na kole i wypustka na obudowie)
Trzecie koło to chyba pompa albo napinacz ale to chyba nieważne.
Muszę jeszcze popracować nad tym znakiem w otworze skrzyni!!!!
[ Dodano: 23 Mar 2009 15:28 ]
dzięki za wszystkie cenne info.
Za wszystki, mniejsze i większe głupoty wypisywane przez mnie przepraszam no ale zielony jeszcze jestem w temacie
[ Dodano: 23 Mar 2009 15:31 ]
i jeszcze jedna moja złota myśl.............
może wystarcz sprawdzenie tylko dwóch punktów na kołach rozrządu.
dolne koło nie jest przypadkiem na jednym wałku z tym w skrzyni>?
[ Dodano: 23 Mar 2009 17:30 ]
Na szybkości zrobiłem foto tego "odpowietrznika" [IMG]http://imag
es38.fotosik.pl/86/0c7063be321edff3m.jpg[/IMG]
Niestety nie doszukałem się żadnego znaku na obudowie skrzyni
Niech was nie zmyli ten czarny punkt - "to tylko brud"
Naciąg paska sprawdziłem według wskazówek kogan77, wygląda w porządku.
Oczywiście wskazówki się przydały, punkty poszły!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 224 gości