Witam.
Golf 3 1.8 ADZ+LPG
Ostatnio mój golfik na biegu jałowym wskakuje sobie na 2-3000 obrotów i tak trzyma. Zdarza sę to sporadycznie. Nawet przy rozgrzanym silniku obroty falują o jakieś 50. Poza tym gdy na luzie zapodam mu 3000 obrotów i puszce gaz to obroty spadną szybko do 2000, następnie bardzo bardzo powoli do 950. Dzieje się tak na lpg i na bp.
Na forum wyczytałem jakie mogą być przyczyny i chciałbym po kolei je eliminować. Chciałbym zacząć od przeczyszczenia przepustnicy i krokowca, tylko nie wiem gdzie i jak.
Jeśli już ktoś to robił to prosiłbym o instrukcję (krok po kroku) wykręcenia tych elementów i ich przeczyszczenia.
Z góry dzięki serdeczne za pomoc.
Jak sie czyści przepustnice i silnik krokowy?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak sie czyści przepustnice i silnik krokowy?
Ostatnio zmieniony pn mar 23, 2009 22:00 przez panek85, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja bym Ci polecił przeczyszczenie krokowca (normalnie benzyną itp) ale musisz wiedziec ze przeczyszczenie silniczka krokowego bedzie skuteczne przez jakis czas.
moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!
panek85, powiem Ci tak, krokowiec w naszym silniku jest nierozbieralny, wiec i jego czyszczenie na nie wiele sie zda, ale na pewno nie zaszkodzi, jak mu tam wd40 psiukniesz..
co do przepustnicy, to musisz sobie zdjac ta "czapke" nad niac, poodkrecac wszystko, tylko jak juz to pozdejmujesz to pamietaj zeby dobrze uszczelnic mikser ktory sie tam znajduje, bo inaczej silnik bedzie dostawal lewe powietrze...
zrob jeszcze jeden eksperyment ktory nam powinien wyeliminowac czy to aby nie jest spowodowanem lapaniem bledow przez ecu, od instalacji lpg.. odlacz akumulator na kilka minut 5-10, podlacz i zobacz jak chodzi na pb, jesli wszystko bedzie dobrze to daj tu znac..
pozniej mozesz przelaczyc na lpg i znowu wrocic na pb i opisz swoje spostrzezenia...
co do przepustnicy, to musisz sobie zdjac ta "czapke" nad niac, poodkrecac wszystko, tylko jak juz to pozdejmujesz to pamietaj zeby dobrze uszczelnic mikser ktory sie tam znajduje, bo inaczej silnik bedzie dostawal lewe powietrze...
zrob jeszcze jeden eksperyment ktory nam powinien wyeliminowac czy to aby nie jest spowodowanem lapaniem bledow przez ecu, od instalacji lpg.. odlacz akumulator na kilka minut 5-10, podlacz i zobacz jak chodzi na pb, jesli wszystko bedzie dobrze to daj tu znac..
pozniej mozesz przelaczyc na lpg i znowu wrocic na pb i opisz swoje spostrzezenia...
Z góry dzięki za pomoc w rozwiązywaniu problemu.
Zresetowałem kompa i odpaliłem na bp - wszystko oki - obroty spadały prawidłowo
Przełączyłem na gaz - średnio - obroty spadały dużo wolniej niż na benzynie, a po którymś dodaniu gazu (do 2500 obr) auto samo podciągnęło obroty do 3000, a następnie bardzo powoli spadały.
Generalnie takie zatrzymanie obrotów się nie zdarzyło (odkąd napisałem) jednak na gazie bardzo wolno opadają.
Jak przeczyszcze przepustniece i krokowca, to jakie jeszcze zostają powody tych wysokich obrotów??
Pozdrowionka i podziękowanka
Zresetowałem kompa i odpaliłem na bp - wszystko oki - obroty spadały prawidłowo
Przełączyłem na gaz - średnio - obroty spadały dużo wolniej niż na benzynie, a po którymś dodaniu gazu (do 2500 obr) auto samo podciągnęło obroty do 3000, a następnie bardzo powoli spadały.
Generalnie takie zatrzymanie obrotów się nie zdarzyło (odkąd napisałem) jednak na gazie bardzo wolno opadają.
Jak przeczyszcze przepustniece i krokowca, to jakie jeszcze zostają powody tych wysokich obrotów??
Pozdrowionka i podziękowanka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 320 gości