[MK3] Czy syncro działa do tyłu ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lemax
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 17, 2004 21:35
Lokalizacja: Jelenia Góra

[MK3] Czy syncro działa do tyłu ?

Post autor: lemax » pn gru 20, 2004 22:19

Pytanie jak w temacie.Czy na wstecznym syncro działa bo znacznie ciężej wyjechać w śniegu do tyłu niż do przodu w syncro.
Ostatnio zmieniony wt sie 22, 2006 09:35 przez lemax, łącznie zmieniany 1 raz.



gipson

Post autor: gipson » wt gru 21, 2004 00:21

hmmm.. a moze masz kierunkowe opony odwrotnie zalozone :) Poza tym na sniegu to chyba nie trudno sprawdzic..



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » wt gru 21, 2004 00:43

chyba nie, sprobuj przy wlaczonym zaplonie wlaczyc wsteczny i wsluchac sie czy przy dyfrze cos syczy - to podcisnienie powinno wylaczac naped. Tak mi sie wydaje ale pewien nie jestem.


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » wt gru 21, 2004 00:45

gipson pisze:hmmm.. a moze masz kierunkowe opony odwrotnie zalozone :) Poza tym na sniegu to chyba nie trudno sprawdzic..
no to ze opony kierunkowe dzialaja lepiej do przodu niz jadac do tylu to pewne :)


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » wt gru 21, 2004 00:49

gipson pisze:hmmm.. a moze masz kierunkowe opony odwrotnie zalozone :) Poza tym na sniegu to chyba nie trudno sprawdzic..
no to ze opony kierunkowe dzialaja lepiej do przodu niz jadac do tylu to pewne :)


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

gipson

Post autor: gipson » wt gru 21, 2004 00:57

A mylisz sie chyba. Wlasnie ruszaja lepiej do tylu, ale hamuja lepiej jak jedziesz do przodu. Bo to jest najwazniejsze, aby zahamowac a nie ruszyc :)



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » wt gru 21, 2004 01:04

oj chyba nie.... no bo przeciez jak hamujesz to kola nie kreca sie do tyly? prawda ? no chyba ze hamujesz wstecznym ale nie polecam o ile wogole sie da...
zreszta jak masz kierunkowe opony to pozamieniaj na osiach kola i wtedy pogadamy...


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
VR
VW Klub Białystok
VW Klub Białystok
Posty: 356
Rejestracja: czw lis 04, 2004 11:28
Lokalizacja: B-stok
Kontakt:

Post autor: VR » wt gru 21, 2004 01:08

znajomy ojca ma mk3 syncro i na wstecznym nie wlacza mu sie tylny naped


[img]http://images38.fotosik.pl/50/69e61b6ae5a4bbde.jpg[/img]

gipson

Post autor: gipson » wt gru 21, 2004 17:08

MaLiBU pisze:oj chyba nie.... no bo przeciez jak hamujesz to kola nie kreca sie do tyly? prawda ? no chyba ze hamujesz wstecznym ale nie polecam o ile wogole sie da...
zreszta jak masz kierunkowe opony to pozamieniaj na osiach kola i wtedy pogadamy...
No jasne ze sie nie kreca do tylu, ale sproboj narysowac sobie w ktora strone dzialaja sily na opone podczas hamowania a w ktora podczas ruszania.



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » wt gru 21, 2004 17:24

gipson pisze:
MaLiBU pisze:oj chyba nie.... no bo przeciez jak hamujesz to kola nie kreca sie do tyly? prawda ? no chyba ze hamujesz wstecznym ale nie polecam o ile wogole sie da...
zreszta jak masz kierunkowe opony to pozamieniaj na osiach kola i wtedy pogadamy...
No jasne ze sie nie kreca do tylu, ale sproboj narysowac sobie w ktora strone dzialaja sily na opone podczas hamowania a w ktora podczas ruszania.
ok, czyli sugerujesz ze opony kierunkowe lepiej dzialaja przy jezdzie do tylu? dobrze rozumiem?


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
zirael
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz lut 13, 2005 22:03
Lokalizacja: Praszka/opolskie
Kontakt:

Czy syncro działa do tyłu ?

Post autor: zirael » wt lut 15, 2005 20:52

Nie dziala. Silownik podcisnieniowy podczas jazdy na wstecznym odlacza prawa polos. Dziala w nowszych golfach, wyposazonych w sprzeglo wiskotyczne Haldex (sterowane elektronicznie). Z tego, co sie dowiedzialem, to prawdopodobnie w wersjach z mechanicznym sprzeglem wiskotycznym jest to zabezpieczenie przed zniszczeniem sprzegla - zbyt szybka zmiana kierunku obrotow plytek pod obciazeniem spowodowala by ich zniszczenie.
pozdrawiam
Pawel
vw mkII Country



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt lut 15, 2005 22:00

Haldex to sprzęgło elektrohydrauliczne, wiskotyczne było w systemie Torsena, zresztą tu jest cały wykład:

http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopi ... =9869#9869 :grin:


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » wt lut 15, 2005 23:59

MaLiBU pisze:
gipson pisze:
MaLiBU pisze:oj chyba nie.... no bo przeciez jak hamujesz to kola nie kreca sie do tyly? prawda ? no chyba ze hamujesz wstecznym ale nie polecam o ile wogole sie da...
zreszta jak masz kierunkowe opony to pozamieniaj na osiach kola i wtedy pogadamy...
No jasne ze sie nie kreca do tylu, ale sproboj narysowac sobie w ktora strone dzialaja sily na opone podczas hamowania a w ktora podczas ruszania.
ok, czyli sugerujesz ze opony kierunkowe lepiej dzialaja przy jezdzie do tylu? dobrze rozumiem?
tak, lepiej pracuja przy jeżdzie w tył, ale nie szybko, poprostu maja lepszą przyczepnosc, zato soą tak skonstruowane ze jak jedziesz do przodu to dobrze odporwadzaja wode i też maja dobrą przyczepność,
zagmatwałem :bigok:
w każdym razie przy hamowaniu opona działa tak jak byś do tyłu jechał, rozrysuj sobie siły działające na koło przy jeżdize w prżód i w tyłi hamowaniu, to sam zobaczysz.


Mk3 GTI 16V ABF

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » śr lut 16, 2005 00:36

igor002 pisze:
MaLiBU pisze:
gipson pisze: No jasne ze sie nie kreca do tylu, ale sproboj narysowac sobie w ktora strone dzialaja sily na opone podczas hamowania a w ktora podczas ruszania.
ok, czyli sugerujesz ze opony kierunkowe lepiej dzialaja przy jezdzie do tylu? dobrze rozumiem?
tak, lepiej pracuja przy jeżdzie w tył, ale nie szybko, poprostu maja lepszą przyczepnosc, zato soą tak skonstruowane ze jak jedziesz do przodu to dobrze odporwadzaja wode i też maja dobrą przyczepność,
zagmatwałem :bigok:
w każdym razie przy hamowaniu opona działa tak jak byś do tyłu jechał, rozrysuj sobie siły działające na koło przy jeżdize w prżód i w tyłi hamowaniu, to sam zobaczysz.
ok, temat mnie ciakawi, szukalem na necie jakiegos fachowego materialu ale niet, i podyskutujemy, co do tych sil zgadzam sie ,mialoby to uzasadnienie (rozkladanie sil etc.) ale sam piszesz ze jadac do przodu dobrze odprowadzaja wode i tez maja przyczepnosc???? wiec do tylu na mokrym jest pupa (teoretycznie bo i tak jak wiadomo duzych predkosci sie nie uzyska) Na suchej nawierzchni chyba duzego znaczenia az tak to nie ma (kierunkowosc) bo i tak wiadomo im wiecej gumy z powierzchnia sie styka tym lepiej.

Moze ktos ma jakis link z tym tematem bo jakos mi sie wierzyc nie chce., po to ta jodelka jest np. zeby w przod sie dobrze jechalo a nie hamowalo, zreszta po cholere dobre hamowanie skoro by ciagle tracily przyczepnoc... IMHO


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 200 gości