Ciepło, a jednak zimno?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ciepło, a jednak zimno?
Problem z "niedogrzaniem silnika"
Po odpaleniu silnika po około 2-5 minutach do środka spokojnie przez dmuchawy mogę podać ciepłe powietrze.
Natomiast po przejechaniu około 15km wskazówka dopiero się ruszy w porywach na jakies 75'C (ciężko osiągnąć 80-90'C)
Moje pytanie brzmi - termostat, czy czujnik temperatury?
(MK2 91' rocznik, silnik 1.3NZ)
Po odpaleniu silnika po około 2-5 minutach do środka spokojnie przez dmuchawy mogę podać ciepłe powietrze.
Natomiast po przejechaniu około 15km wskazówka dopiero się ruszy w porywach na jakies 75'C (ciężko osiągnąć 80-90'C)
Moje pytanie brzmi - termostat, czy czujnik temperatury?
(MK2 91' rocznik, silnik 1.3NZ)
- patryk2340
- Carpe Diem
- Posty: 552
- Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
temp na wskaźniku nie rusza się podczas postoju (czasami tylko na skrajność białego pola) w ciągu tych 5 minut, ciepłe powietrze jest przez cały czas od postoju do jazdypatryk2340 pisze:Ale w czasie jazdy (gdy temp na wskaźniku spada) leci tak samo gorące powietrze? Bo jeśli leci chłodne, to na 100% termostat
- patryk2340
- Carpe Diem
- Posty: 552
- Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
To by wskazywało na padnięty czujnik.... Dla pewności jeszcze sprawdziłbym termostat- po odpaleniu zimnego silnika sprawdz jak się nagrzewają przewody idące do chłodnicy. Górny powinien szybko zrobic się ciepły, jednak dolny musi być zimny aż do momentu gdy silnik się nagrzeje. Jeśli oba będą nagrzewać się w tym samym czasie to termostat do wymiany
Golf II 1.6 RF --> Golf III 1.4 ABD --> Vento 2.0 2E --> Octavia 1.9 ASZ
- cinekban87
- Gadatliwa bestia
- Posty: 631
- Rejestracja: czw lut 05, 2009 19:52
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
prosty tescik :
odpal zime auto idz pomacaj weze , górny od chłodnicy i dolny, gorny ma sie szybciej nagrzewac byc gorący a dolny ma byc ZIMNY, jak ten dolny zacznie sie nagrzewac i dorownywac temp temu gornemu , lec zobacz jaka masz temp na wskazniku , jak masz połowe to zarowno termostat jak i czujnik masz ok,
jezeli weze sie nagrzwaja rowno tak samo , wskazówka sie nie podnosi to masz walniety termostat,
jezeli weze sa górny gorący , dolny zimny ale za jakis czas sie zmieni na ciepły-> gorący a wskazowka lezy na białym to masz walniety czujnik
odpal zime auto idz pomacaj weze , górny od chłodnicy i dolny, gorny ma sie szybciej nagrzewac byc gorący a dolny ma byc ZIMNY, jak ten dolny zacznie sie nagrzewac i dorownywac temp temu gornemu , lec zobacz jaka masz temp na wskazniku , jak masz połowe to zarowno termostat jak i czujnik masz ok,
jezeli weze sie nagrzwaja rowno tak samo , wskazówka sie nie podnosi to masz walniety termostat,
jezeli weze sa górny gorący , dolny zimny ale za jakis czas sie zmieni na ciepły-> gorący a wskazowka lezy na białym to masz walniety czujnik
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- czarna małpa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 585
- Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 305 gości