koniec tarczy czy docisku?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

koniec tarczy czy docisku?

Post autor: pietka_86 » pt mar 20, 2009 16:24

witam mam mk2 1,3 NZ
problem mam ze sprzeglem
wogole to bierze mi bardzo wysoko...
rano jak samochod jeszcze zimny to bierze gdzies od polowy a przy ruszaniu lubi przednimi kolami przeskakiwac....tzn tak jak by docisk lapal i puszczal tarcze przez chwilke a pozniej lapie normalnie i juz jest w porzodku,przy zmianie na dwa to samo....
a pozniej jak sie rozgrzeje to juz nie przeskakuje tzn lagodnie bierze ale znow jeszcze wyzej tzn gdzies przy 3/5 skoku pedala.....jest to bardzo irytujace jak dla mnie....
linke popuscilem juz na makksa,wiecej sie nie da....
i co teraz czeka minie wymiana calego sprzegla?????

[ Dodano: 20 Mar 2009 15:27 ]
zaponmialem jeszcze dodac,ze jakies dwa miesiace temu padla mi skrzynia tzn pekla mi obudowa mechanizmu roznicowego od srodka i pewno zachlapalo tarcze i docisk olejem ze skrzyni,nie sciagalem tarczy ani docisku jak wymienialem skrzynie...moze to jest przyczyna????
Ostatnio zmieniony pn mar 23, 2009 22:40 przez pietka_86, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » pt mar 20, 2009 16:43

kolego, co to za różnica czy to sprzęgło czy docisk jak przy wymianie zmieniasz komplet. Choć z objawów jakie opisałeś, stawiam na docisk.
Wysoko Ci bierze sprzęgło(3/5 na popuszczonej lince), więc czas na wymianę. Co do oleju na tarczy, objaw powinien być jak w ślizgającym się sprzęgle, czyli słabe przekazywanie momentu na koła, tak że nie sądzę żeby to było przyczyną.
Tak jak pisałem wcześniej wymień komplet-tarcza+docisk.
Ostatnio zmieniony pt mar 20, 2009 16:44 przez lukasfenix, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KanedA
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 687
Rejestracja: śr lip 09, 2008 12:13
Lokalizacja: RadzionkóVW
Kontakt:

Post autor: KanedA » pt mar 20, 2009 16:43

lukasfenix pisze:Tak jak pisałem wcześniej wymień komplet-tarcza+docisk.
Dokładnie, inaczej jeżeli wymienisz tylko częściowo komplet, to reszta siądzie bardzo szybko i będzie kolejna niepotrzebna robota do zrobienia...


Obrazek
Audi A4 B9 CMYC - Daily drive
MK3 Variant ARL++ Daily Drive 23XKM4XXNm - był...
MK3 VR6 ABV Syncro US - był... ale już nie ma...

Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska #411

pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » pt mar 20, 2009 16:47

jaki to mniej wiecej koszt???
nie jestem tam jakims maniakiem,jezdze w miare spokojnie,jak juz bym mial wymieniac to cos takiego bym chcial co bedzie w miare dobrze chodzilo
wiem,ze wszystko co kupuje sie najtaniej szybko sie konczy:)



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » pt mar 20, 2009 16:48

koszt do 300-400zł z
polecam lukasa albo sachsa sprawdzone, dobre firmy.

[ Dodano: 20 Mar 2009 15:52 ]
np:
http://allegro.pl/item579818159_sprzegl ... 0_1_3.html
Ostatnio zmieniony pt mar 20, 2009 16:51 przez lukasfenix, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
KanedA
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 687
Rejestracja: śr lip 09, 2008 12:13
Lokalizacja: RadzionkóVW
Kontakt:

Post autor: KanedA » pt mar 20, 2009 16:54

+ robocizna, jakieś 150 zeta?

Pozdro,


Obrazek
Audi A4 B9 CMYC - Daily drive
MK3 Variant ARL++ Daily Drive 23XKM4XXNm - był...
MK3 VR6 ABV Syncro US - był... ale już nie ma...

Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska #411

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » pt mar 20, 2009 16:56




pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » pt mar 20, 2009 17:08

a samemu nie zrobie tego???

[ Dodano: 20 Mar 2009 16:29 ]
i czy cos tanszego wchodzi w gre????



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » pt mar 20, 2009 17:58

jeżeli masz pojęcie o mechanice to na pewno zrobisz sam. Nic przesadnie trudnego, ale pracochłonne.
pietka_86 pisze:czy cos tanszego wchodzi w gre????
np: http://allegro.pl/item577778469_sprzegl ... i_iii.html
Słyszałem że niektórzy właśnie takie wkładali do auta i nie narzekali. Ale wiadomo, że jakość słabsza od tych co Ci wcześniej podałem.



pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » sob mar 21, 2009 16:10

popytalem znajomych co przy samochodach grzebia i z tego co mowili to,ze jak sprzeglo sie konczy to wlasnie zaczyna brac bardzo nisko a nie coraz wyzej...
a moze to byc wina lozyska wyciskowego???



Awatar użytkownika
HugokopteR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn paź 08, 2007 22:12
Lokalizacja: NEL
Kontakt:

Post autor: HugokopteR » sob mar 21, 2009 16:46

pietka_86 pisze: jak sprzeglo sie konczy to wlasnie zaczyna brac bardzo nisko a nie coraz wyzej...
bzdury

jak sprzeglo sie konczy to ledwo bierze przy samej gorze



pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » ndz mar 22, 2009 13:22

a nie moze to byc wina lozyska wyciskowego???????????



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 286 gości