Czy w MK4 z ESP jest prosta wymiana klocków
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- robertsobol1983
- Forum Master
- Posty: 1000
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
- Lokalizacja: Milicz
Czy w MK4 z ESP jest prosta wymiana klocków
Witam wszystkich forumowiczów. Panowie mam pytanie. Powoluteńku zbliża mi sie wymiana klocków hamulcowych w tylnej osi. Mam Mk4 1,9 TDI PD 101 km AXR 2001/02 z ESP. Pytanie moje jest takie czy wymiana klocków jest tak prosta i banalna jak w każdym starszej generacji aucie bez tych bajerów stabilizacji ESP; mam tu na myśli czy do wymiany nie jest potrzebne jakieś specjalistyczne urządzenie lub laptop z vagiem i czy tłoczki dadzą sie same wcisnąć by zmieściły sie nowe klocki bo słyszałem ze w niektórych autach trzeba cofać na komputerze tłoczki by zmieścić nowe a ręcznym wciskaniem można tylko popsuć a mam auto z ESP dlatego zastanawiam sie czy u mnie nie będzie podobnie. Proszę o rade bo nie mam zamiaru płacić jakiemuś mechanikowi za wymianę bo sam potrafię to zrobić. A jeśli trzeba vagiem cos zdziałać to proszę także o rade bo kabel z vagiem mam tylko jeszcze wiele sie na nim nie nauczyłem. Pozdrawiam i z góry dziękuję…
Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)
NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
esp to tylko dodatkowy sterownik który steruje działaniem płynu hamulcowego w odpowiednim czasie i sytuacji podobnie jak ABS .. przy wymianie z tyłu klocków najlepiej miec przyzad do wkrecania tłoczków który je wkreca .... bez niego nawet zaba wkrecac jest naprawde trudno i czasami bez rezultatu.. trzeba przed wkrecaniem tłoczka pod gumke wstrzyknac troszke ojeju zeby zwilzyc ja zeby nie rozerwała sie... mechanik wezmie za wymiane z 30 -40 zł wiec jak nie masz przyzadu nie warto sie zabierac za to szkoda naprawde nerwów i czasu...(zalezy jak idzie róznie to bywa)..
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Jeżeli nigdy tego nie robiłeś i masz "małe" zdolności mechaniczne, to lepiej pojechać do mechanika. Jeżeli jednak zdecydujesz się robić to sam, to robiąc to krok po kroku i powoli na pewno sobie poradzisz. Tu masz link do tematu w którym kolega pokazuje czym zastąpić klucz serwisowy do wciskania tłoczków w tylnych zaciskach.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220468
Opis wymiany hamulców znajdziesz tu , na fotka jest instrukcja wymiany:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=224861
Decyzja należy do Ciebie.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220468
Opis wymiany hamulców znajdziesz tu , na fotka jest instrukcja wymiany:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=224861
Decyzja należy do Ciebie.
- robertsobol1983
- Forum Master
- Posty: 1000
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
- Lokalizacja: Milicz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 305 gości