Przednie łożysko - wymiana
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Przednie łożysko - wymiana
Witam!
Dziś byłem na przeglądzie technicznym dopuszczającym do pojazd do jazdy. Mechanik mi powiedział, że trzeba wymienić łożysko z przodu od strony kierowcy. Po podniesieniu auta okazało się, że bardzo głośno pracuje - trze..(może to być wina wysokiego spalania).
Pytanie do Was drodzy koledzy: Łożysko już kupiłem, orginał z VW, bo stwierdziłem, że jest to ważny element auta. Czy lepiej zlecić wymianę w serwisie VW, czy też znajomemu mechanikowi??
Może ktoś już wymieniał łożysko??
Dziękuję
Pozdrawiam
Dziś byłem na przeglądzie technicznym dopuszczającym do pojazd do jazdy. Mechanik mi powiedział, że trzeba wymienić łożysko z przodu od strony kierowcy. Po podniesieniu auta okazało się, że bardzo głośno pracuje - trze..(może to być wina wysokiego spalania).
Pytanie do Was drodzy koledzy: Łożysko już kupiłem, orginał z VW, bo stwierdziłem, że jest to ważny element auta. Czy lepiej zlecić wymianę w serwisie VW, czy też znajomemu mechanikowi??
Może ktoś już wymieniał łożysko??
Dziękuję
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz sty 20, 2008 14:02 przez gop_8, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]
Wymiana łożyska to nic skomplikowanego dla każdego mechanika ...no prawie każdego ,bo zdarzają się giganci !!
Wymieniałem przednie łożyska w warsztacie .......mechanior skasował mnie za wymianę 40 zł za jedną stronę . Łożyska kupiłem za 60 zł (jedna strona)- nie był to co prawda SKF czy coś znanego ..była to jakaś niemiecka firma w komplecie było łożysko + nakrętka na piastę + zawleczka .
Ważne !!! Strzeżcie się mechanika ,który montując nowe łożyska używa młotka - tak potraktowane łożysko może nie pożyć długo !
pozdrawiam
Wymieniałem przednie łożyska w warsztacie .......mechanior skasował mnie za wymianę 40 zł za jedną stronę . Łożyska kupiłem za 60 zł (jedna strona)- nie był to co prawda SKF czy coś znanego ..była to jakaś niemiecka firma w komplecie było łożysko + nakrętka na piastę + zawleczka .
Ważne !!! Strzeżcie się mechanika ,który montując nowe łożyska używa młotka - tak potraktowane łożysko może nie pożyć długo !
pozdrawiam
[img]http://images2.fotosik.pl/282/b589a89788bbbb64med.jpg[/img]
Zapłaciłem 216 zł - komplet - łożysko, nakrętka na piastę, 2-3 śrubki, ten element, co trzyma łożysko (taki rozginany ceownik), smar. Chyba wszystko.lolo_golf pisze:Kolego możesz powiedzieć ile zapłaciłeś za to łożysko w ASO
Łożysko zostało "wepchane" na dzwigni hydraulicznej.pipek71 pisze:Ważne !!! Strzeżcie się mechanika ,który montując nowe łożyska używa młotka - tak potraktowane łożysko może nie pożyć długo !
Wszystko śmiga jak należy
Dziękuje za pomoc
Pozdrawiam
[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]
Ja zapłaciłem za taki komplet FAG 135zł bo ja zawsze kupuje części poza ASO z tej samej marki co idą na pierwszy montarz.gop_8 pisze:Zapłaciłem 216 zł - komplet
Mam tylko 2 pytania, co do wymiany w Borze
Czy mogę śmiało wykręcić amortyzator ze zwrotnicy bez naruszenia zbieżności?
Zalecacie wymienić komplet na danej osi? Mam taki przypadek, że poprzedni właściciel wymienił ale nie wiem co tam wsadził, co wiecej nie dał nowej nakrętki na przegub.
Pozdrawiam
Wojtek
po wyciągnięciu amorka ze zwrotnicy trzeba ustawiać zbieżność
a jeśli chodzi o pierwszy montaz to ja miałem łożysko made in england kupiłem orginał w ASO i było to łożysko SKF
a jeśli chodzi o pierwszy montaz to ja miałem łożysko made in england kupiłem orginał w ASO i było to łożysko SKF
Ostatnio zmieniony czw mar 19, 2009 08:45 przez Mirek39m, łącznie zmieniany 1 raz.
Mirek
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Dobry zakład z odpowiednim sprzetem zrobi to "dźwignią hydrauliczną" bez demontazu, jest to w serwisówkach. Jeżeli zdejmą zwrotnicę to pasowałoby sprawdzić zbieżność, u mnie poznaczyli rozebrali, wprasowali łożyska i poskręcali a i tak bylo lekkie przesunięcie.
Łożyska najlepsze SKF lub FAG niestety drogie, ale lepiej zainwestować niż potem przechodzi wszystko jeszcze raz, chyba ze ktos omija wszystkie krawężniki i dziury
A i dobry komplet zawiera wszystkie niezbędne śrubki, nawet do sworznia.
Łożyska najlepsze SKF lub FAG niestety drogie, ale lepiej zainwestować niż potem przechodzi wszystko jeszcze raz, chyba ze ktos omija wszystkie krawężniki i dziury
A i dobry komplet zawiera wszystkie niezbędne śrubki, nawet do sworznia.
Ostatnio zmieniony czw mar 19, 2009 10:42 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 411 gości