Mam w dowodzie silnik 1.4
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
typ JB model od 1978 roku
średnica cylindra 79,5 mm
skok tłoka 73,5 mm
stopień sprężania 8,2
ciśnienie sprężania 1,2 - 1,3 MPa
moc maksymalna 51 KW - 70 KM
prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5600 obr/min
moment maksymalny 110 Nm
prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2500 obr/min
układ rozrządu , wałek rozrządu w głowicy podparty na pięciu łożyskach
fazy rozrządu dla modelu JB
otwarcie zaworu ssącego 4 stopni przed ZZ
zamknięcie zaworu ssącego 46 stopni po ZW
otwarcie zaworu wydechowego 44 stopnie przed ZW
zamknięcie zaworu wydechowego 6 stopni po ZZ
luz roboczy zaworów
na zimno
zawór ssący 0,20 plus - minus 0,05 mm
zawór wydechowy 0,40 plus - minus 0,05
na gorąco
zawór ssący 0,25 plus - minus 0,05
zawór wydechowy 0,45 plus - minus 0,05
pasek zębaty Pirelli Isoran 121 R190
układ chłodzenia wymuszony przez pompe
termostat
temperatura początku otwarcia 78 stopni C
temperatura pełnego otwarcia 82 stopnie C
skok otwarcia minimum 7 mm
pasek pompy 9,5 x 950
pompa oleju zębata o zazębieniu zewnętrznym , napędzana od wałka pośredniego
ciśnienie oleju przy temperaturze 80 stopni C i przy 2000 obrotów / min wynosi 0,4 - o,8 MPa
minimalne dopuszczalne 0,2 MPa
zasilanie paliwem , pompa przeponowa, napędzana od wałka pośredniego
ciśnienie paliwa przy 2000 obrotów / min 0,02 MPa
gażniki - Solex 34 PICT - 5
Solex 1B3
zawartość CO - 1,0 plus - minus 0,5 procent
układ zapłonowy akumulatorowy
aparat zapłonowy Bosch , kolejność zapłonu 1-3-4-2
statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu 9 stopni przed ZZ
odstęp styków przerywacza 0,45 mm
cewka Beru 12 V
świece Bosch W175 T30
odstęp elektrod 0,6 - 0,7 mm
akumulator 12 V - 36 Ah
to sie tyczy silnika JB , w silniku FH parametry są troszke inne
jakbyś potrzebował coś innego , skrzynia , zawieszenie , dokładne parametry gaźników to mam tak samo
średnica cylindra 79,5 mm
skok tłoka 73,5 mm
stopień sprężania 8,2
ciśnienie sprężania 1,2 - 1,3 MPa
moc maksymalna 51 KW - 70 KM
prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5600 obr/min
moment maksymalny 110 Nm
prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2500 obr/min
układ rozrządu , wałek rozrządu w głowicy podparty na pięciu łożyskach
fazy rozrządu dla modelu JB
otwarcie zaworu ssącego 4 stopni przed ZZ
zamknięcie zaworu ssącego 46 stopni po ZW
otwarcie zaworu wydechowego 44 stopnie przed ZW
zamknięcie zaworu wydechowego 6 stopni po ZZ
luz roboczy zaworów
na zimno
zawór ssący 0,20 plus - minus 0,05 mm
zawór wydechowy 0,40 plus - minus 0,05
na gorąco
zawór ssący 0,25 plus - minus 0,05
zawór wydechowy 0,45 plus - minus 0,05
pasek zębaty Pirelli Isoran 121 R190
układ chłodzenia wymuszony przez pompe
termostat
temperatura początku otwarcia 78 stopni C
temperatura pełnego otwarcia 82 stopnie C
skok otwarcia minimum 7 mm
pasek pompy 9,5 x 950
pompa oleju zębata o zazębieniu zewnętrznym , napędzana od wałka pośredniego
ciśnienie oleju przy temperaturze 80 stopni C i przy 2000 obrotów / min wynosi 0,4 - o,8 MPa
minimalne dopuszczalne 0,2 MPa
zasilanie paliwem , pompa przeponowa, napędzana od wałka pośredniego
ciśnienie paliwa przy 2000 obrotów / min 0,02 MPa
gażniki - Solex 34 PICT - 5
Solex 1B3
zawartość CO - 1,0 plus - minus 0,5 procent
układ zapłonowy akumulatorowy
aparat zapłonowy Bosch , kolejność zapłonu 1-3-4-2
statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu 9 stopni przed ZZ
odstęp styków przerywacza 0,45 mm
cewka Beru 12 V
świece Bosch W175 T30
odstęp elektrod 0,6 - 0,7 mm
akumulator 12 V - 36 Ah
to sie tyczy silnika JB , w silniku FH parametry są troszke inne
jakbyś potrzebował coś innego , skrzynia , zawieszenie , dokładne parametry gaźników to mam tak samo
układ kierowniczy , przekładnia kierownicza / zębatkowa
przełożenie 17,32
promień skrętu 5,25 m
zawieszenie przednie typu Mac Pherson
ustawienie kół przednich
rozbieżnosc regulowana 0,5....3 mm
pochylenie koła regulowane + 20stopni , plus - minus 30 minut
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy nieregulowane 1 stopień 30 minut plus - minus 30 minut
piasta kola przedniego na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym
zawieszenie tylne , wahacze podłużne zespolone sztywną belką poprzeczną spełniającą role stabilizatora, sprężyny śrubowe, amortyzatory hydrauliczne
ustawienie kół tylnych
zbieżność nieregulowana
do numeru 1.763241690 +1 plus - minus 3 mm
od numeru 1.763241691 +2 plus - minus 2 mm
pochylenie koła
te same numery -1stopień plus - minus 35 minut
-1 stopień 15 minut plus - minus 35 minut
piasta kola tylnego na dwóch łożyskach stożkowych
hamulec zasadniczy hydrauliczny dwuobwodowy , podział po przekątnej ze wspomaganiem podciśnieniowym i korektorem siły hamowania kół tylnych
hamulce przednie , tarczowe ATE Ferodo lub Girling
tarcze zewnętrzne , średnica 239 mm
grubość tarczy 12 mm , minimalna dopuszczalna 10 ,5 mm
nakładki cierne , grubość 14 mm , minimalna dopuszczalna 2 mm
średnica cylindra zacisku 44 mm
średnice bębna hamulca tylnego
starsze typy 180 mm , nowsze 200 mm - to samo co MK2
koła
obręcze stalowe lub ze stopu lekkiego 5 J x 13
ogumienie 155 SR13
przełożenie 17,32
promień skrętu 5,25 m
zawieszenie przednie typu Mac Pherson
ustawienie kół przednich
rozbieżnosc regulowana 0,5....3 mm
pochylenie koła regulowane + 20stopni , plus - minus 30 minut
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy nieregulowane 1 stopień 30 minut plus - minus 30 minut
piasta kola przedniego na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym
zawieszenie tylne , wahacze podłużne zespolone sztywną belką poprzeczną spełniającą role stabilizatora, sprężyny śrubowe, amortyzatory hydrauliczne
ustawienie kół tylnych
zbieżność nieregulowana
do numeru 1.763241690 +1 plus - minus 3 mm
od numeru 1.763241691 +2 plus - minus 2 mm
pochylenie koła
te same numery -1stopień plus - minus 35 minut
-1 stopień 15 minut plus - minus 35 minut
piasta kola tylnego na dwóch łożyskach stożkowych
hamulec zasadniczy hydrauliczny dwuobwodowy , podział po przekątnej ze wspomaganiem podciśnieniowym i korektorem siły hamowania kół tylnych
hamulce przednie , tarczowe ATE Ferodo lub Girling
tarcze zewnętrzne , średnica 239 mm
grubość tarczy 12 mm , minimalna dopuszczalna 10 ,5 mm
nakładki cierne , grubość 14 mm , minimalna dopuszczalna 2 mm
średnica cylindra zacisku 44 mm
średnice bębna hamulca tylnego
starsze typy 180 mm , nowsze 200 mm - to samo co MK2
koła
obręcze stalowe lub ze stopu lekkiego 5 J x 13
ogumienie 155 SR13
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 247 gości