Pytanie odnośnie ciepłego nawiewu w MK2
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- tauka
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2270
- Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontakt:
Pytanie odnośnie ciepłego nawiewu w MK2
Jechałem sobie, silniczek rozgrzany, nawiew na trzeci stopień ustawiony dmucha mi takim zajefajnym gorącym powietrzem, że aż parzy. No i stanąłem na światłach. i po krótkiej chwili zaczęło lecieć chłodniejsze powietrze. Nie zimne, ale tez nie gorace. Dodałem lekko gazu tak o ok 100 obr/min i znowu zaczeło dmuchać cieplejszym. Zaciekawiło mnie to, więc przełączyłem na pierwszy stopień i w czasie jazdy dmuchało bardzo gorące, a jak stanąłem, to zaczęło lecieć delikatnie chłodniejsze , ale już nie tak bardzo jak na 3 stopniu. I tu moje pytanko. Czy jest to w autku coś uszkodzone, czy jest to poprosty związane z działaniem pompu i jej podawaniem ciepłego powietrza i szybszym wych ładzaniem się wody w nagrzewnicy na trzecim stopniu. czy wy też tak macie w swoich maszynkach??
Z góry dziękuję za wszystki eodpowiedzi
Z góry dziękuję za wszystki eodpowiedzi
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
W mojej starej Jettcie ten objaw ustąpił po wymianie zasyfionej nagrzewnicy, ktora dawała za duży opró dla przepływającego płynu.
[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 10:56 pm ]
zasyfionej oczywiście przeze mnie jakimś cudownym proszkiem.
[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 10:56 pm ]
zasyfionej oczywiście przeze mnie jakimś cudownym proszkiem.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
>Bongo wrote
>>Normalny objaw,nie przejmuj sie.Małe obroty silnika,małe obroty pompy wodnej.
prawda
>tomcio666 wrote
>>mam podobnie, nagrzewnica działa jak chłodnica, zwłaszcza na 3 biegu nawiewu i w zimie przy niskiej temperaturze potrafi konkretnie schłodzić płyn
prawda
>S1BART1 wrote
>>dokladnie wolne obroty mala wydajnosc pompy wodnej i szybkie schladzanie cieczy na 3 biegu NORMA nie przejmuj sie
prawda
moim skromnym zdaniem to wszystko wina silnika 1.3, podczas pracy produkuje znacznie mniej ciepla niz np 1.6, szybko sie malutki motorek schladza. wydaje mi sie ze z twoim autem wszystko ok, moj golf w swojej krotkiej historii nigdy nie "nowiewial" goracym luftem, zawsze bylo to lekko cieple powietrze, nawet na 1:)
__________pozdrawaiam
>>Normalny objaw,nie przejmuj sie.Małe obroty silnika,małe obroty pompy wodnej.
prawda
>tomcio666 wrote
>>mam podobnie, nagrzewnica działa jak chłodnica, zwłaszcza na 3 biegu nawiewu i w zimie przy niskiej temperaturze potrafi konkretnie schłodzić płyn
prawda
>S1BART1 wrote
>>dokladnie wolne obroty mala wydajnosc pompy wodnej i szybkie schladzanie cieczy na 3 biegu NORMA nie przejmuj sie
prawda
moim skromnym zdaniem to wszystko wina silnika 1.3, podczas pracy produkuje znacznie mniej ciepla niz np 1.6, szybko sie malutki motorek schladza. wydaje mi sie ze z twoim autem wszystko ok, moj golf w swojej krotkiej historii nigdy nie "nowiewial" goracym luftem, zawsze bylo to lekko cieple powietrze, nawet na 1:)
__________pozdrawaiam
SPRZEDAM 4 opony letenie VREDESTEIN 185/60 R14 MODEL HI-TACK z czarnymi felgami stalowymi do golfa
U mnie po wstawieniu gazu nie było ogrzewania. Pojechałem do takiego domowego mechanika ion mi wywalił jakieś 2 trójniki i na ich miejsce wtawił rurki i ogrzewanie sie zaczeło.Teraz mam wrażenie że znów słbiej grzeje. U znajomego w takim samym golfie temperatura już pojawia sie po przejechaniu 500 m. U mnie delikatna tem. dopiero po około 2 km. Jak myslicie winny jest termostat czy może zamuklona nagrzewnica. W moich stronach pojwiła sie dopiero zima i teraz troche mecząca jest jazda w zimnym samochodzie. Pozdrawiam i życzę wszystkim Szczęśliwego NOWEGO ROKU!!!!!!!!!
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
gor7 ja jak miałem golfa MKII 16v kr to po 5 km dopiero osiągał pełną temp. a wtedy już byłem w pracy i tak w kółko.Poprostu z moich obserwacji niemieckie auta mają taką konstrukcję silnika że potrzebuje on duuuuuuuużo czasu aby się nagrzać.Natomiast japończyki to po 500 m już dają cieplutko.Takie uroki tych autek. Tauka wielkie dzięki za taką Twoją ocenę mnie jako forumowicza .Poprostu staram się zawsze pomóc jak tylko mi wiedza pozwala no i intuicja.Co do Twojego tutaj postu to tak jak koledzy piszą i ja myślę a mianowicie:Jak stoisz na postoju to pompa wodna ma mniejsze obroty a i płyn w układzie odbiera z silnika mniej ciepła a co za tym idzie mniej oddaje w nagrzewnicy i chłodnicy.Jak jedziesz to silnik produkuje dużo więcej ciepła niż na postoju , płyn go odbiera i oddaje dpoprzez chłodnicę i nagrzewnicę no i oczywiście pompa wodna szybciej pracuje.Samo to że płyn jest cieplejszy .rzadszy tym samym i to pozwala na szybsze krążenie.Może masz już trochę przytkaną nagrzewnicę lub jak kolega wyżej pisze to jest poprostu 1,3 i on jest słabiutki jak chodzi o grzanie choć niesądzę.Tak sobie myślę że obstawiłbym nagrzewnicę ale chyba jeszcze nie czas na nią bo poprostu działa.Czekam na odpowiedż.
- tauka
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2270
- Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontakt:
Tomasz Żaguń, Nagrzewnica raczej nie siedzi, bo na wolnych tez grzeje. Tyle że to powietrze jest poprostu ciepłe, a nie tak parzące jak podczas jazdy. i np na 1 stopniu ogrzewania leci cieplejsze powietrze niz na 3 podczas postoju. Więc wydaje mi się, że to bedzie tak jak piszecie. Woda wolniej krązy i się szybciej wychładza, więc nie ma się czym chyba martwić.
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 240 gości