Ukręcona, urwana śruba pokrywy zaworów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » wt mar 17, 2009 16:06

krzysio1985 pisze:
wolfzan pisze:Spróbuj później delikatnie wykręcić. Inny sposób to rozwiercenie w środku małym wiertłem, następnie należy do środka coś wbić i próbować wykręcić.
wbijanie "czegos" do srodka prowadzi do rozpychania pozostalosci sruby i bardzo trudno to wykrecic....
Zgadzam się, ale chodziło mi o wbicie czegoś o średnicy minimalnie większej od wywierconego otworu.

Dobrym rozwiązaniem jest wspomniane przez marcintju, przyspawanie czegoś i próba odkręcenia.
Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 16:08 przez wolfzan, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
dedus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: śr lut 04, 2009 02:45
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: dedus » wt mar 17, 2009 16:36

Moze nadspawanie nakrętki jest dobrym pomyslem to wykonanie takiej czynnosci moim zdaniem jest troszke trudne. Nie podwazam umiejetnosci, zdolnosci i profesji kolegi jednak srednica to kilkanasci mm i trzeba dobrze spawac aby nie zespawac sruby z silnikiem a tylko dospaawac nakretke..dlatego moim zdaniem najprosciej jest naweircic otwor chocby wkretarka wolnymi obrotami z kims u boku kto by przytrzymal magnes by opiłki moc pozbierac wsadzic niecowiekszy śrubokret w otwor i bezproblemu się powinno wykręcic..


(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)¸.·*)
*No BaSs No FuN*
(¸.·´(¸.·* *·.¸)`·.¸)

chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » wt mar 17, 2009 20:46

niech zgadne - masz abu ?
w zeszlym roku zrobilem to samo... okazalo sie , ze po podlaniu sruby (tego co zostalo w bloku) wd40 i odczekaniu chwile sruba sie lekko poruszyla.... poszukalem siec plaskiego srubokreta takiego, zeby sie zmiescil w otworze i wykrecilem ją zahaczaac o karb


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

marcintju
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:07
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: marcintju » śr mar 18, 2009 10:09

chase1, zgadzam się w 100% z tobą



Awatar użytkownika
speeder
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob lut 12, 2005 21:02
Lokalizacja: powiedzmy Krakow:-)
Kontakt:

Post autor: speeder » śr mar 18, 2009 20:12

bardzo polecam wykretaki: to sa takie stozkowe sruby z lewym gwintem. wiertasz dziure w urwanej srubie i wkrecasz tego wykretaka. zeby go wkrecic to krecisz w lewo, on sie blokuje, a srubka zaczyna sie wykrecac. naprawde warto zainwestowac, bo sie sprzyda w przyszlosci na 100% (chyba ze nie jestes typem majsterkowicza w co watpie chociazby po temacie ;P ). ja kiedys naprawialem skrzynie biegow i tez wlasnie lebki byly pourywane tak, ze nic nie wystawalo. kupilem, nawiertalem, wkrecilem i poszlo bez problemu doslowanie w sekundach. naprawde warto bo zaoszczedza to nerwow i kombinowania :) tylko ostroznie wiertac dziure- zeby byla na srodku i ostroznie wykrecac zeby nie zlamac. i najlepiej kupic nieco lepsze niz takie z biedronki :helm:


moj mk3 GTI 20 jahre: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=223042&postdays=0&postorder=asc&start=0 zapraszam do oceny i komentowania :)

Awatar użytkownika
xys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:31
Lokalizacja: Wrocław / Kiełczów
Kontakt:

Post autor: xys » pt cze 19, 2009 13:38

nie wiem, jak w innych motorach, ale w TDI sprawa jest bajecznie prosta. szpilke wkreca sie w maly element, ktory mozna wyjac po wykreceniu dwoch srub (klucz 13). majac ten element w imadle udalo mi sie ja wykrecic punktakiem i mlotkiem. w sumie 30 min roboty. polecam wytrzec z oleju pokrywe i delikatnie uszczelke (zeby nie porozrywac).

tych szpilek wcale nie trzeba ruszac ani do wyjecia pokrywy ani nawet wymiany gumek.
moment dokrecania pokrywy (klucz 10): 8 Nm


kupię/sprzedam pojedynczą oponę: Uniroyal Rallye 185/60 R14 82T

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 331 gości