Czym to zalepić / zaszpachlować?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt mar 17, 2009 15:35

Lucki pisze:Nie robi się wstawek od wewnątrz!!! Jak masz takie dziury to trzeba zrobić na zakładkę
Dokładnie tak.Blachy wtedy pracują razem i jest mniejsze prawdopodobieństwo,że szpachla popęka.
Ja osobiście do takich napraw używam szpachli z pyłkiem aluminiowym,który spełnia rolę "zbrojenia".Rewelacja,a co najważniejsze łatwiej się ją dociera niż taką z włóknem :hmm: :wink:



Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: 89Bartezz » wt mar 17, 2009 17:43

mi ten znaczek cały wyleciał z blachą, wyciąłem cały kawałek blachy ja długości znaczka, od środka auta przyspawałem blache, zaszpachlowałem, pomalowałem i już 4 ty rok ani nic nie pęka ani śladu nie ma



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » pt mar 20, 2009 18:59

Dzisiaj byłem u mechanika i dospawał mi blachę.
Została dospawana migomatem od strony widocznej na zdjęciu - tylko z zewnątrz:
Obrazek

Powiedział, że nie ma sensu od wewnątrz, bo można przepalić blachę. A ten spaw będzie trzymał to na pewno - raczej mu ufam, bo to starszy gościu co już nie jeden samochód spawał.
Następnie na to poszła szpachla z włóknem, która jest dużo mocniejsza niż sama szpachla:
Obrazek

Jak szpachla zaschnie to ją ładnie wyszlifuje i pomaluje :grin:


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » pn mar 23, 2009 00:08

Kolego wg mnie to zrobiłeś kaszanę. Daje sobie rękę uciąć że za 3 miesiące szpachla popęka i ruda wylezie.

zaglądnij tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=210

ja w tym poście robiłem kawałek progu i juz kilka ładnych miesięcy i nic nie ruszone :)


p.s
poza tym gościu który Ci to robił powinien zaspawać całą przestrzeń nie tylko punktowo ! młotkiem od wnętrza troszkę wybić blachę żeby jak najmniej materiału nałożyć !

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn mar 23, 2009 00:12 przez Lucki, łącznie zmieniany 1 raz.


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » pn mar 23, 2009 08:09

radze to zdzierać szybko... chyba ze chcesz to pomalować i sprzedać komuś samochód bo często właśnie tak ludzie robią.....


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn mar 23, 2009 08:55

Lucki pisze:poza tym gościu który Ci to robił powinien zaspawać całą przestrzeń nie tylko punktowo
A po co?!
Żeby blachę dookoła powyginało?
Spawa się tylko punktowo,ale trochę gęściej niż to co widać :bajer: :grin:



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » pn mar 23, 2009 09:00

Michaś_1977 pisze:Żeby blachę dookoła powyginało?
dlatego nie jedzie się non stop tylko czeka aż blacha ostygnie


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn mar 23, 2009 09:18

abrams pisze:dlatego nie jedzie się non stop tylko czeka aż blacha ostygnie
abrams, ja spawam punktowo,powiedzmy co 1cm i do tej pory nikt mi z reklamacją nie przyjechał.
Wszystko zależy od tego,ile materiału się później na to nałoży.Jeśli za grubo,to wiadomo,że popęka :bigok:



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » pn mar 23, 2009 09:53

to norma.. ale mi chodzi o to aby w tych szczelinach co nie pospawane ruda nie wdarła się.... wiadome ze jak spawasz to masz osłonę gazową więc wnioskuje ze dobrze pospawane = dobrze zabezpieczone nie mowa tutaj właśnie o spawaniu ciągłym...


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » pn mar 23, 2009 11:27

Eee... tam. Ruda nie wyjdzie na pewno. Szpachla jest nałożona dość cienko, więc nie będzie pękała. Wszystko będzie w porządku moim zdaniem,
Michaś_1977 pisze:abrams, ja spawam punktowo,powiedzmy co 1cm i do tej pory nikt mi z reklamacją nie przyjechał.
U mnie jak będzie coś nie tak w ciągu roku to się poprawi. Bo za około rok samochód będzie cały malowany. Ale ja jestem dobrej myśli, bo gostek co mi to spawał to mówił, że to wytrzyma na pewno, a on ma o tym pojęcie...


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

muzykant

Post autor: muzykant » pn mar 23, 2009 12:07

abrams ma racje, sztuka w spawaniu jest taka aby blachy nie przegrzać, dlatego nie należy spawać ciągle ale z przerwami. Ja taki kwadracik blachy to bym wspawał ciągle, później dokładny szlif aby następnie jak najmniej szpachli było trzeba użyć.

Takie spawanie punktowe to i musi szpachla pójść w przerwy a wiadomo, że później blacha może trochę pracować w tym miejscu (zwłaszcza jak pospawana punktowo) i owa szpachelka może pękać.



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » wt wrz 29, 2009 00:30

sorki że odświeżam ale jestem ciekawy jak tam wygląda to zaszpachlowane miejsce :)


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » wt wrz 29, 2009 09:56

Lucki, no nie ma sprawy, jak chcesz to mogę fotki zrobić, jak dotąd nic się nie dzieje, już przecież trochę na tym pojeździłem i nawet jednego pęknięcia nie ma :)

Miejsce to zostało dobrze zaspawane przez co blacha nie "pracuje" no i szpachla nie pęka.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 376 gości