Benzyna w oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Benzyna w oleju
Silnik 1.6 AEE + sekwencja lovato fast
Benzyna przedostaje sie do oleju w bardzo szybkim odstepie czasowym a jedyną drogą przedostawania są wtryski w związku z tym mam kilka pytań:
-jakie jest napiecie zasilające wtryski (u mnie waha sie w granicach 12V),
-jakie są prawidłowe czasy otwarcia wtrysków(u mnie od 2.5 - 5ms)
Benzyny przybywa tylko na PB na gazie poziom oleju sie utrzymuje(odpalanie samochodu i jazda na ssaniu do pracy 2.5km)
Na listwie wtryskowej mam ciśnienie 2.5 bara.
Z wtrysków nie kapie nawet kropelka ale nie rozpylają paliwa(kąt 30stopni), leją na wprost
Podmieniałem już dwa komplety używanych wtrysków i żaden nie rozpylał
Regulator paliwa odłaczony,weżyk od kolektora zaślepiony
Czujnik temp. płynu chłodniczego wymieniony
Prosze o porady lub sugestie
Benzyna przedostaje sie do oleju w bardzo szybkim odstepie czasowym a jedyną drogą przedostawania są wtryski w związku z tym mam kilka pytań:
-jakie jest napiecie zasilające wtryski (u mnie waha sie w granicach 12V),
-jakie są prawidłowe czasy otwarcia wtrysków(u mnie od 2.5 - 5ms)
Benzyny przybywa tylko na PB na gazie poziom oleju sie utrzymuje(odpalanie samochodu i jazda na ssaniu do pracy 2.5km)
Na listwie wtryskowej mam ciśnienie 2.5 bara.
Z wtrysków nie kapie nawet kropelka ale nie rozpylają paliwa(kąt 30stopni), leją na wprost
Podmieniałem już dwa komplety używanych wtrysków i żaden nie rozpylał
Regulator paliwa odłaczony,weżyk od kolektora zaślepiony
Czujnik temp. płynu chłodniczego wymieniony
Prosze o porady lub sugestie
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
cisnienie na listwie przy odlaczonym przewodzie prozniowym powinno wynosic 3 bary a z podlaczonym 2,5 bara
napiecie na wtrysku 12V
wklejam zdjecie gdzie jest pokazany obarz oscyloskopowy na biegu jalowym
sprawdzales cisnienie na tlokach?
moze sa slabe pierscienie i paliwo przelatuje do oleju
jak pracuje silnik, ladnie chodzi na biegu jalowym?
napiecie na wtrysku 12V
wklejam zdjecie gdzie jest pokazany obarz oscyloskopowy na biegu jalowym
sprawdzales cisnienie na tlokach?
moze sa slabe pierscienie i paliwo przelatuje do oleju
jak pracuje silnik, ladnie chodzi na biegu jalowym?
Ostatnio zmieniony wt lut 17, 2009 22:17 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
dlaczego, wtedy masz za wysokie ciśnienie. Paliwo zanim dotrze do oleju dociera do cylindrów. A z nich do oleju wtedy jeśli leci go o wiele za dużo lub jeśli pierścienie nie trzymają. Więc co ze stopniem sprężania? Mierzyłeś?sylwek_j pisze:Regulator paliwa odłaczony,weżyk od kolektora zaślepiony
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
sylwek_j, odpuść sobie wtryski i tą resztę zasilania paliwem, bo problem jest w pierścieniach i uszczelnieniem między tłokiem a cylindrem jak napisałPaweł Marek. Jak jest słabe sprężanie to nie ma dobrej mieszanki i paliwo nie spala się w całości, to co nie spłonie leje się po ścianie w dół silnika, bo nie uszczelniają tego pierścienie na cylindrach... Zmierz kompresję na każdym cylindrze i daj wyniki...
Ciśnienie na cylindrach wynosi 14 - 14.5 bara mierzone na zimnym silniku
Silnik chodzi bardzo ładnie i równo
Co do regulatora ciśniena odłaczyłem wężyk aby sprawdzić czy regulator nie przecieka i paliwo nie przedostaje sie bezposrednio do kolektora ssącego omijając wtryski
Czy mógłby ktoś wyjaśnić jak dziąła regulato ciśnienia bo już sam sie pogubiłem
Co z tym fantem dalej robic bo olej już wymieniałem i nastepna wymiana mnie nie ominie
Silnik chodzi bardzo ładnie i równo
Co do regulatora ciśniena odłaczyłem wężyk aby sprawdzić czy regulator nie przecieka i paliwo nie przedostaje sie bezposrednio do kolektora ssącego omijając wtryski
Czy mógłby ktoś wyjaśnić jak dziąła regulato ciśnienia bo już sam sie pogubiłem
Co z tym fantem dalej robic bo olej już wymieniałem i nastepna wymiana mnie nie ominie
czyli co masz zamysł, że wtryski źle podają paliwo czyli po prostu "LEJĄ"... ?? nie wiem jaka jest dokładna zasada działania tego regulatora ale powinno być tak że ciśnienie paliwa w listwie utrzymywane jest na poziomie 3 barów co daje odpowiednie warunki do poprawnego rozpylenia paliwa przez 4 wtryski jednocześnie... jeśli ciśnienie jest za duże i układ pobiera mniej paliwa regulator zwraca nadwyżkę w przewód powrotny i z powrotem do zbiornika...
a jak uważasz miałoby te paliwo "ominąć" wtryski i przedostać się do kolektora??
może wartałoby podpiąć się miernikiem, albo oscyloskopem i obejrzeć co się dzieje na wtryskach kiedy powinny być zamknięte czyli napięcie na nich powinno być bliskie 0V...
no to mogłoby być logiczne... jeśli sterownik źle zarządzałby wtryskiwaczami i nie domykał ich to przelewałyby paliwo praktycznie cały czas... może drivery wtrysków się uszkodziły w sterowniku?? Co wy na to??
a jak uważasz miałoby te paliwo "ominąć" wtryski i przedostać się do kolektora??
może wartałoby podpiąć się miernikiem, albo oscyloskopem i obejrzeć co się dzieje na wtryskach kiedy powinny być zamknięte czyli napięcie na nich powinno być bliskie 0V...
no to mogłoby być logiczne... jeśli sterownik źle zarządzałby wtryskiwaczami i nie domykał ich to przelewałyby paliwo praktycznie cały czas... może drivery wtrysków się uszkodziły w sterowniku?? Co wy na to??
Ostatnio zmieniony pn lut 16, 2009 00:13 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: czw lut 12, 2009 19:06
- Lokalizacja: Rybnik
koledzy mam ten sam problem, mam okolo 5 litrow paliwa w oleju, doszedlem do takiego etapu: wymontowalem listwe z wtryskami i po wlaczeniu zaplonu na listwie jest napiecie i tryska paliwo z kazdego wtrysku!! pompa non stop chodzi, wlaczony jest tylko zaplon i jest 12 volt na kazdym wtryskiwaczy i tryska benzyna!! pomocy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 311 gości