Benzyna w oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

sylwek_j
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 22:39
Lokalizacja: Kielce

Benzyna w oleju

Post autor: sylwek_j » ndz lut 15, 2009 19:53

Silnik 1.6 AEE + sekwencja lovato fast
Benzyna przedostaje sie do oleju w bardzo szybkim odstepie czasowym a jedyną drogą przedostawania są wtryski w związku z tym mam kilka pytań:
-jakie jest napiecie zasilające wtryski (u mnie waha sie w granicach 12V),
-jakie są prawidłowe czasy otwarcia wtrysków(u mnie od 2.5 - 5ms)

Benzyny przybywa tylko na PB na gazie poziom oleju sie utrzymuje(odpalanie samochodu i jazda na ssaniu do pracy 2.5km)
Na listwie wtryskowej mam ciśnienie 2.5 bara.
Z wtrysków nie kapie nawet kropelka ale nie rozpylają paliwa(kąt 30stopni), leją na wprost
Podmieniałem już dwa komplety używanych wtrysków i żaden nie rozpylał
Regulator paliwa odłaczony,weżyk od kolektora zaślepiony
Czujnik temp. płynu chłodniczego wymieniony
Prosze o porady lub sugestie



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz lut 15, 2009 21:17

cisnienie na listwie przy odlaczonym przewodzie prozniowym powinno wynosic 3 bary a z podlaczonym 2,5 bara
napiecie na wtrysku 12V
wklejam zdjecie gdzie jest pokazany obarz oscyloskopowy na biegu jalowym
sprawdzales cisnienie na tlokach?
moze sa slabe pierscienie i paliwo przelatuje do oleju
jak pracuje silnik, ladnie chodzi na biegu jalowym?
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt lut 17, 2009 22:17 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 15, 2009 22:28

sylwek_j pisze:Regulator paliwa odłaczony,weżyk od kolektora zaślepiony
dlaczego, wtedy masz za wysokie ciśnienie. Paliwo zanim dotrze do oleju dociera do cylindrów. A z nich do oleju wtedy jeśli leci go o wiele za dużo lub jeśli pierścienie nie trzymają. Więc co ze stopniem sprężania? Mierzyłeś?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » ndz lut 15, 2009 23:03

sylwek_j, odpuść sobie wtryski i tą resztę zasilania paliwem, bo problem jest w pierścieniach i uszczelnieniem między tłokiem a cylindrem jak napisałPaweł Marek. Jak jest słabe sprężanie to nie ma dobrej mieszanki i paliwo nie spala się w całości, to co nie spłonie leje się po ścianie w dół silnika, bo nie uszczelniają tego pierścienie na cylindrach... Zmierz kompresję na każdym cylindrze i daj wyniki...


vwlifestyle.pl
Obrazek

sylwek_j
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 22:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: sylwek_j » ndz lut 15, 2009 23:55

Ciśnienie na cylindrach wynosi 14 - 14.5 bara mierzone na zimnym silniku
Silnik chodzi bardzo ładnie i równo

Co do regulatora ciśniena odłaczyłem wężyk aby sprawdzić czy regulator nie przecieka i paliwo nie przedostaje sie bezposrednio do kolektora ssącego omijając wtryski

Czy mógłby ktoś wyjaśnić jak dziąła regulato ciśnienia bo już sam sie pogubiłem
Co z tym fantem dalej robic bo olej już wymieniałem i nastepna wymiana mnie nie ominie



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn lut 16, 2009 00:07

czyli co masz zamysł, że wtryski źle podają paliwo czyli po prostu "LEJĄ"... ?? nie wiem jaka jest dokładna zasada działania tego regulatora ale powinno być tak że ciśnienie paliwa w listwie utrzymywane jest na poziomie 3 barów co daje odpowiednie warunki do poprawnego rozpylenia paliwa przez 4 wtryski jednocześnie... jeśli ciśnienie jest za duże i układ pobiera mniej paliwa regulator zwraca nadwyżkę w przewód powrotny i z powrotem do zbiornika...

a jak uważasz miałoby te paliwo "ominąć" wtryski i przedostać się do kolektora??

może wartałoby podpiąć się miernikiem, albo oscyloskopem i obejrzeć co się dzieje na wtryskach kiedy powinny być zamknięte czyli napięcie na nich powinno być bliskie 0V...

no to mogłoby być logiczne... jeśli sterownik źle zarządzałby wtryskiwaczami i nie domykał ich to przelewałyby paliwo praktycznie cały czas... może drivery wtrysków się uszkodziły w sterowniku?? Co wy na to??
Ostatnio zmieniony pn lut 16, 2009 00:13 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.


vwlifestyle.pl
Obrazek

sylwek_j
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 22:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: sylwek_j » pn lut 16, 2009 00:48

Paliwo moż dostać sie do kolektora przez popsuty (nieszczelny) regulator ciśnienia a dokładnie przez wężyk podciśnieniowy łaczący regulator z kolektorem (sprawdzone odpada)
Miernikem nie da sie sprawdzić a oscyloskopu nie mam.
Ręce już mi opadają a do pracy smigac trzeba



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt lut 17, 2009 09:41

dlaczgo uwazasz ze wtryski leja?
mozesz miec wrazenie ze leja dlatego ze mieszanka przy starcie zimnego silnika jest wzbogacona



Maćko zBogdańca
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw lut 12, 2009 19:06
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Maćko zBogdańca » wt lut 24, 2009 20:31

Jako że mam ten sam problem skorzystam z tematu założonego przez kolegę,
czy przeciekanie benzyny do oleju może być wynikiem uszkodzonej sondy lambda?



gateway1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw sty 22, 2009 22:18
Lokalizacja: warszawa

Post autor: gateway1 » wt lut 24, 2009 22:49

a: nie miesrzy sie cisnienia na zimnym silniku
b:kolega "ren" prawdopodobnie ma racje
c: pozdrawiam

[ Dodano: 24 Lut 2009 21:56 ]
punkt :b [dotyczy wypowiedzi z dnia:Wysłany: 15 Lut 2009 22:03]



sylwek_j
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 22:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: sylwek_j » wt mar 10, 2009 23:49

Zamykam temat
Pomogło ponowne wymienienie wtrysków tym rarem od golfa 1.4



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr mar 11, 2009 17:01

agrala pisze:Zamykam temat
Pomogło ponowne wymienienie wtrysków tym rarem od golfa 1.4
wg mnie nie rozwiązałeś do końca problemu ale to twoje autko, twoja decyzja :bigok:



deufso
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn mar 16, 2009 12:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: deufso » pn mar 16, 2009 12:27

koledzy mam ten sam problem, mam okolo 5 litrow paliwa w oleju, doszedlem do takiego etapu: wymontowalem listwe z wtryskami i po wlaczeniu zaplonu na listwie jest napiecie i tryska paliwo z kazdego wtrysku!! pompa non stop chodzi, wlaczony jest tylko zaplon i jest 12 volt na kazdym wtryskiwaczy i tryska benzyna!! pomocy



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 16, 2009 12:36

pięć litrów paliwa w oleju :blush: :blush:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 311 gości