Skrzynia mechanizm różnicowy 1.6SR

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Snajper88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt paź 05, 2007 21:17
Lokalizacja: Śląsk

Skrzynia mechanizm różnicowy 1.6SR

Post autor: Snajper88 » pt kwie 11, 2008 13:02

Witam

Mój problem był opisywany już na tym forum odnośnie szarpania i stukania przy przyśpieszaniu i hamowaniu silnikiem. Wszystkie objawy wskazywały na poduszkę pod skrzynią jednak okazało sie że wina leży po stronie mechanizmu różnicowego dzisiaj powiedział mi to znajomy mechanik mój golf to rocznik 98 czyli ten felerny z nitami w mechanizmie, wiem że nie tylko ja mam taki problem, temat przemielonego mechanizmu różnicowego już sie pojawił na forum i tu mam pytanie co z tym zrobić dalej czekać aż mi wyp**** dziurę w obudowie i dopiero później zmienić skrzynie?? A może zainwestować w zestaw naprawczy i wymienić nity na śruby? Czy po takiej wymianie przestanie mi szarpać i stukać chodzi mi o wymianę nitów ??

Proszę o poradę co dalej z tym fantem robić??

Pozdrawiam

[ Dodano: 11 Kwi 2008 21:52 ]
Nikt nic mi nie poradzi ??



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » czw mar 12, 2009 22:44

Witam,
niestety ja nic nie poradzę, ale mam pytanie odnośnie mechanizmu różnicowego.
Mam taki sam silnik jak założyciel tematu i mam pytanie jakie są objawy wskazujące, że z mechanizmem różnicowym coś się dzieje, nie wiem czy to normalne ale prawie przy zmianie każdego biegu autem lekko szarpie, staram się delikatnie puszczać sprzęgło, czy mogą to być objawy tego mechanizmu?
Podpinam się pod pytanie czy wymiana nitów na śrubu może rozwiązać ten problem?

Wg mnie to chyba będzie to, ale chętnie poczytam wasze opinie koledzy na ten temat, sprzęgło kompletne wymieniane 15 tys. km temu, sonda lambda także, bo był błąd, przepustnica czysta i obroty ok, świece i przewody nie dawno, na komputerze nie ma błędów.



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » czw mar 12, 2009 22:50

Według mnie to lepiej kupić ten zestaw i wymienić na śruby i będziesz śmigał z poewnością że się nie rozleci. A z wymianą skrzyni to bywa róźnie ciężko trafić coś porządnego a i są skrzynie o różnych oznaczeniach i nie wszystkie są łatwo dostępne. No chyba że urwane nity już coś uszkodziły poważniej to wtedy wymiana skrzyni
Ostatnio zmieniony czw mar 12, 2009 22:52 przez bibi466, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » czw mar 12, 2009 22:57

Znalazłem ten zestaw naprawczy na allegro:

http://www.allegro.pl/item570320204_02k ... owego.html

I jestem w szoku 500zł SKANDAL :O



kameh1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: czw sty 17, 2008 11:50
Lokalizacja: Gruszów
Kontakt:

Post autor: kameh1 » pt mar 13, 2009 12:47

Jazz_Blue pisze:Znalazłem ten zestaw naprawczy na allegro:

http://www.allegro.pl/item570320204_02k ... owego.html

I jestem w szoku 500zł SKANDAL :O
Również się zastanawiam nad zakupem takiego zestawu naprawczego jednak bardzo mało znalazłem informacji o mojej skrzyni oznaczenie literowe to DLP. Golf 1,6 AKL z 98r. Te skrzynie również są na nitach jeśli się nie myle i czy warto wymienić te nity puki jeszcze nie ma żadnych oznak ich zużycia?



robidid311
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:25
Lokalizacja: Lodz
Kontakt:

Post autor: robidid311 » pt mar 13, 2009 20:20

...witam.Własnie wczoraj facet z servisu tez mi mowił o tych nitach.W ASO chcą za te srubki 600zl.Podobno mozna jakims magicznym sposobem sprawdzic czy ma sie juz sruby...czy jeszcze nity(bez rozbierania skrzyni)



adam62
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob lip 26, 2008 17:09
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: adam62 » pt mar 13, 2009 20:47

Mam te golfa 1,6 SR silnik AKL.Wystąpił ten sam problem ze skrzynią biegów opisany wyżej ale nie czekałem aż skrzynia się rozpadnie,kupiłem używaną i wymieniłem.uszkodzoną rozebrałem i okazało się że ma uszkodzony mechanizm róznicowy,od roku leży w garażu skrzynia ma oznaczenie DLP



robidid311
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:25
Lokalizacja: Lodz
Kontakt:

Post autor: robidid311 » pt mar 13, 2009 21:03

Adam..,a masz w dalaszym ciągu ten efekt"luzu w napędzie'?Bo wydaje mi się ze to jednak wina poduszek...



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » pt mar 13, 2009 21:17

adam62 pisze:Mam te golfa 1,6 SR silnik AKL.Wystąpił ten sam problem ze skrzynią biegów opisany wyżej ale nie czekałem aż skrzynia się rozpadnie,kupiłem używaną i wymieniłem.uszkodzoną rozebrałem i okazało się że ma uszkodzony mechanizm róznicowy,od roku leży w garażu skrzynia ma oznaczenie DLP
Też mam skrzynie DLP, przebieg 133tys. km, jakie miałeś objawy uszkodzonego mechanizmu różnicowego? Szarpało Ci po zmianie biegu jak sprzęgło puszczałeś?



adam62
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob lip 26, 2008 17:09
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: adam62 » ndz mar 15, 2009 11:20

Nie miałem żadnego szarpania.Objawiało się to stukaniem przy przyspieszaniu i chamowaniu silnikiem.Biegi wchodziły bez problemu.Zbiebiem czasu to stukanie robiło się coraz głośniejsze.Pojechałem do zaprzyjażnionego mechanika króry stwierdził uszkodzenie mechanizmu różnicowego.Zeby nie dopuścić do całkowitego uszkodzenia skrzyni baydzo szybko kupiłem skrzynię z rozbitka DUV i podmieniłem ją.Stara została rozebrana i faktycznie był uszkodzony mechanizm różnicowy



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » ndz mar 15, 2009 13:01

Ok dzięki



Awatar użytkownika
Corso
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:18
Lokalizacja: Z nad morza

Post autor: Corso » ndz mar 15, 2009 22:45

Witam,czu w 1,4 AKQ też występuje to mocowanie na nitach?



Awatar użytkownika
waflocki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr sty 07, 2009 17:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: waflocki » pn mar 16, 2009 19:45

Mnie też zastanawia czy mam taka słaba skrzynie w swoim golfie. tez mam silnik 1.4, ktory mnie troche zalamuje. Mam nadzieje, że chociaż skrzynia jest jakaś normalna. pozdrawiam



Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: daniel1d » pn mar 16, 2009 19:52

Miałem golfa 1.6SR i też miałem ten sam problem z skrzynią i wymieniłęm nity na śruby i potem zwijał asfalt bez problemu :hmm: Za te śruby zapłaciłem 200zł.. Sprawdźcie w intercarsie cenę tych srub.
Ostatnio zmieniony pn mar 16, 2009 22:59 przez daniel1d, łącznie zmieniany 1 raz.


www.proturbo.com.pl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 94 gości