Problem z pompą wtryskową?? MK3 TD Każdy mówi co innego..

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Bartes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 22, 2005 21:24
Lokalizacja: Janów Lubelski

Problem z pompą wtryskową?? MK3 TD Każdy mówi co innego..

Post autor: Bartes » sob gru 24, 2005 11:39

Witam ALL! Jestem tu nowy postaram sie nie przynudzać.. Kupiłem wymarzonego MK3 1.9 TD 75 KM wszystko było ok choć silnik miał słaby rozruch (trzeba było go ze 3-4 razy pomęczyć zanim odpalił).Za namową znajomego wymianiłem świece. I tu zaczynaja się problemy.. :grrr: Mechanikiem nie jestem i zeby sie dostac do swiec odkręciłem przewody od pompy do wtrysków i wymieniłem co potrzeba, skręciłem wszytko dobrze i tragedia! Po odpaleniu silnik zaczął stukać (metalicznie) ale tylko jak dodaje gazu, na wolnych obr. chodzi równo.Nie ma w nim mocy ledwo rusza z miejsca.1 specjalista stwierdził że to końcówki wtrysków sie zapiekły.. (wymieniłem).Nadal to samo..2 spec stwieredził że to pompa wtryskowa, została 2 razy sprawdzana ma bdb ciśnienie 3000 MPA mówią że to jest dobrze..powiedziano mi że to muszę być zawory czy jakieś krzywki..silnik został rozebrany w drobny mak...wszytkto w nim jest ok.. :grrr: ale nadal stuka i nie ma mocy.3 fachowiec stwierdził że to musi być złe paliwo! fakt silnik po wymienie paliwa w zbiorniku nie stuka ! ale i tak nie ma mocy dymi na siwo z rury i nie odpala jak nalezy! co robić ??Mowią jeszcze że jakis przyspieszacz w pompie prawie nie działa czy to może być przyczyna?? wydałem na to już 800 zł jestem spłukany!jeśli miał ktoś podobny problem to proszę pomóżcie bo mnie już ręce opadają .... :cry:



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » sob gru 24, 2005 17:21

A gdy zapalasz , to wyciągasz to "coś jakby ssanie" po lewej stronie kierownicy??

Wyciągnij do oporu i zobacz jak zapali i jak będzie chodził...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Bartes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 22, 2005 21:24
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: Bartes » sob gru 24, 2005 21:14

Silnik równie zle zapala bez ssania jak i ze ssaniem. jak juz go odpalę to gdy wyciągam ssanie prawie nic sie nie dzieje moze troche jakby niższe obroty.Co jest??



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » sob gru 24, 2005 21:21

No dziwne, obroty wtedy powinny być wyższe, ale niektórym się nie zwiększają...może faktycznie padł ten przyśpieszacz...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
dzikusek99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dzikusek99 » sob gru 24, 2005 21:28

Nie jestem mechanikiem ale mi to wyglada na regulacje. Trzeba wszystko wyregulowac - pompe wtryskowa



greg

Post autor: greg » sob gru 24, 2005 22:28

może ja coś nie kumam. Silnik źle palił - wykręciłeś przewody od wtrysków, nie ruszałeś pompy, tylko wymieniłeś świece żarowe - tak? Założyłeś z powrotem przewody i od tego momentu stuka? Wykręć te przewody - rurki - nie zapchałeś czasem jednej -stukanie czasem pojawia się przy zawieszeniu wtryskiwacza, włąśnie po zdejmowaniu przewodów, tylko dziwne bo jak po tym byłeś na ustawieniu wtrysków i wydajności pompy to przecież mechanicy by coś zauważyli. Druga ewnetualność - na pewno pompa to jest moment wtrysku jest dobrze ustawiony? Od tego zależy rozruch i moc. Ale jeśli nie ruszałeś pompy - zaraz sam wymieniałeś czy mechanik. Może on przestawił pompę i tu tkwi przyczyna.



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » ndz gru 25, 2005 00:42

Tylko regulacja pompy na mój gust z niczego nic sie nie dzieje i napewno od odkrecenia przewodów si enie spartoliło!!
Bartes pisze:pompa wtryskowa, została 2 razy sprawdzana ma bdb ciśnienie 3000 MPA mówią że to jest dobrze
Z tym cisnieniem to przesadziłeś!!! albo jednostka do bani albo zaduzo zer ;-)



Bartes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 22, 2005 21:24
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: Bartes » ndz gru 25, 2005 01:41

Greg nie ruszalem pompy tylko odkrecilem przewody pozniej je przykrecilem i nie ruszalem absolutnie pompy bo sie na tym nie znam.Chyba sama sie nie mogla przestawic?? Co do brudu w rurkach to na pewno nie - za duzo razy byly sprawdzane. "specjalista" ktory wzial sporo $ mowil ze regulowal pompe na wszystkie sposoby i nadal to samo.chyba poszukam innej pompy i podmienie ją - zobacze czy to cos da..Arcturus moze cos pomieszalem juz nic nie czaje !



greg

Post autor: greg » ndz gru 25, 2005 12:18

wiesz co - ustawinie kata wtrysku jest w porządku - tak czy tylko sprawdzali cisnienie a nie ustawili kąta. Jeśli tak - to ie kosztuje dużo a weź i sprawdź ustawienie, nie regulacja dawki tylko kąt. Skoro specjalista twierdzi że jest dobra to podmiana nie powinna nic zmienić za wyjątkiem jednego - przy podmianie właśnie będziesz ustawiał moment wtrysku.



Martin_GTD

Post autor: Martin_GTD » ndz gru 25, 2005 13:09

Dla waszej informacji, ja wymieniam swiece u mechanika, ale takiego który nie odkreca pomy paliwa, nie dajcie sobie wmówić że trzea wykręcać pompe, ja mam mechaniora który
Ostatnio zmieniony pn gru 29, 2008 11:51 przez Martin_GTD, łącznie zmieniany 1 raz.



Bartes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 22, 2005 21:24
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: Bartes » ndz gru 25, 2005 13:45

No właśnie nic nie mówili mi o kącie wtrysku chyba nikt tego nie sprawdził, a ja nie wiedziałem ze cos takiego jest! dzieki panowie zrobie to po swietach i napisze czy to bylo to! Martin_GTD! wiem ze pompy nie trzeba wykrecac no i teraz juz tez wiem ze sa specjalne klucze..POZDRAWIAM ALL a szczególnie Grega ! I'll be back! :roll:



greg

Post autor: greg » ndz gru 25, 2005 14:24

Więc kąt wtrysku reguleuje się na kole napędzanym przez pasek rozrządu - tam masz 3 śruby mocujące koło zębate na wałku pompy i po poluzowaniu ustawia się koło względem wałka. Poczatek wtrysku ustawia się za pomocą zegara. Jeśli faktycznie jest źle ustawione to zobaczysz to po zdjęciu osłony paska rozrządu na tym kole a właścicie na wałku masz w 1 miejscu takie zagłębienie, które tylko w 1 miejscu zgrywa się z otworem pod śrubę o ile pamiętam 6 - służy to do zablokowania koła podczas zdejmowania paska rozrządu. W tym czasie jak to własnie się będzie zgrywać +/- kilka stopni wał korbowy powinien być ustawiony w ZZ- co zobaczysz zdejmując korek na osłonie koła zamachowego. Jeśli róznica jest duża to nic innego jak do mechanika i ustawić - to naprawdę nie kosztuje dużo i krótko trwa.



Bartes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 22, 2005 21:24
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: Bartes » wt sty 03, 2006 20:54

Hej jestem z powrotem!! \:D/ Dla zainteresowanych moim problemem oznajmiam że udało się już go rozwiązać. Przyczyną stukotu oraz braku mocy itd. były źle podlączone przewody wtryskowe - te rurki (nie we właściwej kolejności) ! Powiedziano mi że długość przewodów ma bardzo duże znaczenie, po zamienieniu silnik chodzi na prawdę dobrze. Aha jeszcze jedno słebe odpalanie - przyczyna zepsuty jakiś ORING i jakaś podkładka pod mechanizmem dodawania gazu (tam gdzie idzie linka od gazu i jest ta sprężyna) - z tamtąd ciekła troszkę ropa i się zapowietrzał! Dzięki wszystkim za rady! Może moje wyjaśnienie też się komus przyda! :) NARKA!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 262 gości