O swapie Pierburga 2E2 na WEBERA z Fiata 125p + ankieta :)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Ile razy gaznik w VW doprowadzil Cie do rozstroju nerwowego :) ??

Czas głosowania minął ndz cze 11, 2006 00:27

ani razu
7
37%
1-5 razy
7
37%
6-10 razy
0
Brak głosów
stracilem rachube :)
3
16%
nawet nie chce mi sie nad tym zastanawiac :)
2
11%
 
Liczba głosów: 19

golfrox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pn lut 11, 2008 17:19
Lokalizacja: Katowice/Siemianowice Śl
Kontakt:

Post autor: golfrox » sob mar 14, 2009 22:38

no i dzis zalozylem webera :) głos.. piekny :) tyle ze po wkreceniu srubki wolnych obrotow silnik mial nadal obroty dosc wysokie - 1500 i falował.. co jest grane ;> działo sie tak na dyszy paliwowej 120 zmienilem ja na 135 i troche falowanie i szarpanie ustało, obroty sie troche ustabilizowaly ale nadal wysokie .. dysze powietrza za duze ? pierwsza 200 druga 220 ? jak narazie wrocil pierdek bo potrzebuje samochodu na codzien a za ten czas zbuduje jakis logiczny dolot ;)



vwyj
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lut 26, 2007 23:19
Lokalizacja: Śląsk, okol lotniska Pyrzowice
Kontakt:

Post autor: vwyj » sob mar 14, 2009 23:04

A ja mam kryze zrobioną z płyki tekstolitowej :bigok: Obrazek Obrazek



bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » sob mar 14, 2009 23:30

vwyj, taki tekstolit u Ciebie to gruby jest? jak to jest z gwintowaniem w tym materiale?tj w aluminium? nic się nie dzieje jak bardzo mocno dokręcasz śruby?

wili18, mówisz ze rdza wyszła tylko tam gdzie jest goły metal..mi właśnie o to chodzi czy tam na krawędzi gdzie przelatuje przez kryzę mieszanka robi się rdza? bo to właśnie teoretycznie może zaszkodzić silnikowi ;p


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » ndz mar 15, 2009 00:19

toffic pisze:tzn że gdzieś oprócz kanalika wolnych obrotów (czyli tego co reguluje się śrubką) dostaje sie bena, dlatego masz bogato na wolnych
Po dzisiejszych zmaganiach też dochodzę do wniosku, że ewidentnie za dużo paliwa płynie na wolnych obrotach. Śmierdzi benzyną z wydechu, kopci na siwo. Jak pochodził dosłownie chwilkę w garażu to się siwo zrobiło i aż w oczy szczypało. Podmieniałem śrubkę od regulacji składu mieszanki, dyszę wolnych obrotów tą z przodu też. Nic to nie dało. Silikon jest gdzie się tylko da - pod i na uszczelce pod kryzą oraz pod i na uszczelce pod gaźnikiem. To też nic nie dało. Gdzieś się leje benzyna i nie wiadomo gdzie.
Aha, pali chyba straszne ilości paliwa. Pojeździłem chwilę, zrobiłem może ze 40 km i tak na oko ćwiartka baku już poszła. No masakra.
Nie wiem co się dzieje, wychodzi na to, że już drugi raz będę wymieniał webera na pierburga i znowu w niedzielę. Ja chyba spalę to auto :crazy:

[ Dodano: Sob 14 Mar, 2009 ]
golfrox pisze:tyle ze po wkreceniu srubki wolnych obrotow silnik mial nadal obroty dosc wysokie - 1500 i falował.. co jest grane ;> działo sie tak na dyszy paliwowej 120 zmienilem ja na 135 i troche falowanie i szarpanie ustało, obroty sie troche ustabilizowaly ale nadal wysokie ..
No mam podobnie. Tylko że ja dyszy od paliwa nie zmieniałem. Jutro spróbuję podmienić na inną i zobaczę co się stanie. Jak na razie wszelkie podmianki i modyfikacje kompletnie nic nie dają.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz mar 15, 2009 01:01

włoż do II przelotu też 45 zamiast 100



MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » ndz mar 15, 2009 01:16

toffic pisze:włoż do II przelotu też 45 zamiast 100
No trzeba będzie spróbować. A jeżeli się poprawi, albo pogorszy to co to będzie oznaczało?


Obrazek

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz mar 15, 2009 01:24

Jeśli się poprawi to znaczy ze II przelot nie jest do końca zamknięty, spróbuj jeszcze troche zmiejszyć poziom beny w komorze



MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » ndz mar 15, 2009 01:28

No i git. Jakieś wskazówki są to jutro będę próbował coś z tym robić. Dzięki toffic.
A to, że nie mam jeszcze dolotu żadnego ma jakieś znaczenie przy moim problemie?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz mar 15, 2009 02:26

Dolot praktycznie nie ma znaczenia, ssanie wyłącza ci się do końca??



MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » ndz mar 15, 2009 02:29

toffic pisze:ssanie wyłącza ci się do końca??
Raczej tak. Ten tłoczek od ssania schodzi na dół, a wajcha od ssania normalnie wraca do pozycji początkowej.


Obrazek

vwyj
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lut 26, 2007 23:19
Lokalizacja: Śląsk, okol lotniska Pyrzowice
Kontakt:

Post autor: vwyj » ndz mar 15, 2009 11:38

W tej tekstolitowej kryzie mam zwykle otwory przelotowe z zafrezowaniem zeby utopić łeb śrub imbusowych bo takimi mam przykrecona kryze do kolektora, Kryza ma 10mm grubości i w tym mam 4 dziury z gwintem M8 do ktorych gażnik mam przykręcony śrubami (z kryzy nie wystaja szpilki). Co do dokrecenia to mam to wszystko polożone na silikonie i dokręcone tak z czuciem i narazie jest ok. Jeśli ktos bedzie sie bawil w ten swap gaźnika to polecam zaopatrzenie sie we fiatowski filtr powietrza (lekki tuning i wchodzi bez cięcia maski :bigok: ) do tego tylko z boku rura i stożek :helm: A dla posiadaczy lpg gdyby ktos sie zabawil z tym filtrem od fiata to polecam ulokowanie miksera nad filtrem. Niedługo skończę to wszystko składac to wrzuce pare fotek dla zainteresowanych.



Awatar użytkownika
wili18
TDicos
TDicos
Posty: 460
Rejestracja: wt cze 26, 2007 16:17
Lokalizacja: VWlkp PGS
Kontakt:

Post autor: wili18 » ndz mar 15, 2009 12:12

bandyta mk1love pisze:wili18, mówisz ze rdza wyszła tylko tam gdzie jest goły metal..mi właśnie o to chodzi czy tam na krawędzi gdzie przelatuje przez kryzę mieszanka robi się rdza? bo to właśnie teoretycznie może zaszkodzić silnikowi ;p
Akurat to miesce też jest czyste bo nie przelatuje tamtędy woda tylko LPG lub rzadziej PB


Obrazek
mk2 1.3 CL ==>1.9TD GTD viewtopic.php?f=87&t=297867

bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » ndz mar 15, 2009 14:05

vwyj i wili18 dzięki za info :D vwyj powiedz Ty mi jeszcze czy dawałeś sam ten czerwony sylikon czy np jeszcze jakieś uszczelki?

Ja u siebie zasadzę pewnie jako kryzę jakąś płytkę stalową bo łatwiej to dostać od aluminium a takie aluminium jak ja miałem jest za bardzo chropowate i nie używając sylikonu nie da się tego dokręcić żeby nigdzie nie dmuchało lewym powietrzem - no chyba że kumpel przyniesie mi tekstolit:D

Mój problem polegał na tym że przy dokręcaniu webera najpierw zjechał się gwint w kryzie a potem kiedy to naprawiłem urwała się śrubka którą dokrecałem kryze do kolektora ;/

wniosek:

-kryza ze stali albo tekstolitu (bo w tej z aluminium ciężko po ludzku nawet nagwintować chociaż aluminium miałem bardzo twarde to i tak chyba za miękkie...

- śruby do dokręcenia kryzy do kolektora zmieniam na jakieś twardsze ( moje miały wytrzymałość bodajże 5,7 a te którymi dokręcałem gaźnik do kryzy były właśnie na klucz imbusowy i miały już 8,8 ;p

- ide do kumpla pytać o obiecany tekstolit :D


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » ndz mar 15, 2009 16:46

toffic, jesteś wielki :pub:
Okazało się, że druga przepustnica była za dużo otwarta. Zdjęliśmy mechanizm co ustawia przepustnicę II przelotu i zamknęliśmy ją całkiem i jest o niebo lepiej. Silnik ma wolne obroty mniej więcej jak należy, wkręca się nadal dobrze.
Rano jak go odpaliłem to zapalił bez ssania od strzała i kopcił na czarno. Teraz po zamknięciu drugiej przepustnicy dalej trochę kopci, ale już tak bardziej na ciemno-siwo.
Teraz pytanie: Jak ustawić tą drugą przepustnicę? Tak żeby całkowicie się zamknęła, czy ma być minimalnie uchylona? W końcu po coś tam jest ta śrubka ustalająca otwarcie drugiej przepustnicy.
No i druga sprawa: nadal trochę dymi. Dlaczego?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 284 gości