Jak ustawić aparat zapłonowy (zapłon)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr mar 11, 2009 12:54

no i właśnie dlatego się nie wypowiem...dodam tylko że możesz skopać mapy zapłonu. Bo dziś zapłon sterowany jest elektronicznie. A ta "tylko elektronika" znaczy więcej niż Ci się wydaje.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » śr mar 11, 2009 15:21

Po twoim wykładzie nie będzie wolno nawet silnika rozebrać bo wszyscy coś skopią.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr mar 11, 2009 16:51

Ej po co te kłótnie?? kolega Jacenty85 ma racje, jak ktoś wie lepiej i robi to "na oko/ucho" to cóż, tylko pogratulować :goof: ale namawianie do tego innych to już czysta złośliwość :grrr:



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » śr mar 11, 2009 18:44

Panowie.

Elektronika ok. Rozumiem... Ale mi chodzi konkretnie o ustawienie aparatu zapłonowego, kopułki. Tam są fasolki które można regulować w zakresie prawie 90 st. I nie uwierze w to że ten dany element ustawia się komputerem, ponieważ aparat jest napędzany od wałka rozrządu a ten paskiem zembatym od wału korbowego, a te elementy no nie stety też ustawia sie na znaki. Bo co z tego, że ja ustawię zapłon na komputerze, jak iskra będzie za wcześnie albo za późno... A z tego co wy piszecie to wnioskuję, że VAGiem ustawia się kąt wtrysku paliwa, a nie konkretnie iskry... Moim skromnym zdaniem iskry nie da się ustawić komputerem...

Poprawcie mnie jeśli się mylę...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr mar 11, 2009 19:01

Poprawcie mnie jeśli się mylę...
mylisz się :green_fuck: bez VAGa tego nie ustawisz :bigok:



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr mar 11, 2009 20:41

Tak jak kolega wyżej...Kupując nowy aparat zakładasz go tak jak pisałem wcześniej "na połowę ucha" - żeby śruba była na środku ucha od aparatu a później tylko VAG i stroboskop. To właśnie nimi ustawisz iskrę.

Co do kolegi roman58 ... cieszę się, że istnieją mechanicy z Twoim podejściem...dzięki nim zarabiam, bo fiatów 126p i borewiczów już prawie nie ma. I niestety prawie po każdym trzeba coś poprawiać, gdyż myślą że kabelki i ECU wsadzono tam do hecy.
Ostatnio zmieniony śr mar 11, 2009 20:42 przez Jacenty85, łącznie zmieniany 1 raz.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » śr mar 11, 2009 23:02

Ja już od 29 lat zarabiam i takich problemów nie mam.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr mar 11, 2009 23:12

Jeśli silnik nie ma czujnika położenia wału korbowego tylko sam czujnik halla w aparacie zapłonowym to VAG do zapłonu jest niepotrzebny. Już nie wiem o jaki silnik autor tematu pyta ale ani AEX ani AEE czujnika wału niema i normalnie ustawia się stroboskopem jak w maluchu. Trochę jednak przeceniacie elektronikę wiekszości silników z tych lat


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr mar 11, 2009 23:18

Radze dobrze poczytać co piszą serwisówki czy nawet AudoData o tych silnikach :bajer:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr mar 11, 2009 23:22

Komputerowo żeby ustawić zapłon potrzebne sa dwa punkty odniesienia. W tym przypadku czujnik halla w aparacie i czujnik położenia wału. Jeśli tego drugiego brak, możesz sobie ustawiać VAGIem - powodzenia.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr mar 11, 2009 23:36

Pewny jesteś?? :chytry:



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw mar 12, 2009 13:21

Przykro mi, że muszę się niezgodzic z takim autorytetem jak kolega wyżej ale niestety zapraszam do czytania Auto Data i serwisówek. Zapłon dla AEE i AEX ustawia się na 6stopni przy 1275 obrotach -AEE i 1500 AEX. Obroty te podnoszone są przez ECU w momencie wprowadzenia go w nastawy podstawowe. Wiec bez komputera i lampy ani rusz. Z resztą życzę powodzenia przy ustawianiu zapłonu dynamicznie regulowanego przez komputer. Raz jest 30 stopni a raz 0. Najpierw trzeba więc go "uspokoic" a do tego konieczne są nastawy podstawowe.
Z resztą nie muszę być dla was żadnym wyznacznikiem. Chcecie to zapytajcie fachowców z elektrody.pl to wam powiedzą.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw mar 12, 2009 14:35

Jacenty85 pisze:Przykro mi, że muszę się niezgodzic z takim autorytetem jak kolega wyżej ale niestety zapraszam do czytania Auto Data i serwisówek. Zapłon dla AEE i AEX ustawia się na 6stopni przy 1275 obrotach -AEE i 1500 AEX. Obroty te podnoszone są przez ECU w momencie wprowadzenia go w nastawy podstawowe. Wiec bez komputera i lampy ani rusz. Z resztą życzę powodzenia przy ustawianiu zapłonu dynamicznie regulowanego przez komputer. Raz jest 30 stopni a raz 0. Najpierw trzeba więc go "uspokoic" a do tego konieczne są nastawy podstawowe.
200% zgodności :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 330 gości