Jaki silnik w VW 1.8 KAT

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

modio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob gru 17, 2005 10:26
Lokalizacja: Olsztyn

Jaki silnik w VW 1.8 KAT

Post autor: modio » śr gru 21, 2005 01:01

Witam wszystkich
Mam taki problem , nie wiem jaki mam typ silnika w moim VW.
Jest to golf 1.8 KAT (dokładnie 1781 ccm) z 87r na pełnym jednopunktowym wtrysku.
Zaczęły mi strasznie falować obroty i chcem troche w tym pogrzebać (nie sam bo jestem elektronikiem a nie mechanikiem) ale musze mieć jakąś intrukcje i do tego potrzebuje typu silnika.
z góry dziękuje



Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » śr gru 21, 2005 01:19

najcześciej typ silnika masz wybity bezpośrednio na nim obok numeru


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » śr gru 21, 2005 01:43

modio pisze:Jest to golf 1.8 KAT (dokładnie 1781 ccm) z 87r na pełnym jednopunktowym wtrysku

No to albo pelny (wielopunktowy) albo jednopunktowy wtrysk :D

Stawiam ze masz silnik o oznaczeniu RP - czyli jedyny silnik na jednopunkcie w mk2 o tej pojemnosci - co do obrotow to sadze ze wyzional ducha silniczek krokowy..



Awatar użytkownika
moment
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: pn paź 17, 2005 13:56
Lokalizacja: grudziądz
Kontakt:

Post autor: moment » śr gru 21, 2005 09:03

ja tez mam 1,8 kat tyle ze z 90r tez na 1 punkcie i oznaczenie mam Rp więc ty też pewnie takie masz. a co do usterki to tak jak pisze storm silnik krokowy to on za to odpowiada. pozdro


adptery, dystanse info PW
S4B5 2,7 biturbo--- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=363667

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr gru 21, 2005 11:30

to masz wtrysk wielopunktowy (pełny) czy jednopunktowy (mono) , najprościej sprawdź sobie piersze 2 litery z poczatku numeru silnika, jest on w dobrze widocznym miejscu, z przodu bloku silnika w okolicach 4-tego cylindra - poniżej świecy na 4-tym cylindrze, jest tam na bloku kawałek zeszlifowanej płaskiej płaszczyzny na której punktowo jest wybity pełny numer silnika, ale z tego co piszesz to chyba masz wtrysk monojetronic czyli silnik 1.8 RP , produkowany w latach: sierpień 86-wrzesień 91. A falowanie obrotów to naprawdopodobniej jak pisza koledzy wina silnika krokowego - dość "popularna" usterka w tych silnikach!



Awatar użytkownika
x86635
TOMEK
Posty: 283
Rejestracja: sob sie 27, 2005 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: x86635 » śr gru 21, 2005 16:03

typ silnika najlatwiej sprawdzic na naklejcew bagazniku ale raczej napewno masz RP



Awatar użytkownika
Mariusz Z.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw gru 09, 2004 22:34
Lokalizacja: Łask

Post autor: Mariusz Z. » śr gru 21, 2005 16:22

Jak ci się uchowała naklejka na pokrywce rozrządu to na niej też jest numer silnika. Stawiam także na RP.



modio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob gru 17, 2005 10:26
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: modio » śr gru 21, 2005 18:17

Dzięki chłopaki za pomoc ja też myślałem że jest to RP. Z tym wtryskiem to troche faktycznie zamieszałęm.Jest jednak problem bo jedyny numer silnika jaki mam to faktycznie płaska płaszczyzna ale nad świecą i numer kończy się literami AA.



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » śr gru 21, 2005 19:02

modio pisze:Jest jednak problem bo jedyny numer silnika jaki mam to faktycznie płaska płaszczyzna ale nad świecą i numer kończy się literami AA.

Nad swieca to numery glowicy - ma sie to nijak do numerow silnika - sprawdz jeszcze w ksiazce pojazdu..



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr gru 21, 2005 19:19

Na pewno nigdzie nie masz numeru? Ani na silniku, ani w karcie pojazdu, ani w dowodzie, ani na naklejce we wnęce koła zapasowego? Oznaczenie silnika to te 2 literki na początku nr silnika. Stawiam na RP. Innych 1.8, na jednopunkcie i z katem nie wstawiali. Co rozumiesz przez pełny jednopunkt - jednopunktowy wtrysk, ale z komputerem i sondą lambda (mono-jetronic)? (czasem niektórzy tak to nazywają, w odróżnieniu od mechanicznego rozpylacza).
Ostatnio zmieniony śr gru 21, 2005 19:45 przez czyś, łącznie zmieniany 1 raz.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » śr gru 21, 2005 19:38

czyś pisze:Pełny jednopunkt = z komputerem i sondą lambda?

Niekoniecznie ;) Np:
PB - na digifancie 1,8 112 KM bez sondy lambda



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr gru 21, 2005 19:43

SToRM pisze:
czyś pisze:Pełny jednopunkt = z komputerem i sondą lambda?

Niekoniecznie ;) Np:
PB - na digifancie 1,8 112 KM bez sondy lambda
To pytanie było raczej do modio, bo trochę namieszał, że ma pełny jednopunkt.
Że 1.8 112 KM bez lambdy, wielopunkt (digifant), to PB to wiem, ba, o ile wiem, to nawet mówi się że to wtrysk "mechaniczny" :)
Skorygowałem pytanie dla jasności.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » czw gru 22, 2005 03:23

czyś pisze:Że 1.8 112 KM bez lambdy, wielopunkt (digifant), to PB to wiem, ba, o ile wiem, to nawet mówi się że to wtrysk "mechaniczny"

Nie, nie Digifant jest wtryskiem polsekwencyjnym elektronicznym :D

K-jetronic i KE-jetronic jest wtryskiem wielopunktowym mechanicznym wystepujacym z sonda lamda lub bez (GX, 9A, PL, KR itd)



modio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob gru 17, 2005 10:26
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: modio » pt gru 23, 2005 16:27

No wkońcu dokopałem się do nalepki w bagażniku i oznaczenie jest GX.Znalazłem też numer silnika (ledwo widoczny).Dziękuje i pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 222 gości