dziwny stuk

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

dziwny stuk

Post autor: Zoltecek » pt gru 23, 2005 00:22

moj golfik III AAM 180i lilka tys.km jezdzony na lotos 10w40 połsyntetyk ma mały problem oturz
1. po zapaleniu zimnego slinika przez 3sek słychac odgłos jakby disel zapalał po ok 3 sek ustepuje i juz nic nie słychac przy odpalaniu
2.czasem jak mocno rozgrzany silnik zapala sie kontrolka cisnienia oleju ale czasem byłem u mechanika mierzył cisnienie na pompie i powiedział ze jest bardzo dobre ale nie powiedział czemu sie zapala



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » pt gru 23, 2005 01:11

może już powoli siadają panewki-niech się ktoś wypowie


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt gru 23, 2005 08:24

t-tas pisze:może już powoli siadają panewki-niech się ktoś wypowie
Bardzo prawdopodobne. Olej uszczelnie luz między panewkami a wałem. Na zimnym silnku oleju jeszcze brak - stukają, a po rozgrzaniu olej ( półsyntety jest rzadszy od minerała) na skutek luzu spada ciśnienie i stąd zapalanie się kontrolki.Być może wystarczy tylko wymiana panewek, bez szlifu wału.Koszt nie jest bardzo duży.
Miałem podobny objaw.



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » pt gru 23, 2005 10:59

hmm a czy to jest duzy wydatek?? kupic nowe panewki?? myslałem ze sie je wymienia dopiero jak zaczynaja pukac cały czas ;/



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt gru 23, 2005 11:25

Jak zaczną pukać cały czas to może się okazać, że do szlifu jest też wał.Wtedy koszty są spore.O wiele więcej pracy, i więcej części do wymiany. Za panewki do mk2 zapłaciłem chyba 70zeta (korbowodowe) , wymiana jest prosta i dość szybka. Miska w dół, wymiana panewek i miska w górę.No i jeszcze ew. uszczelka pod miskę.



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » pt gru 23, 2005 14:45

a nie trzeba oleju wymieniac??



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt gru 23, 2005 14:46

Koniecznie!! i oczywiście filtr. W oleju mogą być jakieś opiłki i załatwisz nowe panewki.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 190 gości