Temperatura płynu chłodniczego.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
emiloss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:30
Lokalizacja: Bronisławów

Temperatura płynu chłodniczego.

Post autor: emiloss » śr mar 11, 2009 00:45

Witam wszystkich. Moja jettka CL od kąd ją mam jeździ bez zarzutu ale, że lubię jak wszystko działa piknie mam parę usterek które chciałbym usunąć. A więc:

Od jakiegoś czasu wskaźnik tęperatóry płynu chłodniczego pokazuje mi pierwszą kropkę po przawej od środka. Przedtem pokazywał równo środek stąd moje tym zainteresowanie. Te róry, dolna i górna od chłodnicy są ciepłe i twarde jak silnik się nagrzeje.

Druga rzecz to olej z takim masełkiem w filtrze powietrza. Oleju mi co dziwne nie ubywa.

Trzecia to jakby przytykanie się silnika na jałowym, jak by gasł na ułamek sekundy.

Czytałem trochę na te tematy, ale nie trafiłem na nic co by mi mogło pomóc. Nie chce znowu kupować na chybił trafił części. Jak byście mogli mi podpowiedzieć co sprawdzić i jak, będę wdzięczny.
Ostatnio zmieniony śr mar 11, 2009 01:13 przez emiloss, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » śr mar 11, 2009 01:32

Co do temperatury to prawdopodobnie termostat masz do wymiany . Koszt jest niewielki ale warto kupić lepszy bo te najtańsze często wysiadają .Co do masełka to normalne jak jeździsz na krótkich trasach olej nie nagrzewa się do normalnej temp pracy i takie coś się wytrąca



Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

Post autor: J3L3N » śr mar 11, 2009 08:50

1. Stawiam na czujnik temperatury lub termostat.Raczej termostat bo boieg jest ciagle otwarty rury cieple i mala temp.
2.Albo dostaje ci sie plyn chlodniczy albo zmieszales oleje.Czasem sie tak robi jak autkiem robisz krutkie odcinki i jest niedogrzany wiec to moze byc to bo termostat ci siadl.
3.Filtr paliwa
Ostatnio zmieniony śr mar 11, 2009 08:51 przez J3L3N, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

Awatar użytkownika
emiloss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:30
Lokalizacja: Bronisławów

Post autor: emiloss » śr mar 11, 2009 10:37

J3L3N, temperatóra jest moim zdaniem za wysoka i poza tym jakby wszystko działa. Czujnik temperatóry od wskaźnika ten od góry wymieniłem więc zostaje termostat.
bibi466, Nie tyle mi chodzi o masełko co bardziej o olej w filtrze powietrza. J3L3N, Olejów nie mieszam bo nie dolewam tylko raz na rok wymieniam cały. Płyn może się i dostaje (bo mi oleju nie ubywa, a nawet przybywa). Co to znaczy i co z tym zrobić?
filtr paliwa nie pamiętam kiedy wymieniałem :grin: więc też wymienie.



Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » śr mar 11, 2009 11:43

Masełko to może sie wziąć z odmy wyczyść odmę powinno być ok.
A temperatura to najprawdopodobniej termostat jak czujniki masz sprawne to tylko termostat możesz to sprawdzić zapal samochód i łap za węże jak dolny i górny nagrzewają sie równocześnie to termostat od wymiany a jak górny złapie temperaturę a dolny zimny dopiero jak płyn będzie miał ponad 80 (najprawdopodobniej 84 lub 87) termostat powinien sie otworzyć i dopiero wtedy dolny wąż powinien być ciepły.


Mosiek

Awatar użytkownika
emiloss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:30
Lokalizacja: Bronisławów

Post autor: emiloss » śr mar 11, 2009 12:53

dzięki mosiek2206, sprawdzę te węrze bo wydaje mi się że nagrzewają się jednocześnie tylko ten dolny jest trochę chłodniejszy. Może mi jeszcze ktoś podpowiedzieć gdzie jest w PN-ce ta odma bo szukałem w książkach i nie znalazłem.



Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » śr mar 11, 2009 13:02

nie szukaj w książce tylko w aucie:) nie jestem do końca pewien ale powinna być z tyłu po lewej stronie silnika taka jakby butelka odkręć ją wlej ropy zatkaj oda końce i szejker (wstrząsaj) i tak aż będzie czysto nie składaj nic do środka bo możesz uszkodzić membranę. te węże na których sie trzyma ta butla też przepłucz i trójnik (miejsce połączenia węża od tej butelki z wężem od miski olejowej i pokrywy zaworów)


Mosiek

Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » śr mar 11, 2009 13:26

co prawda to jest opis jak się czyści odmę w czwórce http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=204228 ale może coś ci to pomoże w twoim przypadku



Awatar użytkownika
emiloss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:30
Lokalizacja: Bronisławów

Post autor: emiloss » śr mar 11, 2009 14:36

Dzięki. Ten opis już wcześniej znalazłem a odmy nie mogłem :grin: . Jak wróci do domu moja jetka to sobie jeszcze raz poszukam. Ten olej do obudowy filtra powietrza leci takim wężykiem z pokrywy zaworów. Ma to jakiś związek z odmą?



Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: tursky » śr mar 11, 2009 14:52

Jesli chodzi o termostat to polecam firmy Wahler, kosztuje 25 zl z pelnym pakietem uszczelek i uszczelniaczy :) a mysle ze wszyscy potwierdza ze jest dobry. Napisales w ktoryms poscie ze Ci przybywa oleju, czyli dostaje sie plyn chlodniczy, jest to typowa przyczyna wadliwej uszczelki pod glowica ale mozliwe ze ktos kto sie bardziej na tym zna, wykluczy ta wersje.


Szukasz idealnej kobiety??...wez piwo i idz do garażu ;)

Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » śr mar 11, 2009 15:10

emiloss pisze:Ten olej do obudowy filtra powietrza leci takim wężykiem z pokrywy zaworów
w mk II tam więcej nic nie ma z tego co sobie przypominam

[ Dodano: 11 Mar 2009 14:13 ]
tursky pisze:Jesli chodzi o termostat to polecam firmy Wahler, kosztuje 25 zl z pelnym pakietem uszczelek i uszczelniaczy :) a mysle ze wszyscy potwierdza ze jest dobry
zgadzam się kiedyś kupiłem verneta i za miesiąc musiałem go wywalić bo cały czas był otwarty
Ostatnio zmieniony śr mar 11, 2009 15:11 przez bibi466, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
emiloss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:30
Lokalizacja: Bronisławów

Post autor: emiloss » śr mar 11, 2009 15:51

Dzięki. Właśnie miałem pytać jakiej firmy termostat polecacie.
Skoro z teko wężyka od kopuły silnika do obudowy filtra leci mi ta maź to czy pod tą pokrywą też trzeba przeczyścić tak jak odmę?
Pytań dużo bo do sklepu daleko i chciało by się kupić od razu jak najwięcej potrzebnych części żeby nie jeździc bez przerwy :grin:



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » śr mar 11, 2009 16:15

Pod pokrywą nie ma sensu tam temperatura jest dość wysoka i tam raczej się ta maź nie zbiera



Awatar użytkownika
emiloss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:30
Lokalizacja: Bronisławów

Post autor: emiloss » śr mar 11, 2009 17:04

mosiek2206, odmy tej jak by butelki nie znalazłem. Jade po ten termostat bo coprawda się otwiera ale jak by za puźno. Dolna rura od chłodnicy jest zimna mimo, że wskazówka mija połowę skali.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 476 gości