problem z temp. wody.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

marian5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lut 21, 2008 22:54
Lokalizacja: Kutno

problem z temp. wody.

Post autor: marian5 » pn mar 09, 2009 19:12

panowie mam problem z temp wody, zegar pokazuje mi 70 stopni a wiem ze powinno byc ok 90. wentylator załącza sie normalnie przy ok 73 stopnie. to wina czujnika czy moze zegar zle pokazuje. podpowiedzcie cos.



Awatar użytkownika
arek2242
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw sty 29, 2009 23:22
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: arek2242 » pn mar 09, 2009 23:31

sprawdz termostat.prawdopodobnie sie nie domyka...



Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: LASOT-A » pn mar 09, 2009 23:31

Wymień termostat na WAHLER`a


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: problem z temp. wody.

Post autor: miś fazi » pn mar 09, 2009 23:34

marian5 pisze:panowie mam problem z temp wody, zegar pokazuje mi 70 stopni a wiem ze powinno byc ok 90. wentylator załącza sie normalnie przy ok 73 stopnie. to wina czujnika czy moze zegar zle pokazuje. podpowiedzcie cos.
to i tak troszke za wcześnie włącza sie wentylator



pawel kog
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt gru 26, 2008 11:50
Lokalizacja: irlandia

Post autor: pawel kog » pn mar 09, 2009 23:38

jezeli wskazuje ci niewlasciwa temperature to moze byc czujnik.
przy 90 stopniach powinien miec okolo 200-270 omow . zmiez sobie miernikiem.

[ Dodano: 09 Mar 2009 21:39 ]
jezeli wskazuje ci niewlasciwa temperature to moze byc czujnik.
przy 90 stopniach powinien miec okolo 200-270 omow . zmiez sobie miernikiem. miedzy koncowkami 1 i 3 miedzy 2 i 4 powinna byc polowa tej wartosci


pozdrowienia

maverick1977
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz gru 14, 2008 20:59
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: maverick1977 » wt mar 10, 2009 00:59

Witam
To się podłączę do tematu...Mam Borę rok 2000 silnik benzyna 2.0 wersja na USA.
Problem jest tego typu. W okresie zimowym zauważyłem straszne wahania temperatury tzn.: raz było 80 a za chwilkę spadała do 60 i nigdy nie dochodziła do 90!!!
Pojechałem do warsztatu i sprawdzili mi tak wszystko nawet jakimiś czujnikami laserowymi i stwierdzono, że wszystko jest ok. Tzn temp jest w porządku, wentylator włącza się w odpowiednim momencie. Natomiast teraz jak temperatury poszły w górę to jest powyżej 4 stopni to silnik się grzeje normalnie i wskazówka pokazuje równe 90 stopni i nie zauważam wahań. Macie pomysły co może być przyczyną takich rzeczy?? Z góry dzięki za pomoc.


Maverick1977

marian5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lut 21, 2008 22:54
Lokalizacja: Kutno

Post autor: marian5 » śr mar 11, 2009 11:39

ale jezeli termostat bedzie walniety to wentylator sie wczesniej bedzie załaczał przy ok 70 stopniach



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr mar 11, 2009 11:43

nie , bo temperature masz z czujnika , a wentylator załącza niezależnie wyłącznik termiczny w chłodnicy



marian5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lut 21, 2008 22:54
Lokalizacja: Kutno

Post autor: marian5 » śr mar 11, 2009 12:19

czyli prawdopodobnie wskaznik temp walniety. albo od wentylatora mam racje?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr mar 11, 2009 12:37

tak , ale stawiałbym na czujnik temperatury



pablo111l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:44
Lokalizacja: ostróda

Post autor: pablo111l » śr mar 11, 2009 14:56

witam mam to samo ale w golfie mk II
ja wiem że to jest albo wskaźnik na desce albo od niego czujnik
bo temp mam dobrą
wskaźnik przekłamuje mnie o ok 10 stopni.
Wymieniłem u siebie termostat i temp już trzymał stałą ale pokazywało na desce mniej.
Moja propozycja:
nagrzej silnik i otwórz zbiornik od chłodziwa
termostat ci sie otwiera przy 86 stopniach a poznasz to po tym że zacznie się ruch chłodziwa w zbiorniku
chwilę później powinien załączyć się wiatrak z niezależnym czujnikiem przy chyba 93 stopniach
wtedy będziesz wiedział czy jakiś czujnik okłamuje czy rzeczywiście masz za małą temperaturę



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości