Klima
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Klima
Co trzema zmienić/przerobić żeby instalacje na stary czynnik R12 można było nabić tym nowym R13a??
toffic pisze:chodzi o o-ringi przy połączeniu węzy itp?? a co z kompresorem??greg pisze:uszczelki wszystkie to na pewno
kompresorowi nic niebedzie tylko calosc musi byc wyczyszczona niemoze byc grama stareg plynu bo oba jakos sie gryza tak mi powiedzieli jak nabijalem u siebie i podobno na nowym czynniku weze moga dlugo nieposluzyc jak mam zalana swoja skladanke klimy nowym czynnikiem i narazie rok i nic sie niedzieje
mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7
1/4 mili best et 12.7
a te zaworki do nabijania są takie same w instalacjach na stary i nowy??golfiarz1 pisze:kompresorowi nic niebedzie tylko calosc musi byc wyczyszczona niemoze byc grama stareg plynu bo oba jakos sie gryza tak mi powiedzieli jak nabijalem u siebie i podobno na nowym czynniku weze moga dlugo nieposluzyc jak mam zalana swoja skladanke klimy nowym czynnikiem i narazie rok i nic sie niedzieje
Napewno trzeba wymienić węże, ponieważ R134a ma mniejsze cząsteczki od R12 i po stronie wysokiego ciśnienia bedzie powoli uciekal czynnik, a po stronie niskiego bedzie zasysalo wilgoć z powietrza co dalej spowoduje tworzenie kulek lodu przy zaworze rozprężnym przed parownikiem. Węże na R134a mają wkladkę teflonową zapobiegającą przenikania. Pozatym muszą być na lączeniach oringi z tego samego powodu. Należy również zalać olej PAG 100 (syntetyczny) gdyż olej mineralny(stary) w polaczeniu z R134a jest żrący. Cala reszta czesci moze zostac taka sama, dla pewnosci mozna wymienic filtr osuszacz.
Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 19:53 przez sify86, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 256 gości