witam,
mam problem ponieważ stałem się nabywcą mk2 1,3 + gaz wtrysk.
I otóż silnik nawet po odpaleniu (nie wazne czy ciepły czy zimny), na luzie, np jak dojezdzam i stoje na światłach silnik gaśnie.. by nie zgasł muszę lekko wciskać pedał gazu na luzie. Co to może być?? przepływomierz?
gaśnie na niskich obrotach
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 56
- Rejestracja: ndz gru 07, 2008 22:47
- Lokalizacja: Słupsk
-
- Mały gagatek
- Posty: 56
- Rejestracja: ndz gru 07, 2008 22:47
- Lokalizacja: Słupsk
Różnie. Ogólnie to zmora tych silników. Proponuję sprawdzić po kolei:
1. Obejrzyj, czy odma nie jest popękana ani dziurawa. Najlepiej na jakiś czas ją w ogóle odepnij i zaślep otwór (np. korkiem od wina ) w trójniku, do którego dochodzi wąż od filtra z odmy. Jeśli nie wiesz gdzie to jest: znajdź gumowy wężyk przykręcony u góry do pokrywy zaworów, na samym wierzchu silnika. Podążaj za tym wężykiem aż znajdziesz gumowy zapiankowany trójnik, do którego on wchodzi (po lewej na dole za silnikiem). Z tego trójnika podążaj dalej wzdłuż grubszego gumowego węża do góry, miniesz taką mini baryłkę plastikową, grzybopodobny zawór i dochodzisz do trójnika, który łączy się z wlotem powietrza do przepustnicy. Jesteś na miejscu. Jeśli pomoże, to problem rozwiązany, jeśli nie to:
2. Sprawdź szczelność dolotu - od przepływomierza odkręć ten gruby gumowy wąż i spróbuj w niego dmuchnąć. Łatwo wyczujesz czy trzyma ciśnienie, czy powietrze gdzieś ucieka. Koniecznie potem umyj buzię. Jeśli ucieka, to znalazłeś powód, jeśli nie to:
3. Sprawdź, czy prawidłowo podłączone są wszystkie 3 wężyki podciśnieniowe z przepustnicy. Jeden powinien dochodzić do grzypopodobnego zaworka na listwie wtryskowej, drugi do podobnego zaworka na aparacie zapłonowym, a trzeci do jeszcze jednego zaworka po lewej stronie w okolicach filtra powietrza. Jeśli któregoś brakuje lub jest nieszczelny, to masz przyczynę, jeśli nie to:
4. Odkręć sobie świece i obejrzyj elektrody. Mogą być już wypalone (powierzchnia będzie matowa i nierównomierna, z wżerami). Jeśli tak będzie, to wymień świece. Mogą być też np. pokryte czarnym nalotem, wtedy mieszanka jest zbyt bogata. Ale jeśli jeździsz głównie na gazie to raczej tak nie będzie. Jeśli nie pomoże to:
5. W nocy popryskaj spryskiwaczem z wodą na przewody wysokiego napięcia, potem odpal silnik (w tej kolejności, nie odwrotnie). Jeśli zobaczysz pod maską pokaz małych błyskawic, to przewody masz do wymiany (i szansę na romantyczny wieczór w garażu), jeśli nie to:
6. Odepnij sondę lambda i zobacz czy to pomoże przy jeździe na benzynie. Jeśli tak, to możesz mieć dwa problemy: źle wyregulowany gaz i skopaną sondę lambda, a to dość prawdopodobne bo sonda lambda szybko się psuje przy źle wyregulowanym gazie. Jeśli odpięcie sondy pomoże, to sonda do wymiany a gaz do regulacji. Jeśli nie pomoże to:
7. Obejrzyj, czy przepustnica nie jest zasyfiona. Odkręć czarną plastikową kopułkę (2 śruby), do której wchodzi gruby gumowy wąż dolotowy (GGWD). W ten sposób będziesz mógł zajrzeć sobie do przepustnicy. Uważaj, żeby nic nie wpadło do środka ani żeby nie zgubić gumowej uszczelki spomiędzy tego plastiku a przepustnicy, bo będziesz miał przechlapane. Jeśli przepustnica jest zasy... mocno brudna to odkręć całą i wyczyść benzyną ekstrakcyjną lub rozpuszczalnikiem. Jeśli nie, to:
8. Sprawdź czy zapłon jest dobrze ustawiony. Jeśli posiadasz lampę lub inny sprzęt do regulacji to ok, jeśli nie to niestety tylko mechanik pomoże. Jeśli zapłon jest w porządku, to:
9. Sprawdź, czy na korku od wlewu oleju nie ma nalotu przypominającego majonez lub musztardę oraz czy w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego nie ma plam oleju. Jeśli tak, to masz prawdopodobnie problem z uszczelką głowicy, jeśli nie to:
10. Jedź do mechanika, niech on się dalej martwi.
Pozdrawiam
1. Obejrzyj, czy odma nie jest popękana ani dziurawa. Najlepiej na jakiś czas ją w ogóle odepnij i zaślep otwór (np. korkiem od wina ) w trójniku, do którego dochodzi wąż od filtra z odmy. Jeśli nie wiesz gdzie to jest: znajdź gumowy wężyk przykręcony u góry do pokrywy zaworów, na samym wierzchu silnika. Podążaj za tym wężykiem aż znajdziesz gumowy zapiankowany trójnik, do którego on wchodzi (po lewej na dole za silnikiem). Z tego trójnika podążaj dalej wzdłuż grubszego gumowego węża do góry, miniesz taką mini baryłkę plastikową, grzybopodobny zawór i dochodzisz do trójnika, który łączy się z wlotem powietrza do przepustnicy. Jesteś na miejscu. Jeśli pomoże, to problem rozwiązany, jeśli nie to:
2. Sprawdź szczelność dolotu - od przepływomierza odkręć ten gruby gumowy wąż i spróbuj w niego dmuchnąć. Łatwo wyczujesz czy trzyma ciśnienie, czy powietrze gdzieś ucieka. Koniecznie potem umyj buzię. Jeśli ucieka, to znalazłeś powód, jeśli nie to:
3. Sprawdź, czy prawidłowo podłączone są wszystkie 3 wężyki podciśnieniowe z przepustnicy. Jeden powinien dochodzić do grzypopodobnego zaworka na listwie wtryskowej, drugi do podobnego zaworka na aparacie zapłonowym, a trzeci do jeszcze jednego zaworka po lewej stronie w okolicach filtra powietrza. Jeśli któregoś brakuje lub jest nieszczelny, to masz przyczynę, jeśli nie to:
4. Odkręć sobie świece i obejrzyj elektrody. Mogą być już wypalone (powierzchnia będzie matowa i nierównomierna, z wżerami). Jeśli tak będzie, to wymień świece. Mogą być też np. pokryte czarnym nalotem, wtedy mieszanka jest zbyt bogata. Ale jeśli jeździsz głównie na gazie to raczej tak nie będzie. Jeśli nie pomoże to:
5. W nocy popryskaj spryskiwaczem z wodą na przewody wysokiego napięcia, potem odpal silnik (w tej kolejności, nie odwrotnie). Jeśli zobaczysz pod maską pokaz małych błyskawic, to przewody masz do wymiany (i szansę na romantyczny wieczór w garażu), jeśli nie to:
6. Odepnij sondę lambda i zobacz czy to pomoże przy jeździe na benzynie. Jeśli tak, to możesz mieć dwa problemy: źle wyregulowany gaz i skopaną sondę lambda, a to dość prawdopodobne bo sonda lambda szybko się psuje przy źle wyregulowanym gazie. Jeśli odpięcie sondy pomoże, to sonda do wymiany a gaz do regulacji. Jeśli nie pomoże to:
7. Obejrzyj, czy przepustnica nie jest zasyfiona. Odkręć czarną plastikową kopułkę (2 śruby), do której wchodzi gruby gumowy wąż dolotowy (GGWD). W ten sposób będziesz mógł zajrzeć sobie do przepustnicy. Uważaj, żeby nic nie wpadło do środka ani żeby nie zgubić gumowej uszczelki spomiędzy tego plastiku a przepustnicy, bo będziesz miał przechlapane. Jeśli przepustnica jest zasy... mocno brudna to odkręć całą i wyczyść benzyną ekstrakcyjną lub rozpuszczalnikiem. Jeśli nie, to:
8. Sprawdź czy zapłon jest dobrze ustawiony. Jeśli posiadasz lampę lub inny sprzęt do regulacji to ok, jeśli nie to niestety tylko mechanik pomoże. Jeśli zapłon jest w porządku, to:
9. Sprawdź, czy na korku od wlewu oleju nie ma nalotu przypominającego majonez lub musztardę oraz czy w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego nie ma plam oleju. Jeśli tak, to masz prawdopodobnie problem z uszczelką głowicy, jeśli nie to:
10. Jedź do mechanika, niech on się dalej martwi.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 117 gości