Rozrząd 1.8i 8v w silniku RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
emsikemsik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)

Rozrząd 1.8i 8v w silniku RP

Post autor: emsikemsik » ndz lut 01, 2009 17:13

Siemka
Czy ktoś z forumowiczów może mi napisać czy jest ciężko wymienić pasek rozrządu w 1.8i 8v, gdzie mogą się znajdować znaki na kołach od rozrządu i co warto wymienić dodatkowo podczas wymiany paska.

Pozdro dla wszystkich

:bajer:
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 17:14 przez emsikemsik, łącznie zmieniany 1 raz.


Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.

Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: pancur0 » ndz lut 01, 2009 17:16

raczej nie powinno to sprawić większych problemów.
najlepiej cały rozrząd razem z rolką napinacza ;)


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » ndz lut 01, 2009 17:59

napewno rolke tez trzeba zmienic w RP

a znaki sa na kole pasowym i dolnym kole zebatym musza sie pokryc natomiast znak na kołku wałka rozrządu powinien byc ustawiony na pokrywe zaworów (na frontowa krawedz)


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Tomek_Dx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pt sty 07, 2005 01:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Dx » ndz lut 01, 2009 19:09

Oczywiście przy wymianie paska trzeba też wymienić rolkę. Paski tylko Conti lub Gates, możesz się pokusić nawet o oryginał z ASO koszt 100 pln a robisz to przecież raz na 90tys km Dodatkowo rolka tylko SKF lub oryginał z ASO. Po wymianie aby wszytsko chodziło jak w zegarku to trzeba ustawić zapłon i to lampą!!! a nie jak to robią pseudo mechanicy na słuch czy inną chałupniczą metodę. Uważaj na naciąg paska trzeba to zrobić dobrze. Pasek w połowie długości powinien dac się kciukiem i wskazujacym przekręcić o 90 stopni przy zimnym silniku. Po nagrzaniu silnik się rozszerzy i pasek się naciaga bardziej!!! Na początku nie zdawałem sobie sprawy jaka to różnica i naciagnąłem zbyt mocno. Oczywiście zbyt słaby naciąg może spowodować przeskoczenie kół i dodatkowe kłopoty. Dobrze aby robił to ktoś z doświadczeniem.


Tomek Dx

Awatar użytkownika
emsikemsik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)

Post autor: emsikemsik » ndz lut 01, 2009 19:32

A jakie do tego uszczelniacze (zymeryngi) na wałki ( na zapłonowy też trzeba jakiś uszczelniacz?).
pozdro
:bigok:
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 19:33 przez emsikemsik, łącznie zmieniany 1 raz.


Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.

Tomek_Dx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pt sty 07, 2005 01:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Dx » ndz lut 01, 2009 23:53

A wycieka Ci olej że chcesz zmieniac uszczelniacze? Ja jeżdżę już 280tys bez wymiany simeringów i wszystko OK


Tomek Dx

Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Andrzej1963 » pn lut 02, 2009 00:08

Tomek_Dx pisze:Dodatkowo rolka tylko SKF lub oryginał z ASO. Po wymianie aby wszytsko chodziło jak w zegarku to trzeba ustawić zapłon i to lampą!!!
z tą jakością f-my SKF to już mit niestety,części znacznie odbiegają w negatywną stronę w stosunku do tego co było np. 2 lata temu. Z tym zapłonem to też dla mnie nowość, wymieniałem rozrząd wszystko poustawiane jak należy i autko chodzi tak jak przed wymianą (super), a zapłonu żadnego nie ruszałem,więc nie wiem czy to nie dodawanie sobie dodatkowych czynności.


Andrzej

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn lut 02, 2009 00:15

Tomek_Dx, cos Ci sie chyba pomerdało z tym zapłonem.
A paski conti sie zmienia co 60 tys.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lut 02, 2009 01:43

emsikemsik, otwierasz w osłonie skrzyni dziure, tam na kole zamachowym, tam masz dwa znaki, jedno takie glebsze naciecie masz od rozrzadu , drugie mniejsze od zapłonu,
jak masz pasek sciagniety to krecisz wałem , az znak głeboki pokryje Ci sie z dziobkiem na obudowie skrzyni ( tak ustawiasz wał korbowy )
kolejna sprawa to walek posredni czyli zapłonu , zdejmujesz kopulke, palec , pod palcem masz taka osłonke, zdejmujesz ja i zakladasz palec , na obuwie aparatu masz kreske, na to ma byc skierowany palec ( albo inaczej , po kablach masz trafic na pierwszy cylinder, liczac od kola rozrzadu )
kolejna sprawa to walek rozrzadu , tam juz jest lepiej , bo masz oznaczenie na kole O T , pokrywasz to ze znakiem na czarnym plastiku i to wszsytko jezeli chodzi o rozrzad, spinasz to paskiem napinasz tak jak kolega wyzej napisał, zebys mogł maxymalnie przekrecic o 90 stopni naprzeciw rolki napinajacej.

co do ustawienia zapłonu to dobrze jakbys mial lampe strobo , inaczej sie za to nie bierz.
Odpalasz auto zapinasz lampe i luzujesz kluczem 13 srube mocujaca aparat zapłonowy , swiecisz w dziure i krecisz aparatem tak zeby to małe naciecie ( do rozrzadu potrzebne jest to głebsze ) pokryło sie z ta strzalka na obudowie skrzyni, tak masz ustawiony zapłon na 6 stopni na wyprzedzeniu , bedziesz widzial jaka to jest roznica w odległosci od znaku zapłonu do znaku rozrzadu , , kiedys to liczylem i to jest okolo 2 cm nawet chyba nie, w kazdym badz razie mozesz sobie okreslic w przypadku jezeli jedzisz na LPG gdzie bedzie wyprzedzony zapłon na ok 10 stopni ( czyli 6 do PB i dodatkowo kilka do LPG ) , tak skonfigurowane auto bedzie smigac :)

mozesz dla pewnosci przekrecic jeszcze całoscia przed odpalniem, tak dla pewnosci ze pasek sie ułozyl ok , ze weszło w zeby wszystko , bo akurat RP jest bezkolizyjny wiec nawet jaks ie zerwie pasek to nic mu sie nie stanie , ale szkoda by było jakby gdziesna dole pasek nie wskoczyl w zeby i przy odpalaniu po prostu zeby wyrwało z paska :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
emsikemsik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)

Post autor: emsikemsik » pn lut 02, 2009 19:04

guti pisze:co do ustawienia zapłonu to dobrze jakbyś miął lampę strobo , inaczej się za to nie bierz.
Odpalasz auto zapinasz lampę i luzujesz kluczem 13 śrubę mocującą aparat zapłonowy , świecisz w dziurę i kręcisz aparatem tak żeby to małe nacięcie ( do rozrządu potrzebne jest to głębsze ) pokryło się z ta strzałką na obudowie skrzyni, tak masz ustawiony zapłon na 6 stopni na wyprzedzeniu , będziesz widział jaka to jest różnica w odległości od znaku zapłonu do znaku rozrządu , , kiedyś to liczyłem i to jest około 2 cm nawet chyba nie, w każdym bądź razie możesz sobie określić w przypadku jeżeli jeździsz na LPG gdzie będzie wyprzedzony zapłon na ok 10 stopni ( czyli 6 do PB i dodatkowo kilka do LPG ) , tak skonfigurowane auto będzie śmigać
A jak zapłonu nie będę ruszał podczas zmiany paska to nic się nie poprzestawia jak nie chcą co ruszę wałkiem pośrednim od zapłonu? Czy starać się całkiem go omijać bo lampy strobo nie posiadam.

[ Dodano: 02 Lut 2009 19:07 ]
jest


Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.

Awatar użytkownika
Monsteer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: pn mar 13, 2006 16:59
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Monsteer » ndz mar 08, 2009 01:10

Powoli zbliża mi się termin wymiany rozrządu ale powiem wam Panowie , że poprzednio jak zapłon ustawiałem na lampie ale to nie było to. Ustawiłem więc na słuch... rozgrzałem silnik i kręciłem aparatem aż silnik ładnie pracował. Może dlatego, że chodzi na LPG stroboskop mnie kłamał? Poza tym warto od razu wymienić pompę wody. Teraz kupiłem pasek Gates + rolka SKF + pompa SKF 175zł/komplet wraz z przesyłką. Wymienię sam.



Awatar użytkownika
kiler_444
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 17:04
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Post autor: kiler_444 » ndz mar 08, 2009 11:37

A jak zapłonu nie będę ruszał podczas zmiany paska to nic się nie poprzestawia jak nie chcą co ruszę wałkiem pośrednim od zapłonu? Czy starać się całkiem go omijać bo lampy strobo nie posiadam.

Zawsze podczas wymiany rozrzadu wałek posredni ulegnie minimalnemu obrotowi i dlatego po wymianie paska lepiej sprawdzic zapłon lampą stroboskopowa


SPRZEDAM UCHWYTY NA KLUCZE PŁASKIE http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=276181



kiler_444

MisiekVWV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn mar 09, 2009 00:29
Lokalizacja: Osw
Kontakt:

Post autor: MisiekVWV » pn mar 09, 2009 00:53

mozesz zrobic to bez rusznia zaplonu(bez uzycia lampy strobo).Tylko przed sciagnieciem starego paska zaznacz sobie najlepiej korektorem bialym polozenie kol zebatych w stosunku do bloku i glowicy, to przy zakladaniu nowego napewno sie nie rabniesz. :bigok: kiler_444, jak ci sie moze przestawic walek posredi jak jest na kole zebatym???? :chytry: :chytry: pozdro



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn mar 09, 2009 00:56

MisiekVWV pisze:jak ci sie moze przestawic walek posredi jak jest na kole zebatym???? :chytry: :chytry: pozdro
pewnie chodziło mu o to ze jak sciagasz pasek to mozesz obrocic posrednim :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 316 gości