Wentylator Bora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tomus18ck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt lut 27, 2009 22:31
Lokalizacja: Kielce

Wentylator Bora

Post autor: Tomus18ck » pt mar 06, 2009 20:49

witam wszystkich mam tamie małe pytanko może mi ktoś pomoże >> przy jakiej temperaturze załącza sie wentylator w Bora 1.9 TDI 116 KM



MaciusieK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr maja 07, 2008 21:48
Lokalizacja: Kraków

Re: Wentylator Bora

Post autor: MaciusieK » pt mar 06, 2009 21:02

Tomus18ck pisze:witam wszystkich mam tamie małe pytanko może mi ktoś pomoże >> przy jakiej temperaturze załącza sie wentylator w Bora 1.9 TDI 116 KM
Z tego, co mi wiadomo, to 1szy bieg zalacza sie po pelnym otwarciu termostatu, czyli przy 87st C.

Jesli sie myle, to niech mnie ktos poprawi :)

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Tomus18ck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt lut 27, 2009 22:31
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Tomus18ck » pt mar 06, 2009 21:05

no własnie a tu dochodzi do 90 i wentylator nie chodzi :)

[ Dodano: 06 Mar 2009 20:09 ]
i na dodatek jeszcze przy 90st C chłodnica jest zimna :( co to może być



indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » pt mar 06, 2009 21:23

Wszystko masz ok, nie szukaj dziury w całym :hmm: .



Awatar użytkownika
Tomus18ck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt lut 27, 2009 22:31
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Tomus18ck » pt mar 06, 2009 21:24

indyczes pisze:Wszystko masz ok, nie szukaj dziury w całym :hmm: .



JAK by było wszustko ok to wentylator by sie załączył



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » pt mar 06, 2009 21:45

Na wszelki wypadek wymień termostat tylko najlepiej na oryginał bo zamienniki często padają i powinno być ok



Awatar użytkownika
Tomus18ck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt lut 27, 2009 22:31
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Tomus18ck » pt mar 06, 2009 21:49

bibi466 pisze:Na wszelki wypadek wymień termostat tylko najlepiej na oryginał bo zamienniki często padają i powinno być ok

a nie orientujesz się ile to cos będzie kosztować :)



MaciusieK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr maja 07, 2008 21:48
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MaciusieK » pt mar 06, 2009 22:01

Tomus18ck pisze:
bibi466 pisze:Na wszelki wypadek wymień termostat tylko najlepiej na oryginał bo zamienniki często padają i powinno być ok

a nie orientujesz się ile to cos będzie kosztować :)
Ja wymienilem na zamiennik Wahlera, kosztowal 30zl, na allegro sa niby oryginaly po 48zl, ale raczej to podroby, wiec unikaj ich.

W ASO ok 110zl sobie krzycza za oryginal.

Jak juz chcesz wymieniac termostat, to polecam Ci tego Wahlera - auto nagrzewa sie do "deskowych" 90st po 8km jazdy miejskiej.



indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » pt mar 06, 2009 22:08

Jeśli osiąga temperaturę 90°C i ją utrzymuje, to wymiana termostatu jest bezcelowa. Jeśli piszesz, że chłodnica jest zimna, to po co niby ma się załączać wentylator? Czy ogrzewania działa prawidłowo? Przy obecnych temparaturach po jakim dystansie osiąga 90°C? Dobrze by było zobaczyc jaką temperaturę widzi VAG.
Ostatnio zmieniony pt mar 06, 2009 22:10 przez indyczes, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Tomus18ck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt lut 27, 2009 22:31
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Tomus18ck » pt mar 06, 2009 22:16

O ile mi wiadomo to chłodnica powinna bys ciepla jezeli samochód ma temperature 90st C

szybko własnie łapie temperature bo silnik był zimny przejechałem 2-3 km i maiłem 90st



indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » pt mar 06, 2009 22:22

No to faktycznie może być przycięty termostat. Inna sprawa jest taka, że na desce masz 90 a w rzeczywistości może być dużo mniej, oszukuje czujnik temperatury. Dlatego wskazane jest sprawdzić na VAG-u jaka jest temperatura na blat i do ECU. Inną metodą jest pomiar temperatury cieczy przy pomocy termometru w zbiorniczku wyrównawczym.
Ostatnio zmieniony pt mar 06, 2009 22:27 przez indyczes, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Tomus18ck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt lut 27, 2009 22:31
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Tomus18ck » pt mar 06, 2009 22:25

No nic wymienię Ten termostat i zobacze jak to wszystko bedzie chodziło :)

wielkie dzięki :) pozdr



indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » pt mar 06, 2009 22:29

A po dłuższej jeżdzie chłodnicz robi się ciepła? Obydwa węże od chłodnicy są ciepłe?Inna sprawa, jak byś miał przycięty termostat, to pewnie już dawno by poszła uszczelka pod głowicą. Przed wymianą termostatu jednak wskazany by był pomiar tempratury cieczy.
Ostatnio zmieniony pt mar 06, 2009 22:31 przez indyczes, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Tomus18ck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt lut 27, 2009 22:31
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Tomus18ck » pt mar 06, 2009 22:33

To mnie własnie ruszyło ten wąż co idzie od termostatu jest zimny a ten drugi jest ciepły :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 433 gości