swieżo po wymianie termostatu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr gru 21, 2005 19:04

gribu pisze: jest ona przymocowana pięcioma śrubam
Łapa jest mocowana do silnika trzema śróbami, dwie od spodu, jedna od strony koła pasowego. Trzeba jeszcze odkręcić dwie śóby na których reguluje sie naciąg paska u dołu pompy, oraz poluzować wzdłużną śróbę w łapie na której pompa się przekręca w czasie naciągnia paska. W 2.0 tak jest przynajmniej. Potem pompę z łapą można odchylić w dół, trzyma się na przewodach wspomagania, tylko nie za mocno żeby nie urwać mocowania przewodów.

[ Dodano: Sro Gru 21, 2005 6:06 pm ]
można obejść sie bez kanału, podnieść maksymalnie przód na podnośniku, odkręcić koło i niezły dostęp jest, ale trzeba sie położyć niestety na pleckach.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr gru 21, 2005 19:38

Też tak mam w 1.8 benzin i to ustrojstwo jest tak skonstruowane że część płynu i tak jest wtłaczana do chłodnicy.

Płyn nie uczony i głupek nie wie, że jak jest zimno na dworzu to zaraz po opuszczeniu głowicy czarnym króćcem z czujnikami, to ma nie leźć prosto na chłodnicę i mieszać się częściowo z tym z chłodnicy, tylko że się skręca w prawo i w dół do przewodu obejściowego do termostatu. I przy -10 na zewnątrz płyn 80 stopni, a na włączonym ogrzewaniu nawet mniej.

I co to zresztą za ogrzewanie.... Termostat najpierw Vernet, potem Wahler i tylko trochę lepiej.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr gru 21, 2005 19:46

czyś pisze:ma nie leźć prosto na chłodnicę
eno nie narzekaj na golfiki :) ten płyn co prawda jest całkiem tępy, ale do chłodnicy ci nie ma prawa wejść póki termostat nie otwarty. A ze temperatura płynu trochę spada przy włączonym ogrzewaniu no norma


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
boberro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt gru 20, 2005 20:30
Lokalizacja: WROCŁAW/BRZEG
Kontakt:

Post autor: boberro » śr gru 21, 2005 20:14

Wspomaganie jest więc odpuszczam temat samemu pewnie cos spieprze. THX


"KTO PŁACI MAŁO TEN MA NA BIAŁO"

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr gru 21, 2005 20:21

taz pisze:Zasłońcie chłodnice do połowy bo innego wyjścia chyba nie ma. U brata w MK3 jest to samo, ale to chyba już tak jest w zimę
zgadzam się z tym, pisanie że to nic nieda to bzdura bo nawet przy zamknietym termostacie to i tak część wody idzie w duzy układ


:-k ...

jancik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw lis 10, 2005 17:09
Lokalizacja: Bytom

Post autor: jancik » śr gru 21, 2005 22:15

Też jestem po wymianie termostatu,narobiłem się jak koń,cztery śruby z podstawy pompy wspomagania i maż dostęp do obudowy termostatu,ale najpierw sprawdź czy po prostu nie spadł ci poziom płynu chłodzącego bo wtedy czujnik temperatury będzie przekłamywał ja tak miałem,jak się układ odpowietrzy ,a dzieje się to po dobrym nagrzaniu silnika,może nawet kilku krotnym ,to poziom płynu spada,jak go uzupełnisz to wszystko wróci do normy.Przy kilku stopniowym mrozie po przejechaniu kilkunastu kilometrów musisz mieć 90%.Pozdrawiam i powodzenia



tommmeek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 13:53
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tommmeek » śr gru 21, 2005 22:47

jancik pisze:Też jestem po wymianie termostatu,narobiłem się jak koń,cztery śruby z podstawy pompy wspomagania i maż dostęp do obudowy termostatu,ale najpierw sprawdź czy po prostu nie spadł ci poziom płynu chłodzącego bo wtedy czujnik temperatury będzie przekłamywał ja tak miałem,jak się układ odpowietrzy ,a dzieje się to po dobrym nagrzaniu silnika,może nawet kilku krotnym ,to poziom płynu spada,jak go uzupełnisz to wszystko wróci do normy.Przy kilku stopniowym mrozie po przejechaniu kilkunastu kilometrów musisz mieć 90%.Pozdrawiam i powodzenia
Ja, młody jelonek wydałem na wymiane 70 zł :( Poziom płynu jest OK. Właśnie wróciłem z ponownego nagrzania silnika. Temperatura 90 st . troszke sie podwyższy to załacza sie wiatrak. Czyli tak jak powinno być. Mam nadzieje ze sie odpowietrzył juz solidnie. Jeśli jutro podczas jazdy znowu bedzie stało na 70st to zastanowie się nad zasłonięciem części chłodnicy tak jak niektórzy sugerowali. Może to coś pomoże :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr gru 21, 2005 22:51

Uwierz faktom. Jeśli temperatura aż do 70 spada to masz zły termostat.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

tommmeek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 13:53
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tommmeek » śr gru 21, 2005 23:23

Paweł Marek pisze:Uwierz faktom. Jeśli temperatura aż do 70 spada to masz zły termostat.
Termostat WAHLER. niby najlepszy. jeśli podczas postoju dochodzi pieknie do 90 i troszke przez 90 robi sie dolny przewód cieplutki tzn ze sie dobrze otwiera. wcześniej mialem taki ze nigdy nie dochodzil do 90 chyba ze w korkach wielkich( i zawsze dolna rurka była ciepła) więc nie wiem o co chodzi



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr gru 21, 2005 23:33

to że dochodzi na postoju do 90 stopni to znaczy że wentylator wiecej nie pozwoli bo sie włączy i tak ma być. To że w czasie jazdy temperatura spada aż do 70 stopni oznacza że termostat sie otwiera za wcześnie i nic na to nie poradzisz tylko wymień go jeszcze raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

tommmeek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 13:53
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tommmeek » śr gru 21, 2005 23:42

Paweł Marek pisze:to że dochodzi na postoju do 90 stopni to znaczy że wentylator wiecej nie pozwoli bo sie włączy i tak ma być. To że w czasie jazdy temperatura spada aż do 70 stopni oznacza że termostat sie otwiera za wcześnie i nic na to nie poradzisz tylko wymień go jeszcze raz.
sory ze tak napadam ale przed założeniem sprawdzałem ten termostat. otweiral sie tak jak powinien czyli kolo 87st. teraz tez otwiera sie kolo 87 bo własnie kolo takiej temperatury wpuszcza płyn w cały obieg. sorki ale ja wiem tylko tyle co przeczytalem na tym forum , może moje myślanie jest błędne wiec wytłumacz mi co sie dzieje po tym jak sie otworzy termostat i bedzie 90 st i potem jak jade i sie ta temperatura waha(troche przesadzilem z tym ze spada do 70 , waha sie kolo 75-80, dochodzi do 80 przy mocniejszym gazowaniu lub w korku. zaznacze ze po zgaszeniu silnika dolny przewód jest zimny czyli termostat jest zamknięty)



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

termostat

Post autor: dominik7 » czw gru 22, 2005 09:49

ja wymienilem prawie 2 tygodnie temu na Vernet.Nie wiem jaki jest ten Wahler ale Vernet 3ma ok.90 st. czy to na trasie czy w miescie.Powiem wiecej-na postoju temperatura spada o ok.3-5 stopni w porownaniu z trasa.



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » czw gru 22, 2005 12:05

Panowie a jak to jest czy po odpalenie górny wąż do chłodnicy ma sie odrazu robic ciepły czy dopiero jak termostat otworzy


TUTENHAMON

tommmeek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 13:53
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tommmeek » czw gru 22, 2005 12:16

TUTENHAMON pisze:Panowie a jak to jest czy po odpalenie górny wąż do chłodnicy ma sie odrazu robic ciepły czy dopiero jak termostat otworzy
z tego co wiem to górny sie robi ciepły wcześniej, dolny dopiero ma sie nagrzac po otwarciu termostatu

[ Dodano: Czw Gru 22, 2005 20:32 ]
Dzisiaj przysłoniłem kawałek chlodnicy no i temperatura wzrasta do 80 st i stoi bez względu na wszystko. Nie wiem czy wymieniłem termostat na wadliwy termostat czy może to inna przyczyna ze nie dochodzi do 90. Niby Wahler najlepszy ale z moim szczęściem to różnie bywa. Ale 80 st to nie 70 więc narazie odpuszczam bo nie stać mnie na kupowanie i wymiane termostatów codziennie :D Może wiosną znowu wymienie :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 334 gości