[Mk4 zapalanie] problem z uruchomieniem silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

piotrek1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: śr gru 31, 2008 15:42
Lokalizacja: tarnów

[Mk4 zapalanie] problem z uruchomieniem silnika

Post autor: piotrek1987 » pt mar 06, 2009 09:33

Witam
mam taki problem ze czasem jak uruchamiam silnik wogole nie chce zaskoczyc. wyglada to tak ze oborty wejda na okolo 200 i dalej nic krece, wydaje tylk0o dzwiek tak jakby cos sie zawiszalo. TAk gdzies za 4 razem pozniej odpala bez najmniejszego problemu. dzieje sie to bardzo zadko ale sie zdarza, czesto jeźdze w trasy i boje sie ze kiedys moze mnie to zastac gdzies daleko i bedzie problem co moze byc przyczyną??? rozrusznik???



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt mar 06, 2009 10:48

uzupełnij najpierw swój podpis o rodzaj i oznaczenie silnika,
może to być wina niezaskakującego bendix'a rozrusznika albo też wina zacinającej się klapy gaszącej przy silniku TDI - objaw jakby rozrusznik lekko kręcił silnikiem nie mającym właściwej kompresji.


Obrazek

piotrek1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: śr gru 31, 2008 15:42
Lokalizacja: tarnów

Post autor: piotrek1987 » pt mar 06, 2009 14:27

Sztomel pisze:uzupełnij najpierw swój podpis o rodzaj i oznaczenie silnika,
może to być wina niezaskakującego bendix'a rozrusznika albo też wina zacinającej się klapy gaszącej przy silniku TDI - objaw jakby rozrusznik lekko kręcił silnikiem nie mającym właściwej kompresji.
mam silnik tdi (1,9 90KM) tak wlasnie to wygląda rozrusznik lekko kręci ale nie moze zaskoczyć - czyli co to by było do naprawy (lub wymiany)???



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt mar 06, 2009 17:48

w czasie jak ponownie wystąpi objaw lekkiego kręcenia to zdejmij wąż powietrza doładowanego z obudowy zaworu EGR i zajrzyj we wlot obudowy EGR i sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca - ma być otwarta czyli ustawiona poziomo - jeśli tak będzie to trzeba zająć się rozrusznikiem.

[ Dodano: 06 Mar 2009 16:55 ]
chodzi o tę rurę (wąż gumowy) nałożony na wlot obudowy EGR na poniższym foto, na której założona jest opaska zaciskowa :
Obrazek
a tu widok klapy gaszącej - w takiej pozycji powinna być :
Obrazek


Obrazek

piotrek1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: śr gru 31, 2008 15:42
Lokalizacja: tarnów

Post autor: piotrek1987 » sob mar 07, 2009 18:59

ok. dzieki za porade, jak to powtórzy sie jeszcze kiedys to sprawdze to co napisałeś... wielkie dzieki...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 335 gości