swieżo po wymianie termostatu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tommmeek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 13:53
Lokalizacja: Białystok

swieżo po wymianie termostatu

Post autor: tommmeek » śr gru 21, 2005 16:11

wymieniłem dziś termostat bo wczesniejszy się za wcześnie otwierał. po wymianie u mechaniora silnik dogrzał sie do 90 st i wskazówka stanęła. Tylko wyjechałem z garażu i wskazówka zaczęła opadac i stanęła ok 70-75 st. zajechałem do domu. silnik sie ochłodził i ruszyłem dalej... jeździłem z 20km , wskazówka ciągle kolo 75 st. wróciłem i sprawdziłem dolny przewód i był zimny czyli termostat sie nie otworzył wcześniej więc dlaczego silnik sie nie dogrzał do 90st?? Czy wpływ na to pogoda czyli ujemne temperatury ??
Będe wdzięczny za wszelkie informacje.

PS. Czytałem wiele postów odnośnie termostatów i nie znalazłem nic (może źle szukałem) odnośnie mojego problemiku. Jeżeli taki temat juz był proszę go usunąć.



Awatar użytkownika
bufu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt sie 31, 2004 15:23
Lokalizacja: zdolny śląsk

Post autor: bufu » śr gru 21, 2005 16:29

witaj w klubie też dziś wymieniłem termostat na WAHLER. miałem takie same objawy. jeszcze nie przetestowałem go w trasie - wymieniłem bo dużo palił . jak coś to jutro ci napiszę co u mnie



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr gru 21, 2005 17:16

Zasłońcie chłodnice do połowy bo innego wyjścia chyba nie ma. U brata w MK3 jest to samo, ale to chyba już tak jest w zimę.



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr gru 21, 2005 17:24

Nie koniecznie, przy minus kilku stopniach, nie zależnie czy na trasie, czy w mieści trzyma u mnie w Passacie ok. 90 stopni - nowy Wahler + nowy czyjnik temp., tak samo ma mój ojciec w 1.6 D Mk II...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr gru 21, 2005 17:29

jeszcze sprawdź czy zdążył sie odpowietrzyć porządnie. Wymieniłe dwa termostatyw moich dwóch autach z silnikami 2e w ciągu ostatnich tygodni. Oba termostaty Wahler identyczne, podobnie jak silniki. W jednym trzyma 90 stopni idealnie, w drugim jednak się wacha między 85 przy jeździe a ponad 90 na postoju. Może jednak niedokładnie te termostaty są robione.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

MarcinM
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 23:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MarcinM » śr gru 21, 2005 17:33

Czesc. ja tez z tydzien temu wymienilem termastat na Wahler. Identyczny objaw u mnie. Na poczatku prawie do 100 mi doszlo a teraz juz za kazdym razem jak jezdze to mam wskazowke na 80-82 stopnie. Myslalem, ze wskaznik mi przeklamuje (zaniza) temperature bo jak raz stanalem i na luzie pochodzil po dluzszej jezdzie to wskazowka doszla do 90 i wlaczyl sie wiatrak (moim zdaniem troszke za wczesnie).

Skoro tyle osob ma ten sam objaw po wymianie termostatu to wszystko musi byc w normie, bo niemozliwe, zebysmy wszyscy mieli np lewe termostaty, zwlaszcza jesli to Wahlery.

Moze to miec zwiazek z nie do konca odpowietrzonym ukladem po wymianie termostatu. Ja bym sie nie martwil.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr gru 21, 2005 17:46

myślę że trzeba wziąć pod uwage niedokładności wykonania termostatów, czujników i wskaźników. Oczywiście ideałem jest te 90 stopni w czasie jazdy ale możemy chyba założyć że 80-85 to też już dobrze, zwłaszcza jak ogrzewanie włączone. Ważne żeby nie było za dużych spadków temp w czasie jazdy w porównaniu z postojem. Na te ok. 15 stopni różnicy to już chyba trzeba przymknąć oko.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

tommmeek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 13:53
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tommmeek » śr gru 21, 2005 17:52

rozumiem, że można wybaczyć te pare stopni o które zaniża wskaźnik ale czy normalnością jest to że termostat sprawny sie nie otworzy i ten dolny przewód będzie cały czas zimny ?? bo to znaczyć bedzie o niedogrzanym silniku chybą ze sie myle :)



MarcinM
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 23:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MarcinM » śr gru 21, 2005 18:00

Jesli termostat sie nie otworzy i dolny przewod bedzie zimny to nie znaczy, ze silnik jest nie dogrzany. Moze po prostu termostat sie nie otwiera bo "to nie jego pora" :) czyli wcale sie nie powinien otwierać. Juz predzej to moze swiadczyc o tym ze sie silnik moze przegrzewac jesli termostat sie nie otwiera.

Jednym slowem poobserwuj. Sprawdz dolna rure jak wskaznik bedzie pokazywal 70 (powinn abyc zimna) i co jakis czas jak sie bedzie wskaznik podnosil. Na okolo 84 st powinien sie zaczac otwierac i od tego momentu dolna rura powinna sie zaczynac robic lekko ciepla, ale tez napewno nie tak jak ta gorna.

Oczywiscie przy zalozeniu, ze wskaznik nie przeklamuje.



Awatar użytkownika
boberro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt gru 20, 2005 20:30
Lokalizacja: WROCŁAW/BRZEG
Kontakt:

Post autor: boberro » śr gru 21, 2005 18:01

Panowie mam tez ten problemik własnie kupiłem termostat mozna go wymienic samemu bez pomocy "fachowca" moze ktos podpowie gdzie co i jak.Pozdro


"KTO PŁACI MAŁO TEN MA NA BIAŁO"

MarcinM
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 23:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MarcinM » śr gru 21, 2005 18:23

Jasne, ze mozna i warto. Sam mialem te same watpliwosci i wymienilem. 30 minut to maksymalnie (przy silniku ABU) czyli jelsi masz dobry dostep do termostatu.

Miska po dsilnik i odkrecamy 2 srubki obudowy termostatu. Ok 2,5 litra plynu ci zejdzie. Wkladasz termostat nowy i nowa uszczelke. zakrecasz i juz. Potem odpowietrzasz na chodzacym silniku (ktos tu juz to opisywal jak to zrobic.) Jak wlejesz plyn z powrotem to bedzie go za duzo bo jest powietrze w ulkadzie. Odkrec ogrzewanie na maxa i grzej silnik. Stopniowo poziom plynu zacznie sie obnizac do pierwotnego.

Aaaaa. I jezli kupiles termostat inny niz Wahler to nawet go nie wkladaj bo szkoda Twojej pracy. Sprobuj go od razu wymienic. Potrzebujesz Wahlera i nowej uszczelki (jest w komplecie w wahlerze) Ja wymienilem na jakis francuski i za 2 tygodnie znowu wymienialem znowu tym razem na wahlera.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr gru 21, 2005 18:47

Niestety kolega ma pewnie wspomaganie bo to trójka 1,8 i więcej sie napracuje bo trzeba pompę odkręcić, reszta jest prosta. Poza tym ma termostat na dole (zresztą chyba tak jak w 1,6) więc zejdzie mu cały pyn jak termsotat wyciągnie. Można sie zdrowo pochlapać. lepiej spóściś płyn najpierw odpinająć węże dolny od pokrywy termostatu i drugi powyżej.

[ Dodano: Sro Gru 21, 2005 5:48 pm ]
i dlaczego wszyscy powtarzają o odkręcaniu ogrzewania na maksa to już nie wiem. Obieg do nagrzewnicy jest przecież otwrty cały czas.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
gribu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: pt paź 28, 2005 23:23
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: gribu » śr gru 21, 2005 18:55

Panie Boberro - Z tego co widzę masz silniczek AAM. Jeśli jest też wspomaganie to troche trzeba się pogimnastykować, a i bez kanału też raczej się nie obędzie. Cału problem w tym, że dostęp do obudowy termostatu jest w takim przypadku silnie ograniczony przez mocowanie pompy wspomagania. Jednym ze sposobów jest odkręcenie pompy, mi jednak udało sie po odkręceniu samej łapy która pompę trzyma. O ile pamiętam jest ona przymocowana pięcioma śrubami. Trzeba je wszystkie odkręcić i wtedy dobre parę chwil pomęczyć się z wyjęciem tego elementu. Jak już się uda to masz wtedy jako taki dostęp do termostatu. Kosztuje to troche czasu i wysiłku ale z pewnością jest do zrobienia :D
pozdro



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr gru 21, 2005 18:59

taz pisze:Zasłońcie chłodnice do połowy bo innego wyjścia chyba nie ma. U brata w MK3 jest to samo, ale to chyba już tak jest w zimę
ja u siebie ntez nie dawno termostat wymieniałem i temp.90 stopniach mam po krótkim czasie i tak cały czas mi sie trzyma



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 337 gości