Przegrzewający się SILNIK!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrmax
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 21:12
Lokalizacja: Sląsk

Przegrzewający się SILNIK!!!

Post autor: piotrmax » śr mar 04, 2009 17:26

Witam, jeszcze teakiego tematu nie było więc postanowiłem go otworzyć. Moj problem polega na tym, że w zeszłym roku zauwazyłem, że podczas jazdy silnik mi się przegrzewa. Jego normalna praca to 89 stponi, a czasami ma jakieś 93-94 stopnie. Po max dwóch minutach wraca do normalnej pracy. Zdażyło mi sie to kilka razy, najpierw myślałem, że to wentylator, bo nie chodził wymienił go i dalej takie się coś pojawia. Co ciekawe nie robi się to regularnie, nie ma to jakiegos cyklu, w korku sie mi jeszcze to nie zdarzyło tylko podczas jazdy poza mniejskiej, dodam, że nie zyłuje silnika. Płynu chłodzącego mi nic nie ubywa ani nie przybywa. Proszę o pomoc. co ciekawe w okresie kiedy temperatura była koło 0 stopni nic sie nie działo. Pozdrawaim

Bora 1.6 16V



Awatar użytkownika
Dyziu14021991
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: czw lis 22, 2007 18:38
Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
Kontakt:

Post autor: Dyziu14021991 » śr mar 04, 2009 17:51

Moze termostat sie nie otwiera albo jest chłodnica zapchana


RAJEK


[img]http://images30.fotosik.pl/156/d42d884289b89218.jpg[/img]

Awatar użytkownika
piotrmax
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 21:12
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: piotrmax » czw mar 05, 2009 17:32

Mam jeszcze pytanie czy to powód do obaw?? czy to może byc poprostu tolerancja termostatu?? Pozdrawaim



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw mar 05, 2009 17:47

piotrmax, Niby to tylko różnica 4-5 C, ale skoro producent przewidział 89 C na pełne otwarcie termostatu to lepiej żeby tak było, ale z drugiej strony te 4 czy 5 C nie powinno negatywnie wpłynąć na trwałość jednostki, szczególnie kiedy piszesz, że jest to zjawisko krótkotrwałe.
piotrmax pisze:Po max dwóch minutach wraca do normalnej pracy.
A skoro:
piotrmax pisze:co ciekawe w okresie kiedy temperatura była koło 0 stopni nic sie nie działo
, to wygląd to na "przycinający" się termostat, albo jakiś dziwny nie wydatek pompy wodnej, kiedy w czasie niskiej temperatury wsio jest ok. :chytry:
Ja osobiście radziłbym kontrolować to zjawisko, jeżeli w czasie dłuższej jazdy, postoju w korku, lub w upalne dni temperatura będzie jeszcze bardziej wzrastać, to będzie to sygnał że interwencja jest absolutnie potrzebna :bajer:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

romanek84
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: romanek84 » sob mar 07, 2009 00:20

dołącze do tematu
ja chciałem spytać czy u mnie jest normalna temp wskazówka stoi na 90 C ale podłączyłem VAG-a i podczas jazdy gdy włączone ogrzewanie temp skacze między 86 a 87 C gdy wyłącze ogrzewanie temp wacha się 89 a 90 C. Czy to normalne temp czy troche za mała? a i na postoju jak włączone ogrzewanie temp spada wyłącze rośnie, może to normalne bo chyba jakoś wiatrak od nagrzewnicy wychładza troche płyn?? Silnik to TDI AJM



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » sob mar 07, 2009 01:06

To że spada to nie ma się czym przejmować gorzej jakby się przegrzewał.



Awatar użytkownika
mateo86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: śr sty 14, 2009 14:27
Lokalizacja: Rybnik

Re: Przegrzewający się SILNIK!!!

Post autor: mateo86 » sob mar 07, 2009 12:07

[quote="piotrmax"]Witam, jeszcze teakiego tematu nie było więc postanowiłem go otworzyć. Moj problem polega na tym, że w zeszłym roku zauwazyłem, że podczas jazdy silnik mi się przegrzewa. Jego normalna praca to 89 stponi, a czasami ma jakieś 93-94 stopnie. Po max dwóch minutach wraca do normalnej pracy. Zdażyło mi sie to kilka razy, najpierw myślałem, że to wentylator, bo nie chodził wymienił go i dalej takie się coś pojawia. Co ciekawe nie robi się to regularnie, nie ma to jakiegos cyklu, w korku sie mi jeszcze to nie zdarzyło tylko podczas jazdy poza mniejskiej, dodam, że nie zyłuje silnika. Płynu chłodzącego mi nic nie ubywa ani nie przybywa. Proszę o pomoc. co ciekawe w okresie kiedy temperatura była koło 0 stopni nic sie nie działo. Pozdr

Znam Taki sam przypadek w TDi grzał sie raz na jakis czas na trasie a w miescie ani razu, płukanie chłodnicy i wymiana termostatu, czyjnika nie pomogła. po pól roku dośc długa trasa i co chwile przystanek bo auto sie grzało, po powrocie do domu wyjęto pompę wody i co sie okzało że jak jej sie chciało to sie zakreciła tak jak powinna a jak nie to stała w miejscu - po wymianie zero grzania sie silnika. pozdrawiam



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob mar 07, 2009 18:02

piotrmax pisze:zauwazyłem, że podczas jazdy silnik mi się przegrzewa. Jego normalna praca to 89 stponi, a czasami ma jakieś 93-94 stopnie. Po max dwóch minutach wraca do normalnej pracy.
jeśli takie wahania temperatury obserwowałeś na Vagu w grupie 007 to jest to normalny objaw i jak najbardziej prawidłowy, inaczej jest jeśli te wahania obserwujesz na wskaźniku temperatury na desce rozdzielczej.


Obrazek

Awatar użytkownika
piotrmax
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 21:12
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: piotrmax » ndz mar 08, 2009 00:05

właśnie na wskaźniku to obserwuje a jakiś czas temu miałem wymienioną pompę wody, i to się działo na starej jak i nowej pompie. Narazie to obserwuje ale to się tak sporadycznie dzieje.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz mar 08, 2009 03:50

może to być wina termostatu lub też nie zaskakującego włącznika termicznego w chłodnicy na I bieg wentylatora chłodnicy albo słaby styk przewodu I biegu przy samym sterowniku wentylatora, proponuję zatrzymać się jak temperatura wzrośnie te 4-5* powyżej 90*C i zobaczyć czy włączy się wentylator i z jaką szybkością będzie wtedy pracował - I czy II bieg, jeśli wentylator będzie chodził na I biegu to raczej wskazuje to na wieszający się termostat.


Obrazek

Awatar użytkownika
Buyashaka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt lut 16, 2010 11:11
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: Buyashaka » wt lip 13, 2010 22:41

Grzeje sie u mnie ... a chlodnica z gory gorąca, natomiast z dołu zimna. Myslalem ze zatkana gdzies jest jakis przewod ... wiec przedmuchalem i naic. Mam najgorsze przypuszczenia :grrr: ze pompa padla ... Jakie są objawy padniętej pompy wody ? ...



SlawekNR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 18:37
Lokalizacja: Nowa Ruda / Sobótka
Kontakt:

Post autor: SlawekNR » śr lip 14, 2010 01:44

Ja kilka dni temu stalem 100km od domu. Przegrzalo mi sie auto i rozerwalo troche uklad. Nie lekcewaz problemuz temperatura i sprawdzaj wszystko co mozliwe. dodam ze auto przegrzalo mi sie jadac prawie 80km na piatym biegu i przy 2tys obrotow,. PozdraVWiam!
Ostatnio zmieniony śr lip 14, 2010 01:44 przez SlawekNR, łącznie zmieniany 1 raz.


Wiele serc, jedno bicie - VW Golf ponad zycie!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 289 gości