Przegrzewający się SILNIK!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Przegrzewający się SILNIK!!!
Witam, jeszcze teakiego tematu nie było więc postanowiłem go otworzyć. Moj problem polega na tym, że w zeszłym roku zauwazyłem, że podczas jazdy silnik mi się przegrzewa. Jego normalna praca to 89 stponi, a czasami ma jakieś 93-94 stopnie. Po max dwóch minutach wraca do normalnej pracy. Zdażyło mi sie to kilka razy, najpierw myślałem, że to wentylator, bo nie chodził wymienił go i dalej takie się coś pojawia. Co ciekawe nie robi się to regularnie, nie ma to jakiegos cyklu, w korku sie mi jeszcze to nie zdarzyło tylko podczas jazdy poza mniejskiej, dodam, że nie zyłuje silnika. Płynu chłodzącego mi nic nie ubywa ani nie przybywa. Proszę o pomoc. co ciekawe w okresie kiedy temperatura była koło 0 stopni nic sie nie działo. Pozdrawaim
Bora 1.6 16V
Bora 1.6 16V
- Dyziu14021991
- Ma gadane
- Posty: 206
- Rejestracja: czw lis 22, 2007 18:38
- Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
- Kontakt:
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
piotrmax, Niby to tylko różnica 4-5 C, ale skoro producent przewidział 89 C na pełne otwarcie termostatu to lepiej żeby tak było, ale z drugiej strony te 4 czy 5 C nie powinno negatywnie wpłynąć na trwałość jednostki, szczególnie kiedy piszesz, że jest to zjawisko krótkotrwałe.
Ja osobiście radziłbym kontrolować to zjawisko, jeżeli w czasie dłuższej jazdy, postoju w korku, lub w upalne dni temperatura będzie jeszcze bardziej wzrastać, to będzie to sygnał że interwencja jest absolutnie potrzebna
A skoro:piotrmax pisze:Po max dwóch minutach wraca do normalnej pracy.
, to wygląd to na "przycinający" się termostat, albo jakiś dziwny nie wydatek pompy wodnej, kiedy w czasie niskiej temperatury wsio jest ok.piotrmax pisze:co ciekawe w okresie kiedy temperatura była koło 0 stopni nic sie nie działo
Ja osobiście radziłbym kontrolować to zjawisko, jeżeli w czasie dłuższej jazdy, postoju w korku, lub w upalne dni temperatura będzie jeszcze bardziej wzrastać, to będzie to sygnał że interwencja jest absolutnie potrzebna
dołącze do tematu
ja chciałem spytać czy u mnie jest normalna temp wskazówka stoi na 90 C ale podłączyłem VAG-a i podczas jazdy gdy włączone ogrzewanie temp skacze między 86 a 87 C gdy wyłącze ogrzewanie temp wacha się 89 a 90 C. Czy to normalne temp czy troche za mała? a i na postoju jak włączone ogrzewanie temp spada wyłącze rośnie, może to normalne bo chyba jakoś wiatrak od nagrzewnicy wychładza troche płyn?? Silnik to TDI AJM
ja chciałem spytać czy u mnie jest normalna temp wskazówka stoi na 90 C ale podłączyłem VAG-a i podczas jazdy gdy włączone ogrzewanie temp skacze między 86 a 87 C gdy wyłącze ogrzewanie temp wacha się 89 a 90 C. Czy to normalne temp czy troche za mała? a i na postoju jak włączone ogrzewanie temp spada wyłącze rośnie, może to normalne bo chyba jakoś wiatrak od nagrzewnicy wychładza troche płyn?? Silnik to TDI AJM
Re: Przegrzewający się SILNIK!!!
[quote="piotrmax"]Witam, jeszcze teakiego tematu nie było więc postanowiłem go otworzyć. Moj problem polega na tym, że w zeszłym roku zauwazyłem, że podczas jazdy silnik mi się przegrzewa. Jego normalna praca to 89 stponi, a czasami ma jakieś 93-94 stopnie. Po max dwóch minutach wraca do normalnej pracy. Zdażyło mi sie to kilka razy, najpierw myślałem, że to wentylator, bo nie chodził wymienił go i dalej takie się coś pojawia. Co ciekawe nie robi się to regularnie, nie ma to jakiegos cyklu, w korku sie mi jeszcze to nie zdarzyło tylko podczas jazdy poza mniejskiej, dodam, że nie zyłuje silnika. Płynu chłodzącego mi nic nie ubywa ani nie przybywa. Proszę o pomoc. co ciekawe w okresie kiedy temperatura była koło 0 stopni nic sie nie działo. Pozdr
Znam Taki sam przypadek w TDi grzał sie raz na jakis czas na trasie a w miescie ani razu, płukanie chłodnicy i wymiana termostatu, czyjnika nie pomogła. po pól roku dośc długa trasa i co chwile przystanek bo auto sie grzało, po powrocie do domu wyjęto pompę wody i co sie okzało że jak jej sie chciało to sie zakreciła tak jak powinna a jak nie to stała w miejscu - po wymianie zero grzania sie silnika. pozdrawiam
Znam Taki sam przypadek w TDi grzał sie raz na jakis czas na trasie a w miescie ani razu, płukanie chłodnicy i wymiana termostatu, czyjnika nie pomogła. po pól roku dośc długa trasa i co chwile przystanek bo auto sie grzało, po powrocie do domu wyjęto pompę wody i co sie okzało że jak jej sie chciało to sie zakreciła tak jak powinna a jak nie to stała w miejscu - po wymianie zero grzania sie silnika. pozdrawiam
jeśli takie wahania temperatury obserwowałeś na Vagu w grupie 007 to jest to normalny objaw i jak najbardziej prawidłowy, inaczej jest jeśli te wahania obserwujesz na wskaźniku temperatury na desce rozdzielczej.piotrmax pisze:zauwazyłem, że podczas jazdy silnik mi się przegrzewa. Jego normalna praca to 89 stponi, a czasami ma jakieś 93-94 stopnie. Po max dwóch minutach wraca do normalnej pracy.
może to być wina termostatu lub też nie zaskakującego włącznika termicznego w chłodnicy na I bieg wentylatora chłodnicy albo słaby styk przewodu I biegu przy samym sterowniku wentylatora, proponuję zatrzymać się jak temperatura wzrośnie te 4-5* powyżej 90*C i zobaczyć czy włączy się wentylator i z jaką szybkością będzie wtedy pracował - I czy II bieg, jeśli wentylator będzie chodził na I biegu to raczej wskazuje to na wieszający się termostat.
-
- Ma gadane
- Posty: 169
- Rejestracja: ndz gru 06, 2009 18:37
- Lokalizacja: Nowa Ruda / Sobótka
- Kontakt:
Ja kilka dni temu stalem 100km od domu. Przegrzalo mi sie auto i rozerwalo troche uklad. Nie lekcewaz problemuz temperatura i sprawdzaj wszystko co mozliwe. dodam ze auto przegrzalo mi sie jadac prawie 80km na piatym biegu i przy 2tys obrotow,. PozdraVWiam!
Ostatnio zmieniony śr lip 14, 2010 01:44 przez SlawekNR, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiele serc, jedno bicie - VW Golf ponad zycie!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 289 gości