CZUJNIK HALLA, NAPIECIE 17V CO TO MOZE BYC
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
nie wiem dla czego koledze auto szarpie i nie chce gdybać , tylko zastanawia mnie dlaczego jest problemem to że na czujnik halla idzie 16,5 V , kolega jarowonapisał że jest problem z podniesieniem napięcia stałego z 12 na 16 V i trzeba dużo elektroniki , zgadzam sie z tym , ale sterownik silnika to wielkie pudło elektroniki , i widocznie hall potrzebuje takiego napięcia , bo nikt chyba nie sprawdzał jeszcze jakie tam jest faktycznie napięcie , tak dla przekonania sie , ja jutro sprawdze jak jest u mnie , bo przyznaje że ja tak samo nie sprawdzałem
Napiszę tak:miś fazi pisze: widocznie hall potrzebuje takiego napięcia , bo nikt chyba nie sprawdzał jeszcze jakie tam jest faktycznie napięcie
według specyfikacji typu czujnik Halla jaki jest stosowany w aparatach zapłonowych VW wynika, że pracuje on poprawnie w zakresie napięć zasilania pomiędzy 4,5V a 24V.
Zatem 17V nie wpłynie na jego działanie, jednak dalej jakoś nie mogę uwierzyć w te 17V przy prawidłowym napięciu na akumulatorze. Jeśli mierzysz napięcie względem środkowego pina w czujniku Halla to nie mierz względem masy a względem plusa zasilania! Czujnik Halla ma wyprowadzenia 1 -minus, 2 - impulsy, 3 plus. Jeśli chcesz sprawdzić działanie czujnika Halla należy mierzyć napięcie pomiędzy plusem akumulatora (lub 3 pinem czujnika) a 2 pinem czujnik. Napięcie powinno się zmieniać tak jak opisałem w poprzednim moim poście.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
no i właśnie to pasuje sprawdzić , bo jak piszesz na 3 pinie jest plus , a skąd wiadomo że sterownik ni daje właśnie takiego napięcia po przetworzeniu go w swoich trzewiach , bo plus wychodzi właśnie ze sterownika , a nie z normalnej lini 12 V , nie ma co sie domyślać i kombinować , kto żyw niech sprawdzi ile ma u siebie tego napięcia na hallu i wtedy będziemy wiedzieć
Z tego co mi wiadomo w sterowniku silnika nie ma żadnej przetwornicy napięcia (pomijam stabilizatory obniżające napięcie) i napięcie powyżej napięcia "na akumulatorze" nie występuje w sterowniku silnika.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Jak tam pomiary panowie?
Ja mierzyłem. Zapłon włączony, silnik stoi, wtyczka Halla odłączona i oto wyniki:
- zasilanie Halla 11,4 V
- napięcie aku 12,4 V
Nie sugerujcie się różnicą bo u mnie Vag w blokach pokazuje ok. 0,7 V mniej niż jest zmierzone na aku. Pewnie coś ginie na bezpiecznikach, lub na masie.
Ja mierzyłem. Zapłon włączony, silnik stoi, wtyczka Halla odłączona i oto wyniki:
- zasilanie Halla 11,4 V
- napięcie aku 12,4 V
Nie sugerujcie się różnicą bo u mnie Vag w blokach pokazuje ok. 0,7 V mniej niż jest zmierzone na aku. Pewnie coś ginie na bezpiecznikach, lub na masie.
JaroW
Czyli napięcia prawidłowe.Jarowo pisze:Jak tam pomiary panowie?
Ja mierzyłem. Zapłon włączony, silnik stoi, wtyczka Halla odłączona i oto wyniki:
- zasilanie Halla 11,4 V
- napięcie aku 12,4 V
zodiak pisze:napięcie powinno się gwałtownie zmieniać z około 0V na ok. 12V i z powrotem na ok. 0V.......... . .
Jakoś nie wierzę w te 17V bo jest to według mnie niemożliwe przy prawidłowym napięciu na akumulatorze.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Prawidłowe to są u mnie, a u kolegi, który założył temat nie wiem co się dzieje. Jak sam nie zmierzę to .... . A z drugiej strony nie ma powodu aby mu nie wierzyć skoro twierdzi że pomiar robił wielokrotnie i pewnie różnymi miernikami. zodiak, myślę, że by można było ruszyć z miejsca przydały by się pomiary wykonane przez kogoś, kto posiada 2E, lub ma takiego pod ręką znaczy w nim grzebie i ma ochotę zmierzyć i nam podrzuć wyniki.
JaroW
Dalej jakoś nie wierzę w te 17V (bez urazy) jeśli napięcie na akumulatorze jest prawidłowe. W kompie "nie ma skąd" pojawić się takie napięcie. Najwyższe jakie może wystąpić to takie jak na akumulatorze. I potwierdzam, że jest coś nie tak z pomiarem.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Niezależnie uważam, że czujnik jest uwalony, jest to w uproszczeniu cewka generująca impulsy i w razie uszkodzenia generuje za małe lub za wysokie piki lub nie generuje ich wcale.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Czyli jak sprawdzić sygnał z komputera na czujnik ale jak sprawdzić sam czujnik to juz nie halokarol27 pisze:Serwisówka http://www.wrzuta.pl/obraz/jbpQySQpyx/hall_1111
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 340 gości