Wymiana pompy oleju + wymiana panewek
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana pompy oleju + wymiana panewek
Witam. W sobotę będę wymieniał pompę olejowa i przy okazji wymieniłbym panewki bo coś za bardzo je słychać ( wg znajomego mechanika). Mam na stanie jeszcze silniczek z mkII 1,6 i chciałbym z niego przełożyć i pompę i panewki - czy będą pasować? Może kupic nowe ? Jeśli nowe to jakie ?
p.s
Przy wymianie na co zwrócić uwagę żeby nie narobić sobie w moim rp kaszany ?
p.s
Przy wymianie na co zwrócić uwagę żeby nie narobić sobie w moim rp kaszany ?
No właśnie ciśnienie jest bardzo słabe powiedział kolega mechanik (po przekroczeniu 2500 obr zapala się dioda i słychać dziwny dźwięk, na jałowym jak spadają poniżej 1000 to tak samo tylko bez akustyki) i zasugerował wymianę pompy i panewek. Czyli nie można kupić wcześniej panewek ? Kurcze zostanę bez auta a sklep najbliższy to 30km
[ Dodano: 03 Mar 2009 23:20 ]
p.s Ile mogą kosztować ?
[ Dodano: 03 Mar 2009 23:23 ]
Jakie kupić bo w IC widzę STD i 0,25 ?
[ Dodano: 03 Mar 2009 23:20 ]
p.s Ile mogą kosztować ?
[ Dodano: 03 Mar 2009 23:23 ]
Jakie kupić bo w IC widzę STD i 0,25 ?
TAZ, dobrze pisał o pomiarze ciśnienia oleju. A czy ten kolega mechanik słyszał o zacinającym się regulatorze ciśnienia przy pompie, lub o przytkanym smoku.
[ Dodano: 03 Mar 2009 23:28 ]
Tu się pogubiłem. Opisz co się dzieje po kolei od zapalenie przez wolne obroty do wysokich i z powrotem, i jak jest na ciepłym i zimnym silniku.wasyl1234 pisze:(po przekroczeniu 2500 obr zapala się dioda i słychać dziwny dźwięk, na jałowym jak spadają poniżej 1000 to tak samo tylko bez akustyki)
[ Dodano: 03 Mar 2009 23:28 ]
Takie jakie wyjmieszwasyl1234 pisze:Jakie kupić bo w IC widzę STD i 0,25 ?
JaroW
No to tak. Kupiłem nowe zegary z mfa bo stare były uszkodzone i nic nie pokazywały. Postanowiłem się przejechać po osiedlu żeby zobaczyć jak działają i .... po przyspieszeniu na gorącym silniku słyszę dźwięk wydobywający się z licznika i pali się kontrolka od oleju. Zatrzymałem auto, zgasiłem silnik, ...,zapaliłem silnik i cisza. Przejechałem spokojnie jakieś 500m i rura .... no i znów dźwięk+dioda od oleju. Dojechałem tak do domu i zgasiłem silnik. Zapaliłem raz jeszcze i na wolnych obrotach (kolo 1000) zaczyna mrugać dioda od oleju.Tu się pogubiłem. Opisz co się dzieje po kolei od zapalenie przez wolne obroty do wysokich i z powrotem, i jak jest na ciepłym i zimnym silniku.
-----
Dzień wcześniej wymieniałem olej (wcześniej nie wiem jaki był bo golfa kupiłem), wlałem ELF a START 15W40 + nowy filtr Filtrona
-----
Postanowiłem wymienić czujniki bo myślałem że to one ale na nowych te same objawy. Doczytałem w książce że to wina ciśnienia. Pojechałem do kolegi on pomierzył manometrem ciśnienie i powiedział że bardzo słabe ( ile tego nie wiem ) i trzeba wymienić pompę i panewki.
Acha jeszcze jedno na rozgrzanym silniku słychać nieraz metaliczny dźwięk przy dodawaniu gazu.
Autko nie bierze oleju i nie kopci. Nie zauważyłem tez braku mocy
[ Dodano: 03 Mar 2009 23:52 ]
ps
Może olej jest zbyt rzadki ? Może filtr ?
Ostatnio zmieniony śr mar 04, 2009 00:52 przez wasyl1234, łącznie zmieniany 1 raz.
Piszesz, że założyłeś Filtrona, a więc musisz pogrzebać za pomocą wyszukiwarki na forum bo były tematy jak właśnie koledzy przez filtry tej firmy zaorali silniki bo mieli problemy z brzęczykami, ciśnieniem oleju. Podobno Filtron coś pochrzanił w oznaczeniach filtrów i sprzedawcy sprzedawali nie te co trzeba do silników zdaje się właśnie 1,8. Jak możesz podaj symbol filtra, który masz i producenta filtra i typ tego co miałeś. Nieprawidłowy filtr pełnego przepływu, a taki masz może narobić nieszczęścia.wasyl1234 pisze: Może olej jest zbyt rzadki ? Może filtr ?
JaroW
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
dołączę się do tematu:Jarowo pisze:Piszesz, że założyłeś Filtrona, a więc musisz pogrzebać za pomocą wyszukiwarki na forum bo były tematy jak właśnie koledzy przez filtry tej firmy zaorali silniki bo mieli problemy z brzęczykami, ciśnieniem oleju. Podobno Filtron coś pochrzanił w oznaczeniach filtrów i sprzedawcy sprzedawali nie te co trzeba do silników zdaje się właśnie 1,8. Jak możesz podaj symbol filtra, który masz i producenta filtra i typ tego co miałeś. Nieprawidłowy filtr pełnego przepływu, a taki masz może narobić nieszczęścia.
no mi tylko sprzedają FILTRONA i jak narazie od prawie 3 lat zrobiłem 80 tys. km i narazie problemów nie miałem. Zauważyłem, że przy każdej wymianie oleju mam inny filtr, nieraz krótszy, nieraz dłuższy... Martwić się tym zbytnio??
- Semian
- Gadatliwa bestia
- Posty: 887
- Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
- Kontakt:
piszesz ze wymieniles licznik,a moze byc tez taka sytuacja ze wlasnie nowy nabytek czyli licznik tez moze byc uszkodzony, ja tak mialem na starym nie zalaczal sie brzeczyk zalozylem nowy i od razu po przekroczeniu 2 tys zaczynal dawac o sobie znac , myslalem ze cos nie tak z cisnieniem ,czujnikami itp okazalo sie ze licznik byl uszkodzony a dokladnie predkosciomierz ,wymienilem predkosciomierz i jak do dzisiaj cisza ,wiec zastanow sie przeanalizuj wszystko moze jednak okazac sie ze licznik do wymiany masz a nie jak zakladasz pompa i panewki
projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 296 gości