golf 3 GTI 2.0....Plusy i minusy silnikow 16v i 8v ?????
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- bacco
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:23
- Lokalizacja: Racławice / Krakóvw
- Kontakt:
ja sobie smigam 16V i jest juz moj drugi ABF i sobie chwale bo tak naprawde nie wiadomo ile nie pali jak sie normalnie jezdzi to jest w stanie sie zejsc do 10-11 l w cyklu mieszanym ale ja wczesniej nie moglem osiagnac tak fajnego wyniku
problem jest zeby spotkac 16V nie zajechanego w ciekawych pieniadzach ale jesli sie go znajdzie to nie bedzie sie zalowalo
problem jest zeby spotkac 16V nie zajechanego w ciekawych pieniadzach ale jesli sie go znajdzie to nie bedzie sie zalowalo
- micab
- Forum Master
- Posty: 1763
- Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
- Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
- Kontakt:
nie zamierzam polemizoawać na temat prędkości maksymalnych bo krąży na ten temat wiele legend podałem poprostu dane fabryczne.....Darcyn pisze:no nie wiem czy 215... kolega imp buja sie do 240, 220 to ze startu jak kiedys razem lecielismy.micab pisze:16v ma napewno lepszą dynamikę (8,3s do 100km/h i 215km/h
moj 8V coprawda nie jest szybki bo ma gaz I gen i szerokie koło ale znowu 8V kolegi burza_jr jeci 220...
vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,
-
- Ma gadane
- Posty: 197
- Rejestracja: ndz lis 20, 2005 20:43
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- micab
- Forum Master
- Posty: 1763
- Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
- Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
- Kontakt:
na 2gen. sprawuje się super, oczywiście wszystko zależy od instalacji i jakości montażu....mój spala średnio 9,5/100km, przy jeździe mieszanej, trochę miasta trochę trasy, na samej trasie można zejść nawet do 7/100km przy oszczędnej jeździe...ale przy normalnej weźmie 8-8,5/100km, w mieście do 12/100km....
vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,
Re: golf 3 GTI 2.0....Plusy i minusy silnikow 16v i 8v ?????
Jak masz zamiar robić dużo km, nie chcesz diesla i nie daj Boże chcesz jednak gazować benzyne, to zdecydowanie kup 8v.. Jeśli natomiast płynie w Tobie żyłka sportowca, nie robisz 50tys. km rocznie,lubisz podlac PB98, spraw sobie 16ke, nie jeździłem zbyt dużo 16ką, ale sprowadziłem taką jedną na sprzedaż niedawno i z moich obserwacji wynika że pali przy normalnej jeździe 10ltr/100 (miasto, trasa 50/50), w trasie wracając z Niemiec - turystycznym tempem, zrobiłem 600km na baku.Nie jest źle zatem..K4par pisze:Siemka wlasnie przymierzam sie do kupna golfa 3 Gti 2.0L.... Chcialem sie dowiedziec jaki silnik jest lepszy 16v czy 8v.... Przegladalem ogloszenia i calkowicie zglopialem poniewaz zauwazylem ze golfy z silnikami 16v 150km byly produkowane na poczatku produkcji jak i na koncu... Tak samo jest w przypadku 8v 115km. Prosze wypowiedzcie sie na temat tych silnikow.
- bacco
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:23
- Lokalizacja: Racławice / Krakóvw
- Kontakt:
Re: golf 3 GTI 2.0....Plusy i minusy silnikow 16v i 8v ?????
jak na porownanie mozliwosci 16V do 8V do ze spalaniem jest dobrzekkk13 pisze:Nie jest źle zatem..
- tygrysek88
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: sob gru 23, 2006 23:30
- Lokalizacja: okolica Bydgoszczy
Kolego - czy jezdziłeś 8ką i 16ką w takim samym aucie?? Czy zajeździłes jakąś ósemke i 16ke w Golfie Mk II lub III, użytkujac w taki sam sposób te dwa motory od fabrycznej nowości (odnosnie trwałosci)?? Piszesz to z takim przekonananiem, jakby tak było conajmniej.. Nie chce sie czepiać, ale troszke to naciagane, a wg mnie nieadekwatne co mówisz w każym razie w odniesieniu do 2litrówek w Golfie III.. Jeździłem przez 3 lata kiedyś AGG w Golfie III który mial 166NM przy 2600 obr , ABF ma 180/4800, moment ABF ma wyższy (źródło http://www.doppel-wobber.de/), trzeba by sprawdzić dwa seryjne auta na hamowni i prześledzić przebieg momentu w funkcji obrotów, ewentualnie porównac na drodze te motory z takimi samymi przełożeniami, wtedy możnaby coś powiedzieć i wysnuwać takie twierdzenia.. W kazdym razie, na podstawie moich odczuć z tych dwóch aut - ABF akutrat jest co najmniej tak elestyczny jak 8v (pomimo chyba dłuższych przełożeń w skrzyni), a tam gdzie 8V juz puchła (powyżej 5,5tys obr.), ABF dopiero pokazuje najlepsze obliczetygrysek88 pisze:szesnastke trzeba mocno kręcić na obrotach bo ona wtedy dopiero uzyskuje max moc. ósemki ciągną bardziej od dołu, są trwalsze posiadają lepszy moment ale maja mniej mocy.
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
ABF nie ma sie co oszukiwac to najlepszy silnik jaki vw wyprodukowal w tamtych czasach. Wcale nie jest bardziej awaryjny niz 8v, jedyne co nie przemawia za nim to koszty utrzymania zreszta nie takie straszne. Reszta to same plusy. Jeszcze dopisze ze ABF ma bardzo ladny przebieg momentu obrotowego co czyni go bardzo elastycznym, w porownaniu 8V wypada blado.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 124 gości